مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

عسل

فواید و خواص عسل و دارچین برای پوست و شقاق و مو

عسل معجونی است که از میلیونها گل ساخته می شود.در واقع دانشمندان عقیده دارند که عمر زنبور عسل از عمر انسان بیشتر است زیرا قدیمی‌ترین فسیل انسان (بشر اولیه) ۶میلیون سال قدمت دارد.کهن ترین فسیل زنبور عسل 40 میلیون سال و اینکه قدیمی‌ترین اثر نقاشی درباره زنبور عسل با قدمت 12هزار سال پیش در یکی از غارهای اسپانیا وجود دارد که مردی را در حال برداشت عسل از یک کندو نشان می‌دهد.همه اینها یعنی اینکه «عسل» از اول عمر بشر در سفره غذایی او حضور داشته است . در طول قرون گذشته هر چه علم پیشرفت کرده و تحقیقات بیشتری درباره عسل و زنبورعسل انجام شده، انسان بیشتر مبهوت قدرت خداوند شده و خاصیت‌های بیشتری از این ماده غذایی را شناخته است و پی به خواص آن برده است .اینک در ایران بیش از 40 هزار پروانه رسمی پرورش زنبور صادر گشته و مسلما تعداد زیادی از زنبورداران هم به صورت غیررسمی به تولید این ماده می‌پردازند و معجونی از میلیون‌ها گل یکی از عجیب‌ترین خلقت‌های خداوند، خلقت زنبور عسل است. می‌دانید! زنبورها اصلا خواب ندارند!در واقع آنها برای پرکردن کیسه مخصوص بدنشان از شهد، روی میلیون‌ها گل می‌نشینند و شهدشان را می‌مکند.

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

عسل

وقتی کیسه‌شان پر شد، به طرف کندو برمی‌گردند. در راه، قبل از رسیدن به کندو مقداری دیاستاز ـ که نوعی آنزیم است ـ را روی شهدهای داخل کیسه مخصوص‌شان می‌ریزند. وقتی به کندو رسیدند، آن را داخل سلول‌های 6 ضلعی موم می‌گذارند و دوباره برای جمع‌آوری شهد از کندو خارج می‌ گردند. در واقع شب‌ها وقتی زنبورها نمی‌‌توانند از کندو خارج شوند، سراغ 6 ضلعی‌های موم می‌روند و شهد داخل آن را با خرطومشان به داخل کیسه مخصوص‌شان می‌ریزند، آب اضافه آن را جذب می‌کنند و با ترشح دوباره و چند‌باره دیاستاز روی آن، ماده غلیظ شیرینی درست می‌کنند به نام «عســل».قابل توجه است بدانید که خوردن 100 گرم‌ از این ماده در روز می‌تواند به شما ‌انرژی‌ای برابر با 330کالری بدهد چون  از آب (17 درصد)، قند (40 درصــد)، اسیدهای آمینه (25 درصد)، انواع موادمعدنی مانند آهن، منگنز، منیزیم، فسفات و… (12 درصد) و انواع آنزیم‌ها (6 درصد) تشکیل شده است و بسیاری از احتیاجات بدن را تأمین می‌ نماید. عسلها شیرین اما لاغر‌کننده بهتر است بدانید که عسل‌‌های تیره نسبت به عسل‌‌های روشن مواد معدنی بیشتری دارند. در واقع عسلها به خاطر داشتن خاصیت رادیواکتیوی و تشعشعات کهربایی انواع تب‌های پنهانی را آشکار می‌‌سازند.حتما شنیده‌اید که قدیمی‌ها می‌گویند عسل و خربزه با هم نمی‌سازند! دلیلش این است که ترکیب عسل و خربزه در بدن، التهابات پنهانی را فعال می‌کند. التهابات عود کرده و خود را به صورت تب‌های شدید و به‌هم‌‌ریختگی وضعیت بدن نشان می‌دهدو باعث ناراختی در فرد می شود. در واقع اگر با مشکل کمبود آهن خون مواجه هستید، حتما در وعده صبحانه آن را میل نمایید.البته عسل به غیر از داشتن آهن زیاد، فسفر و کلسیم زیادی هم دارد که دوای امراض استخوانی می باشد.بهتر است بدانید که عسلهای گون برای رفع زخم بستر، زخم‌های عفونی و درمان بیماری‌‌های پروستات، رماتیسم و بی‌خوابی بسیار مفید است.گفتنی است که عسل زرشک برای تقویت کبد و رفع بیماری‌های کبد مؤثر است، عسل آویشن در درمان بیماری‌های تنگی نفس، آسم، سرفه و رفع خستگی کاربرد دارد و عسل عناب به تسریع عمل خون‌رسانی از قلب به اعضا و جوارح کمک می‌نماید.به یاد داشته باشید که عسلی طبیعی به خاطر داشتن دیاستاز توانایی آب کردن چربی اطراف قلب را دارد بنابراین مصرف آن را به بیماران و سالخوردگان قلبی توصیه می‌کنیم. گفتنی است خوردن موم دردهای معده و مفاصل را از بین می‌برد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به راحتی از بدن برطرف می‌کند. موم‌‌های  اگر در دمای بالای 30 درجه نگهداری شود، بعد از مدتی کرم‌های ریزی در درون سوراخ‌های 6 ضلعی آن دیده خواهد شد. بنابراین برای سلامتی خودتان عسل‌های موم‌دار را در هوای گرم نگه ندارید، اگر هم کرم‌‌های ریز را درون موم دیدید، به هیچ‌وجه از آن استفاده ننمایید.از عسل کوهی تا زنبور خیابانی!

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

خواص عسل

عسل تک‌گل

بهتر است بدانید که اگر گل‌های غالب یک منطقه گل خاصی باشد، به عسل تولیدی آن منطقه «عسل تک‌گل» می‌گویند.براساس همین تعریف باید گفت  که به عسل شهرهای کرمانشاه، خوانسار و همدان – که بیشترین فراوانی گل‌گون را دارند – عسل‌گون می‌گویند. به عسل تولیدی مناطق لار، طالقان،طارم و زنجان- که بیشترین فراوانی گل آویشن را دارد- عسل آویشن می‌گویند و به عسل اصفهان و سمیرم «عسل مریم گلی» می‌گویند. البته ممکن است عسل بعضی مناطق مثل دماوند، اردبیل و تبریز از گل‌های متنوعی تولید شود که عسل معمولی طبیعی نام دارد. لازم به ذکر است که  عسل‌های تک‌گل علاوه بر ارزش غذایی، بیشتر به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ عسل

در واقع رنگ آن به گل‌هایی که زنبور از شهدشان استفاده می‌کند، بستگی دارد. بر همین اساس امکان دارد شما در بازار، عسل‌هایی از زرد بسیار کم‌رنگ تا قهوه‌ای بسیار پررنگ‌ را ببینید؛ مثلا عسل زرشک که مخصوص منطقه خراسان جنوبی است به رنگ قرمز جگری است، عسل گل‌های نارنج و پرتقال قرمز رنگ است، عسل‌گون زرد، عسل آویشن و چهل گیاه قهوه‌ای و عسل اقاقیا نیز بی‌رنگ می باشد.

زنبور شکرخورده

جالب است بدانید بهترین عسل، بهاره است که زنبورها از گل‌هایی با شهد فراوان تغذیه می‌کنند اما در فصل کم گل مناطق، زنبورداران 2 روش برای تهیه آن دارند:

1 ـ جابه‌جا کردن  کندوها: در این روش زنبورداران کندوهای خود را از یک منطقه به منطقه دیگر می‌برند، مثلا زنبورداران اردبیل در فصل زمستان کندوهایشان را به بندرعباس یا اهواز می‌برند که زنبورهایشان از گل‌‌های آن مناطق تغذیه کرده و این ماده را تهیه کنند بنابراین این نوع عسلها به دلیل هزینه‌های جابه‌جایی کندوها گران‌تر می باشد.

2 ـ استفاده از شربت: در این روش زنبورداران در فصول بی‌گلی منطقه‌شان با دادن شربت آب شکر یا شیره انگور یا شیره خرما به زنبورهایشان، عسل تولید می‌کنند. اما نگران نشوید چون خداوند زنبورها را طوری آفریده که می‌توانند قند دوکربنی را در بدنشان به قند یک کربنی تبدیل کنند و طی این فرایند شیمیایی آن شربت را درون کیسه مخصوصشان به عسل تبدیل کنند. این نوع عسل را غیرطبیعی می‌نامند و تقریبا همه خاصیت‌های عسل طبیعی را دارد و در ضمن برای بدن هم ضرر ندارد و نسبت به عسل صددرصد طبیعی هم ارزان‌تر است؛ البته اگر فروشنده و تولید‌کننده حرام و حلال سرشان بشود

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

عسل و دارچین

استفاده از ظرف فلزی ممنوع عسل محصول فسادناپذیری است که خاصیت باکتری‌کشی دارد؛ پس فاسد نمی‌شود.

درواقع نگهداری آن حتی برای کوتاه‌مدت در دمای بالای 32 درجه سانتی‌گراد، رنگ، طعم و خاصیت آنزیم‌ها‌ی آن را تغییر می‌دهد.

در ترکیب این ماده مقدار زیادی اسید وجود دارد. برای همین اگر عسلتان را در ظروف فلزی نگه دارید، هم ظرفتان خرده می‌شود و هم رنگ، بو و طعم آن تغییر می‌کند

پس حتما این ماده را در ظروف‌ شیشه‌ای یا پلاستیکی نگه دارید.

رطوبت، دشمن این ماده است. آن را را در جای مرطوب نگه ندارید، در ضمن قاشق خیس را در ظرف عسلی فرو نبرید چون باعث رقیق و نامرغوب شدن آن می‌شود.

در واقع عسلها در دمای بالای 25 درجه سانتی‌گراد یا زیر 5 درجه سانتی‌گراد «شکرک»‌ می‌زند.

وجود ذرات خارجی مثل گرد و غبار، ذرات موم و… در عسلها باعث سریع شدن  عمل شکرک زدن آن می‌شود.

اگر عسلتان شکرک زد، نگران نباشید. شما می‌توانید به راحتی و با قراردادن شیشه آن درون یک ظرف آب‌‌جوش آن را حرارت دهید و به حالت اولش برگردانید.

اما اگر یک ماه بعد دیدید که دوباره همان عسل شکرک زده ـ به خاطر متبلور شدن دانه‌‌های شکر ـ به راحتی نمی‌توانید با انجام کار دفعه قبل آن را به حالت مایع درآورید.

گفتنی است عسلهای پاستوریزه که در حرارت بالا جوشیده و به صورت صنعتی بسته‌بندی می‌شوند، اصلا شکرک نمی‌زنند و رسوب هم نمی‌کنند.

در عوض به علت حرارت زیاد، بسیاری از خواص آن کم می‌شود؛ یعنی درصدی از اسیدهای آمینه، دیاستاز مثبت و بعضی ویتامین‌های عسلها از بین می‌رود.

بهتر است بدانید که عسلها از سالم‌ترین خوراکی‌هاست، به شرطی که از اول سالم به عمل آمده باشد چون در بعضی مناطق زنبورها از گل گیاهان سمی شهد

می‌مکند یا از شهد گیاهانی که سمپاشی شده‌اند، استفاده می‌کنند که نتیجه آن تولید عسلی نامرغوب یا حتی سمی می باشد.

حواستان باشد عسلی که بوییدن آن شما را به عطسه بیندازد، خوردنش مستی و سکر بیاورد یا چشیدنش گلو را بسوزاند،

عسل نامرغوبی است که باید از خوردنش پرهیز نمایید.

عسلهای تقلبی را بشناسید

عسلها آن‌قدر پرطرفدار است که بعضی آدم‌های سودجو و متقلب برای بیشتر پول به جیب زدن به فکر تولید عسلی تقلبی بیفتند. این افراد گاهی از شیره قند یا شیره ذرت

و… یتقلبی درست می‌کنند و به نام عسلهای طبیعی می‌فروشند.

گاهی هم امکان دارد زنبوردار یا فروشنده‌ای بخواهد یک عسل غیرطبیعی (دادن آب شکر به زنبور) را به عنوان عسلی طبیعی به خلق‌الله قالب کند. خب، حالا چطور

می‌شود عسل طبیعی را از عسل غیرطبیعی یا تقلبی تشخیص داد؟

اساتید رشته زنبورداری و عسل برای این شناسایی از روش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند اما مردم عادی هم با استفاده از روش‌های ساده تجربی می‌توانند نوع

طبیعی را از غیرطبیعی یا تقلبی تشخیص دهند.

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

عسل برای لاغری

سایر محصولات زنبورعسل را بشناسید

به طور کلی زنبور 2 نوع محصول تولید می‌کند؛ نوعی که خارج کند و تولید می‌شود و نوعی که داخل کندو تولید می‌شود. محصولات تولیدی زنبورعسل در خارج کندو شامل «عسل»، «عسلک»، «بره موم» و «گرده گل» می‌شود و محصولات تولیدی داخل کندو نیز شامل «موم»، «زهر» و «ژله رویال» می‌گردد.

عسلک: زنبورها شیره‌های شیرین روی برگ برخی درختان ـ که به وسیله شپشک‌ها تولید می‌شود ـ را می‌مکند و همان مراحل تولید عسل را روی آن انجام می‌دهند.

به این شهد غلیظ شده ـ که شباهت زیادی به عسلها دارد ـ عسلک می‌گویند.

خواص عسلک کمتر از عسلها است ولی مصرف‌کننده قادر به تشخیص عسل از عسلک نخواهد بود.

بره موم: مخلوطی است از صمغ چندین درخت مانند نارون، تبریزی، شاه بلوط و… که به پای زنبور می‌چسبد بره موم اثر میکروب‌کشی دارد که در ساخت کندو به کار

زنبورها می‌آید. پزشکان، بره موم را از قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها می‌دانند و از آن استفاده دارویی می‌نمایند.

و در ضمن «زهر» زنبورعسل هم برای انسان خاصیت ساختن «پادزهر» را دارد.

ژله رویال: ماده‌ای است که از غده مغزی زنبوران کارگر ترشح می گردد و به کار تغذیه زنبورهای نوزاد می‌آید. نوع خاصی از این ژله ـ که ژله شاهانه نام دارد ـ غذای

مخصوص ملکه است. این ژله از انواع قندها و چربی‌ها تشکیل شده که خاصیت‌های دارویی زیادی  هم دارد البته هرکیلوی آن قیمتی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان

دارد. پس با این همه خواص که از عسها سراغ دارید حتما این ماده غذایی فوق العاده را مصرف کنید.

برای درمان سریع آبسه دندان روزی سه حبه سیر را به اندازه ماش خرد کرده و هر حبه را همراه با یک لیوان آب یا آب عسل میل کنند.

نکته :

برای درمان گلودرد از عسل و لیمو استفاده کنید. یک قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب داغ حل کنید و بگذارید در دمای اتاق سرد شود و سپس آن‌را جرعه جرعه بنوشید . عسل درد گلو را تسکین داده و لیمو به کاهش خلط کمک می‌کند.

گفتنی است که  جهت درمان درد گوش آب نعنا را با عسل مخلوط کرده، پنبه ای را به آن آغشته کرده، در آن بگذارید.

برای درمان خراش و بریدگی در فصل تابستان جلوی خون ریزی را بگیرید و برای پیش گیری از عفونت، زخم را تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن زخم نیاز به باند و پماد ضدعفونی کننده دارید. در صورت نداشتن پماد مذکور کمی عسل روی زخم بمالید. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و روند بهبود را سرعت می بخشد. بعضی از پزشکان معتقدند که خاصیت عسل از پمادهای ضدباکتریایی هم بیشتر است. در صورت نداشتن باند زخم، نگران نشوید زیرا با خشک شدن عسل به نوعی باند طبیعی روی زخم ایجاد می شود.

طرز تهیه  شیربادام؛ ضد سرفه ای همه کاره :
شیر بادام را از مغز بادام بو نداده و خام تهیه می کنند. مقدار 50 گرم بادام پوست کنده، یک لیتر آب و 50 گرم عسل یا شکر را در داخل مخلوط کن برقی بریزید و آن قدر ادامه دهید تا مایعی مانند شیر به دست آید.برای پوست کندن بادام می توانید بادام را به مدت چند ساعت در آب جوش بگذارید تا پوستش کنده شود یا اینکه بادام را در آب، بجوشانید تا آب به جوش آید و به مدت یک دقیقه می جوشانیم.نوع دیگر شیر بادام که برای کودکان شیرخوار و اطفال بسیار مفید است و می تواند مکمل شیر مادر باشد بدین ترتیب به دست می آید که مقدار 50 گرم بادام را به مدت چند دقیقه در آب گرم قرار می دهند تا پوست آن کنده شود سپس آن را آسیاب کرده و به صورت پودر در می آورند و مقدار کمی آب (آب جوشیده بهتر است) را به آن اضافه می کنند و به هم می زنند تا به شکل خمیر در آید سپس خمیر حاصل را با یک لیتر آب مخلوط و به هم می زنند و سپس مقدار 50 گرم عسل (البته عسل برای کودکان زیر یک سال منع مصرف دارد) به آن اضافه می کنند تا کاملاً حل شود. این مایع را از پارچه ململ می گذرانند تا مایعی مانند شیر از آن باقی بماند.

نوشیدنی آناناسی؛ 5 برابر قوی تر از شربت های سرفه

در سال ۲۰۱۰ محققان هندی تأثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران مبتلا به سل آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع نا راحتی گلو مؤثرتر است. بروملین نوعی آنزیم با خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است که آزردگی گلو را کاهش می دهد. آناناس حاوی این آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت را برای بدن آسان تر می کند. نوشیدنی آناناس در آرام کردن سرفه و رفع گلودرد مؤثرتر است

سرفه,درمان سرفه,داروی گیاهی برای سرفه 

عسل برای پوست

نوشیدنی آناناس

مواد لازم:
آب آناناس تازه :  یک لیوان
آب لیمو تازه :  یک چهارم فنجان
زنجبیل  :  یک تکه حدودا 6 سانتی متری
عسل  :   یک قاشق غذاخوری
فلفل کاین  :  یک دوم قاشق چایخوری

روش تهیه:
همه ی ترکیبات فوق را با هم کاملاً مخلوط کنید و روزی 2 تا 3 بار به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید و آثار مفیدش را مشاهده کنید.

نوشیدنی سیب

شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صداست.    

سرفه,درمان سرفه,داروی گیاهی برای سرفه

عسل برای مو

شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه است

 
مواد لازم
سیب : یک کیلو
آب : یک لیتر
عسل : کمی

روش تهیه:
برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید. سپس آن را با پارچه نازکی صاف کنید و مقداری عسل یا چند حبه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید. روزی دو تا سه قاشق غذا خوری از این شربت را میل کنید و یا آن را در یک لیوان آب رقیق کرده و سپس بنوشید.

جهت تسکین درد مفاصل و درد کمر برگ سنا را در روغن زیتون جوشانده بعد صاف نموده میل فرمایید و به محل درد بمالند

و یا ۵ گرم برگ سنا را با عسل مخلوط نموده به مدت ۷ روز میل کنند.

در واقع استفاده از مخلوط روغن گل نرگس و عسل سبب بهبود درمان مزمن اعصاب می‌گردد.

قابل توجه است که افرادی که دچار دررفتگی مکرر اعضای بدن مثل شانه، کتف، دست و پا می‌شوند اگر محل دررفته را چندین بار با مخلوط پیاز گل

نرگس، عسل و کمی سرکه ماساژ دهند؛ بهبود می بایند.

جوشانده گل گاوزبان با عسل جهت تنگی نفس تجویز شده است.

بزرگسالان اغلب دانه خاکشیر را پس از پاک کردن و شستن کامل به مقدار 10 تا 20 گرم در آب خیسانده، صبح ناشتا با آب و عسل مخلوط

و برای چند روز متوالی می‌نوشند.

گفتنی است که از نظرطب قدیم ایران مارچوبه گرم و خشک است پس آنهایی که سرد مزاج هستند باید آنرا با عسل بخورند و آنهایی که گرم مزاج هستند باید آنرا با سرکه بخورند

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چای چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

سرکه‌ سیب سرشار از پکتین است. این فیبر حلال، جذب مواد غذایی و مایعات را در روده کند کرده و با عبور آرام از دستگاه گوارش کلسترول را برطرف می‌کند.

میزان مصرف: در واقع یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب حل کرده و به مدت 3 ماه روزانه (قبل از غذا) 3 مرتبه میل فرمایید.سرکه به هضم غذا کمک می‌ شود.

ماسک سفیده تخم بلدرچین همراه عسل (برای پوستهای چرب و زرده با عسل برای پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکه­ های پوست می­شود.

بهتر است تخم گشنیز را پودر کرده و به نسبت مساوی با شکر یا عسل مخلوط کنید که برای تقویت بدن بسیار مفید می باشد.

در واقع تخم گشنیز شیرمادران شیرده را زیاد می کند ، برای این منظور باید 2 تا 5 گرم از آن را با کمی عسل تناول نمایند.

درباره درمان آبسه و عفونت دندان چقدر می دانید؟

جالب است بدانید برای درمان آبسه دندان می توانید عصاره گل رز را با آب تازه لیمو ترش مخلوط کنید و برای چند دقیقه این مخلوط را در دهان نگه دارید و سپس دور بریزید. این عمل را حداقل روزی 3 بار تکرار کنید.غرغره کردن با آب لیموی تازه و آب ولرم روزی 2 بار علاوه بر از بین بردن بوی بد دهان، شدت ورم را نیز کاهش می دهدو درمان کننده است.قابل ذکر است که : برای تسکین فوری التهاب و خون ریزی با آب نمک غرغره کنید و یا ضماد زنجبیل و نمک را بر روی لثه قرار دهید.بهتر است برای درمان سریع آبسه دندان روزی سه حبه سیر را به اندازه ماش خرد کرده و هر حبه را همراه با یک لیوان آب یا آب عسل میل کنند.

تخم شربتی دارای خواص زیادی است از جمله برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است. مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه،سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر می باشد.

تهیه یک دم کرده دارویی با هل:

برای تهیه یک دم کرده ی گیاهی معطر و آرام بخش و خوش طعم، ۴ عدد دانه هل را همراه با ۴ عدد دانه فلفل سیاه، ۴عدد دانه میخک، یک قطعه دارچین نکوبیده و چند حلقه نازک زنجبیل تازه در ۶۰۰ میلی لیتر آب بریزید. آن را به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید، اما مواظب باشید نجوشد. دم کرده را صاف کنید و به صورت داغ همراه با کمی شیر یا عسل بنوشید. نوشیدن این دم کرده دو بار در روز، درمانی فوق العاده برای سرفه و سرماخوردگی است. نکته: برای عطرآگین کردن غذا، شیرینی یا مربا، حتما لازم نیست غلاف آن را باز کرده و دانه های سیاه رنگ هل را مورد استفاده قرار دهید؛ میوه هل با همان غلاف نیز به اندازه کافی غذاها را خوش طعم می کند؛ مگر آنکه طعم جویدن دانه های هل در دهانتان را دوست داشته باشید.

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

عسل در بارداری

عسل شیرین‌ترین و خوشمزه‌ترین داروی گلودرد است

بهتر است بدانید که یک لیموترش بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید. 5 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می‌سوزد یک قاشق چای‌خوری میل نمایید.در واقع  خاصیت ضدعفونی کنندگی عسل از وجود آنزیمی ناشی می‌شود که زنبورهای زحمتکش به شهد اضافه می‌کنند. نام این آنزیم گلوکز اکسیداز است. این آنزیم در تبدیل قند به پروکسید اکسیژن نقش دارد. پروکسید اکسیژن یک ماده‌ی ضدعفونی کننده است که با نام آب اکسیژنه شناخته می‌شود. به کمک همین خواص ضدعفونی کنندگی است که عسل می‌تواند سرفه را رفع و گلو درد را تسکین دهند.

جالی است بدانید که اضافه کردن شکر، عسل و پودر فلفل به آب نارگیل یک ترکیب مطلوب برای پیشگیری از استفراغ می‏ باشد.

بهتر است بدانید که رفتن مرتب به سونا و حمام بخار پیش از سرماخوردگی می تواند تأثیری پیشگیرانه داشته باشد و مقاومت بدن را افزایش دهد. در صورت مبتلا بودن به سرماخوردگی پیشنهاد می گردد که از رفتن به سونا اجتناب شود. تصور اینکه از طریق عرق کردن بدن ویروس ها هم از بدن خارج می شوند، تصوری نادرست است.در واقع شیر گرم با عسل برای تسکین گلودرد بسیار مفید است.لازم به ذکر است که درصورتی که حس می کنید ناحیه حلق و گلویتان خشک و گرفته است، نوشیدنی های داغ می توانند اثری تسکین بخش داشته باشند. غرغره کردن با آب نمک و چای بابونه که دمای ولرم دارند نیز بسیار مفیدخواهد بود.

جالب است بدانید که بوی سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل برطرف می شود. همچنین گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن گفتنی است که روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می شود.

لازم به ذکر است که بادام را آسیاب کرده و با عسل مخلوط کنید برای درد کبد و سرفه مفید است .

جالب است بدانید که سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است .در واقع برای تهیه سوپ ، انجیر نرسیده را با گوشت بپزید و میل نمایید.لازم به ذکر است که برای رفع ورم گلو ، 50 گرم انجیر زرد را در 500 گرم شیر ریخته و مدت 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را غرغره کنید و مقداری از آن را نیز بنوشید. می توانید آن را با عسل هم شیرین نمایید و میل نمایید.در واقع انجیر خشک جوشیده شده در شیر برای درمان آنژین ، ورم لثه و ورم مخاط دهان مفید و تاثیرگذار است .

بدنیست بدانید که فندق میوه ای با طبع گرم و خشک که بیشتر در نواحی کوهستانی ایران یافت و تولید می گردد.در واقع از فواید بسیار بااهمیت آن میتوان به تقویت قوای جنسی اشاره نمود و همچنین خوردن فندق در بین غذا برای معده و روده بسیار مقوی می باشد پس بین غذا میل کنید. لازم به ذکر است که برای سرفه‌های مزمن 30 گرم مغز فندق همراه عسل ساعت 10 صبح میل گردد این موجب می‌شود که اخلاط سینه و ریه بیرون می آید. جالب است بدانید که ضماد سوخته فندق با پی بز برای جلوگیری از ریزش مو مفید و موثر است.

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

عسل برای درمان شقاق

بهتر است بدانید که تره ناراحتی طحال را رفع می کند. قابل ذکر است که تره از نظر خواص درمانی و غذا شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو نیز می کند.در واقع مصزف تازه برای برطرف کردن یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، برطرف شدن چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید و موثر است. لازم به ذکر است که مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش و موثری دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید و تاثیرگذار بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر می باشد.

در واقع خوردن توت فرنگی با کمی عسل یبوست را برطرف می کند.

بدنیست بدانید که به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویا ی بوداده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که برگ‌های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ‌ها نرم و له شوند و از این روغن برای ماساژ سر استفاده نمایید، سبب تقویت موها و افزایش رشد تارهای مو می‌شوید.

زنبور عسل به علت وجود نوش در گلهای کلپوره به سمت گیاه جلب می‌گردد

روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید برای تقویت اعصاب مفید است .

در رژیم لاغری خوب و پیشرفته عسل یکی از اجزای اصلی رژیم لاغری است

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

گفتنی است که گرد طباشیر برای استحکام دندان و سوختگی با آتش نافع و در ترکیب با سکنجبین برای برطرف کردن ناراحتی های روانی و دلتنگی مفید و انفیه آن با روغن بنفشه برای تقویت بینایی مجرب است.لازم به ذکر است که مداومت آن مضر باء و مصلح آن عسل و مصطکی است و گویند برای ریه مضرمی باشد که مصلح آن صبر یا عناب است ولی در سرد مزاجان مصلح آن با زعفران تعدیل می گردد.

طبع ریواس از لحاظ طب سنتی سرد است اما اگر با مقداری شکر یا عسل مصرف کنید از سردی آن کاسته می‌شود

مصرف جوشانده تخم شنبلیله با عسل خلط‌های غلیظ موجود در قفسه سینه را خارج می‌کند.

طرز تهیه علف هفت بند به صورت جوشانده به این صورت است که مقدار ۳۰ گرم گیاه خشک را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت ۱۰ دقیقه بگذارید بجوشد سپس آنرا صاف کرده باشکر و یا عسل مخلوط کنید . مقدر مصرف این جوشانده یک فنجان سه بار در روز می باشد.

عسل ، خواص عسل , عسل در بارداری , عسل طبیعی , عسل کوهی

عسل برای جوش صورت

مصرف لیمو ترش و استفاده از چوب میخک(دم کردن آن به همراه مقداری دارچین، زنجبیل رنده شده و تازه، یک هل شکسته و یک قاشق عسل و یک لویان آب داغ و استفاده آن قبل از خواب) برای درمان آبریزش بینی مفید است

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

راه‌های دیگر تقویت حافظه؛ تغذیه و ورزش مناسب، مسواک زدن، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و کلیسیم و فسفر و ویتامین(مثل خرما، عسل، هویج، پرتقال، سبوس گندم و لبنیات)، مطالعه‌ی روزانه(حداقل نیم ساعت در روز)، مصرف کندر، گذاشتن حنا بر سر، ذکر صلوات و آیت الکرسی، خوردن گوشت گردن(مثل بز و مرغ)، دائم‌الوضو بودن، پوشاندن سر در هنگام سرما و بعد از استحمام، حجامت پشت گوش‌ها و یا سر در افراد گرم مزاج، حفظ و تلاوت قرآن، حفظ شعر، مثبت اندیشی، کم حرفی، خوشرویی، استفاده از نانی که 13 ساعت از پختش گذشته باشد، تقسیم بندی اطلاعاتی که یادگیریشان دشوار است، خوردن گوش ماهی، مصرف انواع مغزها، درمان کم خونی و مصرف مواد غذایی حاوی آهن، اجتناب از مصرف لبنیات به همراه غذاهای آهن‌دار و خوردن صبحانه‌ای کامل و مقوی.

عسل

شعر در مورد اسم هدیه

شعر در مورد اسم هدیه

شعر در مورد اسم هدیه ,شعر درباره اسم هدیه,شعر درمورد اسم هدیه,شعر اسم هدیه,شعر برای اسم هدیه,شعر به اسم هدیه,شعر باسم هدیل,شعر درباره اسم هدیه,شعر درمورد اسم هدیه,شعری برای اسم هدیه,شعری به اسم هدیه

شعر در مورد اسم هدیه 

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد اسم هدیه برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

بار اول که دیدمت

هدیه ام برایت چه بود؟

بجز زخم های کهنه‎

شعر روزگار , شعر در مورد روزگار , شعر درباره روزگار , شعر در وصف روزگار

شعر در مورد اسم هدیه

شعر صلح و آشتی , شعر در مورد صلح و آشتی , شعر درباره صلح و آشتی , شعر در وصف صلح و آشتی

چشمهایت را ببند

آغوشی از آن دورها

برایت هدیه آورده ام

شعر حضرت ابوالفضل العباس , شعر در مورد حضرت ابوالفضل العباس , شعر درباره حضرت ابوالفضل العباس , شعر در وصف حضرت ابوالفضل العباس

شعر درباره اسم هدیه

شعر ثروت , شعر در مورد ثروت , شعر درباره ثروت , شعر در وصف ثروت

برای چشم به خوبی زیبایی

برای گوش به خوبی لالایی

و برای دل به خوبی هدیه

تو از کجا می‌آیی ای پری؟

شعر حضرت فاطمه , شعر در مورد حضرت فاطمه , شعر درباره حضرت فاطمه , شعر در وصف حضرت فاطمه

شعر درمورد اسم هدیه

شعر حضرت زینب , شعر در مورد حضرت زینب , شعر درباره حضرت زینب , شعر در وصف حضرت زینب

بهار 

هدیه ی صورتی تو 

به گلبرگ کوچکی ست 

که از رنگ پیراهنش خسته می شود 

و نمی داند چکار کند.

شعر ماه آبان , شعر در مورد ماه آبان , شعر درباره ماه آبان , شعر در وصف ماه آبان

شعر اسم هدیه

شعر ماه آذر , شعر در مورد ماه آذر , شعر درباره ماه آذر , شعر در وصف ماه آذر

هدیه‌ام از تولد، گریه بود

خندیدن را تو به من آموختی

شعر تواضع , شعر در مورد تواضع , شعر درباره تواضع , شعر در وصف تواضع

شعر برای اسم هدیه

شعر مو , شعر در مورد مو , شعر درباره مو , شعر در وصف مو

دوستم بدار!

نه با تبسمی عاشقانه و هدیه ای به رسم تولد

نه با نوشتن نامم در خاطراتت

و نه با ترسیم تصویرم بر دیوار اتاقت

شعر تابستان , شعر در مورد تابستان , شعر درباره تابستان , شعر در وصف تابستان

شعر به اسم هدیه

شعر یلدا , شعر در مورد یلدا , شعر درباره یلدا , شعر در وصف یلدا

 بهر توام می کشند، هدیه من روی تو

جلوه به عاشق بده، هدیه بده یا مده

شعر اعتماد , شعر در مورد اعتماد , شعر درباره اعتماد , شعر در وصف اعتماد

شعر باسم هدیل

شعر روزه , شعر در مورد روزه , شعر درباره روزه , شعر در وصف روزه

 هدیه پای تو زر بایستی

رشوه رای تو زر بایستی

شعر سفر , شعر در مورد سفر , شعر درباره سفر , شعر در وصف سفر

شعر درباره اسم هدیه

شعر ماه شهریور , شعر در مورد ماه شهریور , شعر درباره ماه شهریور , شعر در وصف ماه شهریور

 مرتضی صولتا سوی قنبر

هدیه چون مرتضی فرستادی

شعر طبیعت , شعر در مورد طبیعت , شعر درباره طبیعت , شعر در وصف طبیعت

شعر درمورد اسم هدیه

شعر ماه تیر , شعر در مورد ماه تیر , شعر درباره ماه تیر , شعر در وصف ماه تیر

 بحر هدیه همی کند لؤلؤ

کوه تحفه همی دهد گوهر

شعر امام محمد باقر , شعر در مورد امام محمد باقر , شعر درباره امام محمد باقر , شعر در وصف امام محمد باقر

شعری برای اسم هدیه

شعر پدر و دختر, شعر در مورد پدر و دختر, شعر درباره پدر و دختر, شعر در وصف پدر و دختر

 تحفه بس بدیعی از گردون

هدیه بس شریفی از گیهان

شعر زن, شعر در مورد زن, شعر درباره زن, شعر در وصف زن

شعری به اسم هدیه

شعر توبه , شعر در مورد توبه , شعر در وصف توبه , شعر درباره توبه

 آیت حسنی و رویت هدیه دلها بس است

بر لب شنگرف فام این رنگ زنگاری مکن

شعر زیبایی , شعر در مورد زیبایی , شعر در وصف زیبایی , شعر درباره زیبایی

شعر در مورد اسم هدیه

شعر زلف , شعر در مورد زلف , شعر در وصف زلف , شعر درباره زلف

 جانی ست مرا هدیه، منمای چنان رویم

کاندازه من نبود تعظیم جمال تو

شعر نامردی , شعر در مورد نامردی , شعر در وصف نامردی , شعر درباره نامردی

شعر درباره اسم هدیه

شعر وفاداری , شعر در مورد وفاداری , شعر در وصف وفاداری , شعر درباره وفاداری

 دلا، چو هدیه جان پیشکش نخواهی کرد

بر آستانه سلطان عشق بار مجوی

شعر هنر و هنرمند , شعر در مورد هنر و هنرمند , شعر در وصف هنر و هنرمند , شعر درباره هنر و هنرمند

شعر درمورد اسم هدیه

شعر وداع , شعر در مورد وداع , شعر در وصف وداع , شعر درباره وداع

 پیش او مار و مرغ در صف جنگ

تحفه و هدیه از برای نثار

شعر هجرت , شعر در مورد هجرت , شعر در وصف هجرت , شعر درباره هجرت

شعر اسم هدیه

شعر همدلی , شعر در مورد همدلی , شعر در وصف همدلی , شعر درباره همدلی

 گفتم کز بهر خرج هدیه پذیرد ز من

عارض سیمین تو این رخ زرین سلب

شعر یمن , شعر در مورد یمن , شعر در وصف یمن , شعر درباره یمن

شعر برای اسم هدیه

شعر یادگاری , شعر در مورد یادگاری , شعر در وصف یادگاری , شعر درباره یادگاری

 نزل عشقت جان شیرین آورم

هدیه زلفت دل و دین آورم

شعر بهار , شعر در مورد بهار , شعر در وصف بهار , شعر درباره بهار

شعر به اسم هدیه

شعر راه , شعر در مورد راه , شعر در وصف راه , شعر درباره راه

 عذر من دانید کاینجا پای بست مادرم

هدیه جانم روان دارید بر دست صبا

شعر رهایی , شعر در مورد رهایی , شعر در وصف رهایی , شعر درباره رهایی

شعر باسم هدیل

شعر ذلت , شعر در مورد ذلت , شعر در وصف ذلت , شعر درباره ذلت

 جان مرا هدیه کرد بوی سر زلف یار

از نفحات ربیع در حرکات صبا

شعر ساز , شعر در مورد ساز , شعر در وصف ساز , شعر درباره ساز

شعر درباره اسم هدیه

شعر ذکر , شعر در مورد ذکر , شعر در وصف ذکر , شعر درباره ذکر

 هدیه پارنج طبیبان به میانجی بنهید

خواب بیمار پرستان به سهر باز دهید

شعر زمان , شعر در مورد زمان , شعر در وصف زمان , شعر درباره زمان

شعر درمورد اسم هدیه

شعر سکوت , شعر در مورد سکوت , شعر در وصف سکوت , شعر درباره سکوت

 عادت بود که هدیه نوروزی آورند

آزادگان به خدمت بانو ز هر دیار

شعر نماز , شعر در مورد نماز , شعر در وصف نماز , شعر درباره نماز

شعری برای اسم هدیه

شعر رنگین کمان , شعر در مورد رنگین کمان , شعر در وصف رنگین کمان , شعر درباره رنگین کمان

 هدیه بر دل رسان تحفه سوی لب فرس

قول سبک روح راست رطل گران پشت خم

شعر ساحل , شعر در مورد ساحل , شعر در وصف ساحل , شعر درباره ساحل

شعری به اسم هدیه

شعر اربعین , شعر در مورد اربعین , شعر در وصف اربعین , شعر درباره اربعین

 مصطفی استاده خوان سالار و رضوان طشت دار

هدیه دندان مزد خاص و عام یکسان آمده

شعر ضریح امام رضا , شعر در مورد ضریح امام رضا , شعر در وصف ضریح امام رضا , شعر درباره ضریح امام رضا

شعر در مورد اسم هدیه

شعر امام رضا , شعر در مورد امام رضا , شعر در وصف امام رضا , شعر درباره امام رضا

 به حکم هدیه نوروزی آسمان هر سال

تبرک از شرف آوردی آستانش را

شعر تظاهر , شعر در مورد تظاهر , شعر در وصف تظاهر , شعر درباره تظاهر

شعر درباره اسم هدیه

شعر صداقت , شعر در مورد صداقت , شعر در وصف صداقت , شعر درباره صداقت

 مگر که هرچه شرف داد پای پیش کشید

کنون بقای ابد هدیه داد جانش را

شعر ضعف , شعر در مورد ضعف , شعر در وصف ضعف , شعر درباره ضعف

شعر درمورد اسم هدیه

شعر طلوع خورشید , شعر در مورد طلوع خورشید , شعر در وصف طلوع خورشید , شعر درباره طلوع خورشید

 انس و پریش چون ملک زله ربای مائده

دام و ددش چو مورچه هدیه فزای مملکت

شعر سگ , شعر در مورد سگ , شعر در وصف سگ , شعر درباره سگ

شعر اسم هدیه

شعر سایه , شعر در مورد سایه , شعر در وصف سایه , شعر درباره سایه

 من این تحفه طرازیدم به دندان مزدشان آری

عروس آخر چو هدیه دید دانم روی بگشاید

شعر شیر جنگل , شعر در مورد شیر جنگل , شعر در وصف شیر جنگل , شعر درباره شیر جنگل

شعر برای اسم هدیه

شعر نادان , شعر در مورد نادان , شعر در وصف نادان , شعر درباره نادان

 بنفشه زی تو فرستادم و خجل ماندم

که گل کسی نفرستد به هدیه زی گلشن

شعر لیلا , شعر در مورد لیلا , شعر در وصف لیلا , شعر درباره لیلا

شعر به اسم هدیه

شعر ثمین , شعر در مورد ثمین , شعر در وصف ثمین , شعر درباره ثمین

 گر هزاران جان لبش را هدیه آرم گویدم

نزد عیسا تحفه چون آری همی انجیل را

شعر سختی , شعر در مورد سختی , شعر در وصف سختی , شعر درباره سختی

شعر باسم هدیل

شعر وصال , شعر در مورد وصال , شعر در وصف وصال , شعر درباره وصال

 هدیه شان رد مکن انگار که پای ملخی

گله مور همی پیش سلیمان آرند

شعر فراموش شدن , شعر در مورد فراموش شدن , شعر در وصف فراموش شدن , شعر درباره فراموش شدن

شعر درباره اسم هدیه

شعر نقاب , شعر در مورد نقاب , شعر در وصف نقاب , شعر درباره نقاب

 از برای هدیه معنی و کدیه زندگی

بنده درگاه تو جان جوان و عقل و پیر

شعر امام موسی کاظم , شعر در مورد امام موسی کاظم , شعر در وصف امام موسی کاظم , شعر درباره امام موسی کاظم

شعر درمورد اسم هدیه

شعر وفای به عهد , شعر در مورد وفای به عهد , شعر در وصف وفای به عهد , شعر درباره وفای به عهد

 همیشه منتظرم هدیه هدایت را

ولیک مهدی در مهد نیست منتظرم

شعر فوت مادر , شعر در مورد فوت مادر , شعر در وصف فوت مادر , شعر درباره فوت مادر

شعری برای اسم هدیه

شعر قاصدک , شعر در مورد قاصدک , شعر در وصف قاصدک , شعر درباره قاصدک

 در حوصله تنگ تو زین بیش نگنجد

این هدیه چو دادند نخواهند جزایی

شعر پرواز , شعر در مورد پرواز , شعر در وصف پرواز , شعر درباره پرواز

شعری به اسم هدیه

شعر ترس , شعر در مورد ترس , شعر در وصف ترس , شعر درباره ترس

 بس در خیال هدیه فرستاده ام به تو

بی خوان و خانه حسرت مهمان کشیده ام

شعر رفتن , شعر در مورد رفتن , شعر در وصف رفتن , شعر درباره رفتن

شعر در مورد اسم هدیه

شعر رقصیدن , شعر در مورد رقصیدن , شعر در وصف رقصیدن , شعر درباره رقصیدن

 دیر آمدن هدیه رحمت ز گرانی است

نومید مشو کام تو گر دیر برآید

شعر رنگ ها , شعر در مورد رنگ ها , شعر در وصف رنگ ها , شعر درباره رنگ ها

شعر درباره اسم هدیه

شعر عید , شعر در مورد عید , شعر در وصف عید , شعر درباره عید

 هدیه ما تنگدستان را به چشم کم مبین

ازمروت بر سر خوان تهی سرپوش باش

شعر رفیق , شعر در مورد رفیق , شعر در وصف رفیق , شعر درباره رفیق

شعر درمورد اسم هدیه

شعر پل , شعر در مورد پل , شعر در وصف پل , شعر درباره پل

 خیز شاها! که رسولان شهان آمده اند

هدیه ها دارند آورده فراوان و نثار

شعر طلاق , شعر در مورد طلاق , شعر در وصف طلاق , شعر درباره طلاق

شعر اسم هدیه

شعر ثارالله , شعر در مورد ثارالله , شعر در وصف ثارالله , شعر درباره ثارالله

 جایی رساندت که بدرگاه تو

از روم هدیه آرند، از چین نثار

شعر مهاجرت , شعر در مورد مهاجرت , شعر در وصف مهاجرت , شعر درباره مهاجرت

شعر برای اسم هدیه

شعر ثنا , شعر در مورد ثنا , شعر در وصف ثنا , شعر درباره ثنا

 شهریست پر بشارت ازین کار و هر کسی

سازد همی ز جان وزدل هدیه بشیر

شعر حضرت معصومه , شعر در مورد حضرت معصومه , شعر در وصف حضرت معصومه , شعر درباره حضرت معصومه

شعر باسم هدیل

شعر صورت و سیرت زیبا , شعر در مورد صورت و سیرت زیبا , شعر در وصف صورت و سیرت زیبا , شعر درباره صورت و سیرت زیبا

 اگر نهاد سر خدمت تو روی نهاد

ز هدیه های تو بسیار گنج آبادان

شعر تجربه , شعر در مورد تجربه , شعر در وصف تجربه , شعر درباره تجربه

شعر به اسم هدیه

شعر ثمر , شعر در مورد ثمر , شعر در وصف ثمر , شعر درباره ثمر

 از روم رسیده بر تو هدیه رومی

و آورده ز بلغار ترا باز شکاری

شعر ثواب , شعر در مورد ثواب , شعر در وصف ثواب , شعر درباره ثواب

شعر درباره اسم هدیه

شعر ثانیه ها , شعر در مورد ثانیه ها , شعر در وصف ثانیه ها , شعر درباره ثانیه ها

 ای کت به تحفه تاج سپارد همی تکین

ای کت به هدیه باج فرستد همی ینال

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

شعر درمورد اسم هدیه

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

 با خداوند چه نیرنگ دگر کردستی

کت چنین هدیه فرستاد مکافات گناه

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

شعری برای اسم هدیه

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

 کدام دولت پیدا شد از کواکب سعد

که آن سپهر بر تو به هدیه نفرستاد

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

شعر درمورد اسم هدیه

شعر امام محمد تقی و امام جواد , شعر در مورد امام محمد تقی و امام جواد , شعر در وصف امام محمد تقی و امام جواد , شعر درباره امام محمد تقی و امام جواد

 کدام دولت و نعمت گمان بری که فلک

به وجه هدیه و تحفه بر تو نفرستاد

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

شعری برای اسم هدیه

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

 نور تحفه کرد سوی مهر پرتابش سها

آب هدیه برد نزد بحر بی پایان شمر

شعر بی معرفتی دوستان , شعر در مورد بی معرفتی دوستان , شعر در وصف بی معرفتی دوستان , شعر درباره بی معرفتی دوستان

شعری به اسم هدیه

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

 تو مر این هدیه را تباه مکن

از دگر جنس هیچ هدیه مبر

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

شعر در مورد اسم هدیه

شعر شب قدر , شعر در مورد شب قدر , شعر در وصف شب قدر , شعر درباره شب قدر

 رسید عید همایون شها به خدمت تو

نهاده پیش تو هدیه نشاط لهو و سرور

بابا طاهر , اشعار بابا طاهر , شعر بابا طاهر , دوبیتی های بابا طاهر , اشعار عاشقانه بابا طاهر

شعر درباره اسم هدیه

شهریار , شعار شهریار شعر شهریار,شعر شهریار ترکی , شعر شهریار حیدر بابا , شعر شهریار عاشقانه

 تحفه و هدیه منت همه روز

درج در و طویله مرجان

اشعار خیام , شعری در وصف خیام , شعری از خیام در وصف خدا , شعر خیام در وصف پدر

شعر درمورد اسم هدیه

اشعار سعدی , اشعار سعدی شیرازی , شعر سعدی شیرازی عاشقانه , غزلیات سعدی شیرازی

 ز من نثاری پندار و هدیه انکار

هر آن قصیده که نزدیک تو فرستم من

شعر عزیز از دست رفته , شعر در مورد عزیز از دست رفته , شعر در وصف عزیز از دست رفته , شعر درباره عزیز از دست رفته

شعر اسم هدیه

شعر عکس , شعر در مورد عکس , شعر در وصف عکس , شعر درباره عکس

 من این قصیده همی گفتم و همی گفتم

چگونه هدیه فرستم به بوستان راسن

شعر عاشق , شعر در مورد عاشق , شعر در وصف عاشق , شعر درباره عاشق

شعر به اسم هدیه

شعر ظاهر بینی , شعر در مورد ظاهر بینی , شعر در وصف ظاهر بینی , شعر درباره ظاهر بینی

 زین چرخ که خوش زشت و رویش نیکوست

نالم که چنین مرا همی هدیه اوست

شعر طمع , شعر در مورد طمع , شعر در وصف طمع , شعر درباره طمع

شعر برای اسم هدیه

شعر طاووس , شعر در مورد طاووس , شعر در وصف طاووس , شعر درباره طاووس

 بر در او میکشم جان ز پی تحفه لیک

هدیه این بینوا لایق درگاه نیست

شعر شب بیداری , شعر در مورد شب بیداری , شعر در وصف شب بیداری , شعر درباره شب بیداری

شعر درباره اسم هدیه

شعر شادی , شعر در مورد شادی , شعر در وصف شادی , شعر درباره شادی

 در هدیه دهد چشم چنان لعل لبی را

رخ زر زند از بهر چنین سیمبری را

شعر ضربه خوردن , شعر در مورد ضربه خوردن , شعر در وصف ضربه خوردن , شعر درباره ضربه خوردن

شعر باسم هدیل

شعر گل نیلوفر , شعر در مورد گل نیلوفر , شعر در وصف گل نیلوفر , شعر درباره گل نیلوفر

 چو آن کان کرم ما را شکارست

به هر دم هدیه ما را ده هزارست

شعر گل آفتابگردان , شعر در مورد گل آفتابگردان , شعر در وصف گل آفتابگردان , شعر درباره گل آفتابگردان

شعر درمورد اسم هدیه

شعر نوزاد , شعر در مورد نوزاد , شعر در وصف نوزاد , شعر درباره نوزاد

 چشم کشید خنجری لعل نمود شکری

بو که میان کش مکش هدیه به آشنا رسد

شعر لاله , شعر در مورد لاله , شعر در وصف لاله , شعر درباره لاله

شعری برای اسم هدیه

شعر فوت پدر , شعر در مورد فوت پدر , شعر در وصف فوت پدر , شعر درباره فوت پدر

 سلام خشک نباشد خصوص از شاهان

هزار خلعت و هدیه ست با سلام علیک

شعر ابوسعید ابوالخیر , اشعار ابوسعید ابوالخیر , شعر عاشقانه از ابوسعید ابوالخیر , کتاب شعر ابوسعید ابوالخیر , زیباترین شعر ابوسعید ابوالخیر

شعری به اسم هدیه

اشعار صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی بهشت , شعر صائب تبریزی در مورد بهشت

 همره یعقوب شدم فتنه آن خوب شدم

هدیه فرستد به کرم یوسف جان پیرهنم

شعر طبیب , شعر در مورد طبیب , شعر در وصف طبیب , شعر درباره طبیب

شعر در مورد اسم هدیه

شعر عید قربان , شعر در مورد عید قربان , شعر در وصف عید قربان , شعر درباره عید قربان

 عاشق هدیه نیم عاشق آن دست توام

سنقر دانه نیم ایبک بند دامم

شعر کلاه , شعر در مورد کلاه , شعر در وصف کلاه , شعر درباره کلاه

شعر درباره اسم هدیه

شعر لیله الرغائب , شعر در مورد لیله الرغائب , شعر در وصف لیله الرغائب , شعر درباره لیله الرغائب

 غیر از جواب خشک ندارد نتیجه ای

آن را که هدیه ای نبود جز سلام خشک

شعر ذهن , شعر در مورد ذهن , شعر در وصف ذهن , شعر درباره ذهن

شعر درمورد اسم هدیه

شعر ضحاک , شعر در مورد ضحاک , شعر در وصف ضحاک , شعر درباره ضحاک

 هست امید که نومید ز غفران نشویم

ما که با هدیه مقبول گناه آمده ایم

شعر ژن , شعر در مورد ژن , شعر در وصف ژن , شعر درباره ژن

شعر اسم هدیه

شعر ضمیر ناخودآگاه , شعر در مورد ضمیر ناخودآگاه , شعر در وصف ضمیر ناخودآگاه , شعر درباره ضمیر ناخودآگاه

 نثر تو نعش و ثریا نظم توست

هدیه نعشی و ثریائی فرست

شعر ژاله , شعر در مورد ژاله , شعر در وصف ژاله , شعر درباره ژاله

شعر برای اسم هدیه

شعر عاشورا , شعر در مورد عاشورا , شعر در وصف عاشورا , شعر درباره عاشورا

 بدن تنهاخور آمد روح مؤثر

که جان هدیه کند ایثار از این سو

شعر ظاهر و باطن , شعر در مورد ظاهر و باطن , شعر در وصف ظاهر و باطن , شعر درباره ظاهر و باطن

شعر به اسم هدیه

شعر ذوالجناح , شعر در مورد ذوالجناح , شعر در وصف ذوالجناح , شعر درباره ذوالجناح

 پیرهن یوسفی هدیه فرستی به ما

تا بدرد آفتاب پیرهن زرکشی

شعر ذوالفقار , شعر در مورد ذوالفقار , شعر در وصف ذوالفقار , شعر درباره ذوالفقار

شعر باسم هدیل

شعر ضربان قلب , شعر در مورد ضربان قلب , شعر در وصف ضربان قلب , شعر درباره ضربان قلب

 گفت بادست گر در او بوییست

هدیه تو بود که گلزاری

شعر ظهر عاشورا , شعر در مورد ظهر عاشورا , شعر در وصف ظهر عاشورا , شعر درباره ظهر عاشورا

شعر درباره اسم هدیه

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

 هرکی دل دارد آیینه کند آن دل را

آینه هدیه بدان یوسف کنعان آرید

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

شعر درباره اسم هدیه

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

 این را اگر ننوشی در مرحمت نکوشی

ترجیع هدیه آرم باشد کزان بجوشی

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

شعر درمورد اسم هدیه

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

 ای لعل لبت توانگری عمر دراز

یک هدیه از آن لعل به قوال انداز

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

شعر اسم هدیه

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

 اینجا ز بهر آن ز خدائیت بهره داد

کاین گوهر شریف مر آن هدیه را سزاست

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

شعر برای اسم هدیه

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

 اینجا ز بهر آن ز خدائیت بهره داد

کاین گوهر شریف مر آن هدیه را سزاست

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

شعر به اسم هدیه

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

 از آن داماد کایزد هدیه دادش

دل دانا و صمصام و کف راد

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

شعر باسم هدیل

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

 هدیه نیابی ز کس تو جز که زحجت

حکمت چون در و پند سخته به معیار

شعر در مورد اسم هدیه

شعر در مورد اسم رضوان

شعر در مورد اسم رضوان

شعر در مورد اسم رضوان ,شعر درباره اسم رضوان,شعر برای اسم رضوان,شعر در باره اسم رضوان,شعر با اسم رضوان,شعر درمورد اسم رضوان,شعر در مورد اسم رضوان,شعر با کلمه رضوان,شعر با کلمه ی رضوان,شعری در مورد اسم رضوان,شعری درباره اسم رضوان,شعری برای اسم رضوان,شعر درباره ی اسم رضوان,شعر در مورد نام رضوان,شعر درباره نام رضوان,شعر برای نام رضوان,شعر درباره نام رضوان,شعر با نام رضوان,شعر درمورد نام رضوان,شعر در مورد نام رضوان

شعر در مورد اسم رضوان

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد اسم رضوان برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

هش دار که گر وسوسه عقل کنی گوش

آدم صفت از روضه رضوان به درآیی

حافظ , اشعار حافظ , شعر حافظ , اشعار عاشقانه حافظ , اشعار دیوان حافظ شیرازی

شعر در مورد اسم رضوان

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانی‌ست

روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم

نیما یوشیج , شعر نیما یوشیج , اشعار نیما یوشیج , شعر نو نیما یوشیج

شعر درباره اسم رضوان

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

جلوه کن جلوه که هم ماهی و هم خورشیدی

باده ده باده که هم خلدی و هم رضوانی

سهراب سپهری , اشعار سهراب سپهری , شعر سهراب سپهری , شعر نو سهراب سپهری

شعر برای اسم رضوان

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

ز دوزخ آنگهی ترسم که جز تو مالکی یابم

بهشت آنگاه خوش باشد که تو رضوان من باشی

اشعار عاشقانه شاملو , شعر شاملو , شعر عاشقانه شاملو , شعر های عاشقانه شاملو

شعر در باره اسم رضوان

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

بهشت آدم و حوا،بقدر یک سیب است

صفای روضه ی رضوان شدآبروی شما

جملات عاشقانه برای همسر , جملات عاشقانه به همسر , جملات عاشقانه برای همسرم , جملات عاشقانه به همسرم

شعر با اسم رضوان

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

 ما بحور و روضه رضوان نداریم التفات

زانک مجلس روضه رضوان و شاهد حور ماست

تعبیر خواب گربه , تعبیر خواب بچه گربه , تعبیر خواب زاییدن گربه , تعبیر خواب گاز گرفتن گربه , تعبیر خواب گربه سفید

شعر درمورد اسم رضوان

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

 ما را بباغ رضوان کی التفات باشد

در روضه محبت رضوان چه کار دارد

شعر مادر , شعر در مورد مادر , شعر درباره مادر , شعر در وصف مادر

شعر در مورد اسم رضوان

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

 دمادم حوریان از خلد رضوان می فرستند

که ای حوری انسانی دمی در باغ رضوان آی

شعر دریا , شعر در مورد دریا , شعر درباره دریا , متن در مورد دریا , اس ام اس در مورد دریا

شعر با کلمه رضوان

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

 خازن رضوان که مه جنت ست

مست رضای دل رضوان ماست

شعر خواهر , شعر در مورد خواهر , شعر درباره خواهر , شعر در وصف خواهر

شعر با کلمه ی رضوان

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

 در باغ بهشت بگشادند

باد گویی کلید رضوان داشت

شعر زندگی , شعر در مورد زندگی , شعر درباره زندگی , شعر در وصف زندگی

شعری در مورد اسم رضوان

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

 نسیم باغ جنت چون عذارش

گلی در روضه رضوان ندارد

شعر عشق , شعر در مورد عشق , شعر درباره عشق , شعر در وصف عشق

شعری درباره اسم رضوان

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

 شکسته گیاهی من خشک مغز

بگلزار رضوان فرستاده ام

شعر تولد , شعر در مورد تولد , شعر درباره تولد , شعر در وصف تولد

شعری برای اسم رضوان

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

 نثارش آید از رضوان جنت

کنارش گیرد آن بدر منیرش

شعر مرگ , شعر در مورد مرگ , شعر درباره مرگ , شعر در وصف مرگ

شعر درباره ی اسم رضوان

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

 مگو از جنت و رضوان حکایت بیش ازین با من

که حیرانست صد جنت در آن رضوان که من دیدم

شعر سیگار , شعر در مورد سیگار , شعر درباره سیگار , شعر در وصف سیگار

شعر در مورد نام رضوان

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

 تسبیح ملک را و صفا رضوان را

دوزخ بد را بهشت مر نیکان را

شعر جمعه , شعر در مورد جمعه , شعر درباره جمعه , شعر در وصف جمعه

شعر درباره نام رضوان

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

 بیطاعت حق بهشت و رضوان مطلب

بی خاتم دین ملک سلیمان مطلب

شعر پنجشنبه , شعر در مورد پنجشنبه , شعر درباره پنجشنبه , شعر در وصف پنجشنبه

شعر برای نام رضوان

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

 حورا به نظاره نگارم صف زد

رضوان بعجب بماند و کف بر کف زد

شعر دعا , شعر در مورد دعا , شعر درباره دعا , شعر در وصف دعا

شعر درباره نام رضوان

شعر معرفت , شعر در مورد معرفت , شعر در وصف معرفت , شعر درباره معرفت

 رسید فصل گل و باد عنبر افشان است

نگارخانه جانان بهشت رضوان است

شعر سفید شدن مو , شعر در مورد سفید شدن مو , شعر درباره سفید شدن مو , شعر در وصف سفید شدن مو

شعر با نام رضوان

شعر شلمچه , شعر در مورد شلمچه , شعر در وصف شلمچه , شعر درباره شلمچه

 گذر در کوی ما آن دوزخی راست

که جا در روضه رضوان نخواهد

شعر شطرنج , شعر در مورد شطرنج , شعر درباره شطرنج , شعر در وصف شطرنج

شعر درمورد نام رضوان

شعر خیانت , شعر در مورد خیانت , شعر در وصف خیانت , شعر درباره خیانت

 اگر صد روضه بر آدم کنی عرض

برون از گلشن رضوان نخواهد

شعر اصفهان , شعر در مورد اصفهان , شعر درباره اصفهان , شعر در وصف اصفهان

شعر در مورد نام رضوان

شعر اسم کیمیا , شعر در مورد اسم کیمیا , شعر در وصف اسم کیمیا , شعر درباره اسم کیمیا

 آدم آشفته دل در انتظار

مانده تا پیغام رضوان کی رسد

شعر سی سالگی , شعر در مورد سی سالگی , شعر درباره سی سالگی , شعر در وصف سی سالگی

شعر در مورد اسم رضوان

شعر اسم فروغ , شعر در مورد اسم فروغ , شعر در وصف اسم فروغ , شعر درباره اسم فروغ

 از رخش امروز اگر توشه شود نعمتی

بهر چه فردا به خلد منت رضوان برید؟

شعر چهارشنبه , شعر در مورد چهارشنبه , شعر درباره چهارشنبه , شعر در وصف چهارشنبه

شعر درباره اسم رضوان

شعر اسم علی , شعر در مورد اسم علی , شعر در وصف اسم علی , شعر درباره اسم علی

 رو، ای رضوان، تو دانی و بهشتت

مرا بگذار تا دیدار بینم

شعر کنکور , شعر در مورد کنکور , شعر در وصف کنکور , شعر درباره کنکور

شعر برای اسم رضوان

شعر اسم غزل , شعر در مورد اسم غزل , شعر در وصف اسم غزل , شعر درباره اسم غزل

 می داشت بصیرتی اگر رضوان

می داد بهشت رونمای تو

شعر امتحانات , شعر در مورد امتحانات , شعر در وصف امتحانات , شعر درباره امتحانات

شعر در باره اسم رضوان

شعر اسم محمد , شعر در مورد اسم محمد , شعر در وصف اسم محمد , شعر درباره اسم محمد

 چاشنی گیر او بود رضوان

قدسیان را چو میهمان دارد

شعر دانشگاه , شعر در مورد دانشگاه , شعر در وصف دانشگاه , شعر درباره دانشگاه

شعر با اسم رضوان

شعر اسم عاطفه , شعر در مورد اسم عاطفه , شعر در وصف اسم عاطفه , شعر درباره اسم عاطفه

 ای بادصبح، بگذر و از ما سلام کن

بر روضه ای، که عاشق رضوان او شدیم

شعر شیطان , شعر در مورد شیطان , شعر در وصف شیطان , شعر درباره شیطان

شعر درمورد اسم رضوان

شعر اسم مریم , شعر در مورد اسم مریم , شعر در وصف اسم مریم , شعر درباره اسم مریم

 هر زمینی ریشه وهمی دگر می پرورد

ریش زاهد شانه کردم باغ رضوان یافتم

شعر دانشجو , شعر در مورد دانشجو , شعر در وصف دانشجو , شعر درباره دانشجو

شعر در مورد اسم رضوان

شعر اسم عسل , شعر در مورد اسم عسل , شعر در وصف اسم عسل , شعر درباره اسم عسل

 بیا بیا که تو حور بهشت را رضوان

در این جهان ز برای دل رهی آورد

شعر قایق , شعر در مورد قایق , شعر در وصف قایق , شعر درباره قایق

شعر با کلمه رضوان

شعر اسم فرشته , شعر در مورد اسم فرشته , شعر در وصف اسم فرشته , شعر درباره اسم فرشته

 پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت

من چرا ملک جهان را به جوی نفروشم

شعر قهرمان , شعر در مورد قهرمان , شعر در وصف قهرمان , شعر درباره قهرمان

شعر با کلمه ی رضوان

شعر اسم فرزانه , شعر در مورد اسم فرزانه , شعر در وصف اسم فرزانه , شعر درباره اسم فرزانه

 چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانیست

روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم

شعر دماغ , شعر در مورد دماغ , شعر در وصف دماغ , شعر درباره دماغ

شعری در مورد اسم رضوان

شعر اسم مینا , شعر در مورد اسم مینا , شعر در وصف اسم مینا , شعر درباره اسم مینا

 فردا اگر نه روضه رضوان به ما دهند

غلمان ز روضه حور ز جنت به درکشیم

شعر ضرب المثل , شعر در مورد ضرب المثل , شعر در وصف ضرب المثل , شعر درباره ضرب المثل

شعری درباره اسم رضوان

شعر اسم فاطمه , شعر در مورد اسم فاطمه , شعر در وصف اسم فاطمه , شعر درباره اسم فاطمه

 به سوی روضه رضوان سفر کرد

خدا راضی ز افعال و صفاتش

شعر انار , شعر در مورد انار , شعر در وصف انار , شعر درباره انار

شعری برای اسم رضوان

شعر آمریکا , شعر در مورد آمریکا , شعر در وصف آمریکا , شعر درباره آمریکا

 ز شاهراه سعادت به باغ رضوان رفت

وزیر کامل ابونصر خواجه فتح الله

شعر آشتی , شعر در مورد آشتی , شعر در وصف آشتی , شعر درباره آشتی

شعر درباره ی اسم رضوان

شعر روستا , شعر در مورد روستا , شعر در وصف روستا , شعر درباره روستا

 گرچه هستند به فردوس بسی خاتونان

تا تو را بیند رضوان غم ایشان نبرد

شعر شجاعت , شعر در مورد شجاعت , شعر در وصف شجاعت , شعر درباره شجاعت

شعر در مورد نام رضوان

شعر آلبالو , شعر در مورد آلبالو , شعر در وصف آلبالو , شعر درباره آلبالو

 از اوج آسمان به سر سدره بگذرم

وز سدره سر به گلشن رضوان برآورم

شعر صدف , شعر در مورد صدف , شعر در وصف صدف , شعر درباره صدف

شعر درباره نام رضوان

شعر کسوف , شعر در مورد کسوف , شعر در وصف کسوف , شعر درباره کسوف

 آن حور ماه چهره که رضوان غلام اوست

جنت فراز سرو قیامت قیام اوست

شعر طناز , شعر در مورد طناز , شعر در وصف طناز , شعر درباره طناز

شعر برای نام رضوان

شعر انسان , شعر در مورد انسان , شعر در وصف انسان , شعر درباره انسان

 من ازین در نروم زانکه بهر باب که هست

پیش خواجو درش از روضه رضوان بابیست

شعر شهدا , شعر در مورد شهدا , شعر در وصف شهدا , شعر درباره شهدا

شعر درباره نام رضوان

شعر گریه , شعر در مورد گریه , شعر در وصف گریه , شعر درباره گریه

 روضه رضوان بدان صورت که وصفش خوانده ئی

چون بمعنی بنگری جز منزل احباب نیست

شعر علم , شعر در مورد علم , شعر در وصف علم , شعر درباره علم

شعر با نام رضوان

شعر اسم طاهره , شعر در مورد اسم طاهره , شعر در وصف اسم طاهره , شعر درباره اسم طاهره

 از نعیم روضه رضوان غرض دانی که چیست

وصل جانان ورنه جنت بوستانی بیش نیست

شعر طفل , شعر در مورد طفل , شعر در وصف طفل , شعر درباره طفل

شعر درمورد نام رضوان

شعر شب یلدا , شعر در مورد شب یلدا , شعر در وصف شب یلدا , شعر درباره شب یلدا

 قدت را رشک طوبی می توان گفت

رخت را باغ رضوان می توان یافت

شعر ظرفیت , شعر در مورد ظرفیت , شعر در وصف ظرفیت , شعر درباره ظرفیت

شعر در مورد نام رضوان

شعر گربه , شعر در مورد گربه , شعر در وصف گربه , شعر درباره گربه

 در بهشت ار زانکه برقع برنیندازی ز رخ

روضه رضوان جهنم باشد و راحت عذاب

شعر دانش , شعر در مورد دانش , شعر در وصف دانش , شعر درباره دانش

شعر در مورد اسم رضوان

شعر اسم کوروش , شعر در مورد اسم کوروش , شعر در وصف اسم کوروش , شعر درباره اسم کوروش

 از سر یکدانه گندم در نمی آری گذشت

وز برای نزهت دل باغ رضوان بایدت

شعر ضعبف کشی , شعر در مورد ضعبف کشی , شعر در وصف ضعبف کشی , شعر درباره ضعبف کشی

شعر درباره اسم رضوان

شعر اسم آزاده , شعر در مورد اسم آزاده , شعر در وصف اسم آزاده , شعر درباره اسم آزاده

 منزلگه جانست که جانان من آنجاست

یا روضه خلدست که رضوان من آنجاست

شعر ربیع الاول , شعر در مورد ربیع الاول , شعر در وصف ربیع الاول , شعر درباره ربیع الاول

شعر برای اسم رضوان

شعر اسم آوا , شعر در مورد اسم آوا , شعر در وصف اسم آوا , شعر درباره اسم آوا

 ز گلزار جنان رضوان بصد سال

گلی چون عارض خوبت نچیدست

شعر اسب , شعر در مورد اسب , شعر در وصف اسب , شعر درباره اسب

شعر در باره اسم رضوان

شعر اسم آرش , شعر در مورد اسم آرش , شعر در وصف اسم آرش , شعر درباره اسم آرش

 آن شب که دلم نزد تو مهمان باشد

جانم همه در روضه رضوان باشد

شعر شیراز , شعر در مورد شیراز , شعر در وصف شیراز , شعر درباره شیراز

شعر با اسم رضوان

شعر به نام خدا , شعر در مورد به نام خدا , شعر در وصف به نام خدا , شعر درباره به نام خدا

 شادا که منوچهر است اندر کنف رضوان

کو چون تو خلف دارد غم خوار جهان داری

شعر صلوات , شعر در مورد صلوات , شعر در وصف صلوات , شعر درباره صلوات

شعر درمورد اسم رضوان

شعر ضد دختر , اشعار ضد دختر , شعرهای ضد دختر , شعر طنز ضد دختر

 قدر آن داری که طغرای قبولش درکشی

کانکه مقبول تو شد توقیع رضوان تازه کرد

شعر یاسمن , شعر در مورد یاسمن , شعر در وصف یاسمن , شعر درباره یاسمن

شعر در مورد اسم رضوان

شعر درد , شعر در مورد درد , شعر در وصف درد , شعر درباره درد

 ور تو بخواهی فرشته ای که ببینی

اینک اویست آشکارا رضوان

شعر نور , شعر در مورد نور , شعر در وصف نور , شعر درباره نور

شعر با کلمه رضوان

شعر طوفان , شعر در مورد طوفان , شعر در وصف طوفان , شعر درباره طوفان

 رضوان در خلد باز کردند

کز عطر مشام روح خوش بوست

شعر قلیان , شعر در مورد قلیان , شعر در وصف قلیان , شعر درباره قلیان

شعر با کلمه ی رضوان

شعر درخت , شعر در مورد درخت , شعر در وصف درخت , شعر درباره درخت

 می حلالست کسی را که بود خانه بهشت

خاصه از دست حریفی که به رضوان ماند

شعر هزاره , شعر در مورد هزاره , شعر در وصف هزاره , شعر درباره هزاره

شعری در مورد اسم رضوان

شعر آفرین , شعر در مورد آفرین , شعر در وصف آفرین , شعر درباره آفرین

 ذکر سودای زلیخا پیش یوسف کرده اند

حال سرگردانی آدم به رضوان گفته اند

شعر سیب , شعر در مورد سیب , شعر در وصف سیب , شعر درباره سیب

شعری درباره اسم رضوان

جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه انگلیسی کوتاه , جملات عاشقانه انگلیسی با ترجمه , جملات عاشقانه انگلیسی برای همسر

 رضوان مگر سراچه فردوس برگشاد

کاین حوریان به ساحت دنیا خزیده اند

شعر نقاشی , شعر در مورد نقاشی , شعر در وصف نقاشی , شعر درباره نقاشی

شعری برای اسم رضوان

شعر ضد پسر , اشعار ضد پسر , شعرهای ضد پسر , شعر طنز ضد پسر

 گر بیارند کلید همه درهای بهشت

جان عاشق به تماشاگه رضوان نرود

شعر قهر , شعر در مورد قهر , شعر در وصف قهر , شعر درباره قهر

شعر درباره ی اسم رضوان

شعر اسم باران , شعر در مورد اسم باران , شعر در وصف اسم باران , شعر درباره اسم باران

 امشب آن نیست که در خواب رود چشم ندیم

خواب در روضه رضوان نکند اهل نعیم

شعر دشت , شعر در مورد دشت , شعر در وصف دشت , شعر درباره دشت

شعر در مورد نام رضوان

جملات عاشقانه , جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه ناب , جملات عاشقانه کوتاه , جملات عاشقانه زیبا

 صبای روضه رضوان ندانمت که چه بادی

نسیم وعده جانان ندانمت که چه بویی

شعر کتاب , شعر در مورد کتاب , شعر در وصف کتاب , شعر درباره کتاب

شعر درباره نام رضوان

شعر عمر , شعر در مورد عمر , شعر در وصف عمر , شعر درباره عمر

 رضوان و بهشت و حور و عین را

بی روی تو جاودان نخواهم

شعر کربلا , شعر در مورد کربلا , شعر در وصف کربلا , شعر درباره کربلا

شعر برای نام رضوان

شعر آمدن رمضان , شعر در مورد آمدن رمضان , شعر در وصف آمدن رمضان , شعر درباره آمدن رمضان

 از ترشرویان شود ماتم سرا دارالسرور

ره مده رضوان به جنت زاهد دلمرده را

شعر کوه , شعر در مورد کوه , شعر در وصف کوه , شعر درباره کوه

شعر درباره نام رضوان

شعر اسم بهار , شعر در مورد اسم بهار , شعر در وصف اسم بهار , شعر درباره اسم بهار

 دست تکلیف مکن در کمرم ای رضوان

سبزه باغچه خلد، بناگوشی نیست

شعر هفته وحدت , شعر در مورد هفته وحدت , شعر در وصف هفته وحدت , شعر درباره هفته وحدت

شعر با نام رضوان

شعر معذرت خواهی , شعر در مورد معذرت خواهی , شعر در وصف معذرت خواهی , شعر درباره معذرت خواهی

 دربانی بهشت به رضوان حلال باد

آیینه داری رخ جانانم آرزوست

شعر مرگ دوست , شعر در مورد مرگ دوست , شعر در وصف مرگ دوست , شعر درباره مرگ دوست

شعر درمورد نام رضوان

شعر مهتاب , شعر در مورد مهتاب , شعر در وصف مهتاب , شعر درباره مهتاب

 از سر دربانی فردوس، رضوان بگذرد

گر بداند می کنندش کفشدار این مزار

شعر سلام , شعر در مورد سلام , شعر در وصف سلام , شعر درباره سلام

شعر در مورد نام رضوان

شعر برف , شعر در مورد برف , شعر در وصف برف , شعر درباره برف

 سر خود گیر ز درگاه بهشت ای رضوان

که در اهل کرم نیست به دربان محتاج

شعر هوای پاک , شعر در مورد هوای پاک , شعر در وصف هوای پاک , شعر درباره هوای پاک

شعر در مورد اسم رضوان

شعر اسم اسما , شعر در مورد اسم اسما , شعر در وصف اسم اسما , شعر درباره اسم اسما

 مگر خواب بهاران چشم بندی کرد رضوان را؟

که چندین حور بیرون از بهشت کردگار آمد

شعر صنم , شعر در مورد صنم , شعر در وصف صنم , شعر درباره صنم

شعر درباره اسم رضوان

شعر افسانه , شعر در مورد افسانه , شعر در وصف افسانه , شعر درباره افسانه

  در فردوس به روی تو نبندد رضوان

گر در اینجا در تسلیم و رضا بگشایند

شعر فقر , شعر در مورد فقر , شعر در وصف فقر , شعر درباره فقر

شعر برای اسم رضوان

شعر پرستو , شعر در مورد پرستو , شعر در وصف پرستو , شعر درباره پرستو

 دل کافر به تهیدستی رضوان می سوخت

روزگاری که بهشتم گل خودروی تو بود

شعر اسم نرگس , شعر در مورد اسم نرگس , شعر در وصف اسم نرگس , شعر درباره اسم نرگس

شعر در باره اسم رضوان

شعر پری , شعر در مورد پری , شعر در وصف پری , شعر درباره پری

 من از کجا وبهشت برین مگر رضوان

به درد وداغ تو فردوس را بیاراید

شعر اسم نگار , شعر در مورد اسم نگار , شعر در وصف اسم نگار , شعر درباره اسم نگار

شعر با اسم رضوان

شعر امیر , شعر در مورد امیر , شعر در وصف امیر , شعر درباره امیر

 صائب کسی که سر به گریبان خود کشید

ناز بهشت و منت رضوان نمی کشد

شعر اسم ندا , شعر در مورد اسم ندا , شعر در وصف اسم ندا , شعر درباره اسم ندا

شعر درمورد اسم رضوان

شعر پارسا , شعر در مورد پارسا , شعر در وصف پارسا , شعر درباره پارسا

 رضوان نداشت منصب دربانی بهشت

روزی که من ریاض ترا باغبان شدم

شعر اسم نگین , شعر در مورد اسم نگین , شعر در وصف اسم نگین , شعر درباره اسم نگین

شعر در مورد اسم رضوان

شعر احسان , شعر در مورد احسان , شعر در وصف احسان , شعر درباره احسان

 ما کنج دل به روضه رضوان نمی دهیم

این گوشه را به ملک سلیمان نمی دهیم

شعر اسم مهتاب , شعر در مورد اسم مهتاب , شعر در وصف اسم مهتاب , شعر درباره اسم مهتاب

شعر با کلمه رضوان

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر در وصف آرزو , شعر درباره آرزو

 در آتشم از محرمی آینه تو

هر چند در خلد به رضوان نتوان بست

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر با کلمه ی رضوان

شعر امین , شعر در مورد امین , شعر در وصف امین , شعر درباره امین

 خود مرا حق داد جان نو ز نور

من ندارم ذوق رضوان و قصور

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

شعری درباره اسم رضوان

شعر پگاه , شعر در مورد پگاه , شعر در وصف پگاه , شعر درباره پگاه

 گفت شیخ ای خواجه نیکو سرشت

گر تو داری ذوق رضوان بهشت

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعری در مورد اسم رضوان

شعر بلبل , شعر در مورد بلبل , شعر در وصف بلبل , شعر درباره بلبل

 جهان اندر جهان خورشید و نور است

وگر اندر جنان رضوان و حور است

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

شعری برای اسم رضوان

شعر حسرت , شعر در مورد حسرت , شعر در وصف حسرت , شعر درباره حسرت

 بهر شستی هزاران ماهی حور

فتاده هم ز رضوان با چنان نور

شعر در مورد اسم رضوان