مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

ده علت کمردرد

ده علت کمردرد

کمردرد,بیماری کمردرد,کمردرد در بارداری,علائم کمردرد,درمان کمردرد,درمان کمردرد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمردرد,کمردرد را چگونه درمان کنیم,کمردرد در کودکان,کمردرد در بزرگسالان,کمردرد در نوزادان,کمردرد در بهار,کمردرد در تابستان,کمردرد در پاییز,کمردرد در زمستان,آشنایی با کمردرد,همه چیز در مورد کمردرد,کمردرد واگیردار است,کمردرد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کمردرد

ده علت کمردرد

به گزارش بی اس ام اس کمردرد بعد از سرماخوردگی دومین عامل مراجعه ی بیماران به پزشک است. همچنین پنجمین علت رایج بستری شدن در بیمارستان ها است و سومین جراحی شایع، در مورد بیماران کمردردی صورت می پذیرد. شاید جالب باشد که بدانید شکایت ۵۶ درصد از مردم کل دنیا هم بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یا انجام فعالیت های زناشویی، از کمردرد است و بهتر است این را هم بگوییم که کمردرد فقط به دلیل بلند کردن اجسام سنگین یا بد خوابیدن به وجود نمی آید بلکه مجموعه عوامل و عادات غلطی که هر فرد در طول روز و فعالیت های روزانه اش آنها را دنبال می کند، باعث به وجود آمدن این درد کمرشکن می شوند. دراین بخش ما به چند عادت غلطی که ابتلا به کمردرد را در پی دارند اشاره و راه حل کنار گذاشتن آن عادت را هم عنوان می کنیم، تا اگر شما هم از درد کمر رنج می برید، بتوانید عادت های غلط تان را بشناسید و آنها را رفع کنید.

۱) پشت میز نشینی

آیا می دانید که نشستن، چهل درصد از ایستادن به ستون فقرات شما فشار وارد می کند؟ خیلی از افراد بعد از چند روزی که کار زیاد، تمام وقت شان را پر می کند از دردکمر هم علاوه بر خستگی روحی شکایت دارند و شاید ندانند که نشستن بیش از حد، آن هم در وضعیتی غیرمتعارف و غیر استاندارد به کمرشان آسیب رسانده است. ماهیچه های کمر وقتی که ساعات زیادی بی کار و در یک وضعیت قرار می گیرند، ضعیف می شوند و این ضعف باعث احساس درد می شود، نشستن در زاویه ۱۳۵ درجه کمک شایانی به کاهش فشار روی ستون فقرات تان می کند. بنابراین هر چند دقیقه یک بار از حالت نود درجه یا کمتر خارج شوید و کمی لم دهید و به حالت ۱۳۵ درجه دربیایید.

۲) رانندگی های طولانی مدت

رانندگی های طولانی مدت، آن هم در حالتی که گردن و شانه ها به سمت جلو خم باشند، سبب سفت شدن قفسه سینه و در نتیجه فشار آمدن به گردن و ستون فقرات می شود. بنابراین کمردرد، مشکل غیرقابل تصوری در میان رانندگان بین شهری و حتی درون شهری نیست. این اشخاص باید در زاویه نود درجه بنشینند و صندلی خود را به فرمان ماشین نزدیک کنند تا هیچ گونه کششی به سمت جلو نداشته باشند. هر دو یا سه ساعت یک بار هم توقف کنند و پنج دقیقه نرمش انجام دهند.

۳) فراموش کردن فعالیت های ورزشی

نتایج جدیدترین تحقیقات نشان داده اند که چهل درصد از افرادی که بعد از ابتلا به کمردرد، دور ورزش را خط کشیده اند یا فعالیت های ورزشی شان را کم کرده اند، شدت درد کمرشان بیشتر شده است. به گفته ی وی متخصصین و جراحان ستون فقرات، ورزش کردن برای بهبود بسیاری از بیماری ها مؤثر است. پیاده روی های سبک و منظم و انجام دادن نرمش هایی مانند خم کردن بدن و رساندن نوک انگشتان دست تا زیر زانو برای التیام درد کمر بسیار مفید است.

۴) نادیده گرفتن فعالیت هایی مانند یوگا

شاید برای تان عجیب باشد اگر بگوییم یوگا نه تنها باعث کاهش استرس می شود. بلکه تا حد قابل قبولی دردهایی مثل کمردرد را هم کم می کند. به گفته ی محققان دانشگاه واشنگتن براساس تحقیقی که روی ۱۰۱ بیمار مبتلا به کمردرد انجام داده اند، انجام فعالیتی مثل یوگا که نفس عمیق و آرامش جسم و تن در طول فعالیت را در پی دارد، می تواند اثر به سزایی در کاهش کمردرد در کنار ورزش های فیزیکی دیگر داشته باشد.

۵) اعتیاد به شکستن قولنج

کم نیستند افرادی که برای التیام درد کمرشان یا از روی عادت، اقدام به شکستن قولنج خود می کنند و نمی دانند که این کار نه تنها دردشان را کم نمی کند، بلکه به مرور زمان باعث به وجود آمدن یا تشدید آسیب های کمری شان می شود. شما برای اینکه کمردرد نگیرید، به ماهیچه های کمری قوی و ستون فقراتی سالم نیاز دارید، بنابراین سعی کنید این عادت اشتباه را از سرتان خارج کنید و هر وقت احساس کردید که کمرتان ناراحت است، به جای شکستن قولنج، چند نرمش ساده انجام دهید. خم شدن به پایین و طرفین به صورت آرام آرام می تواند میل به شکستن قولنج را در وجودتان سرکوب کند.

ده علت کمردرد

۶) تغذیه نامناسب

شاید کمتر کسی فکر کند که تغذیه هم می تواند در کاهش کمردرد موثر باشد، اما دانشمندان اعتقاد دارند که تغذیه ی مناسب همان قدر که می تواند در داشتن قلب و وزن و فشار خونی متناسب و سالم مؤثر باشد، می توان برای جلوگیری از کمردرد هم مفید واقع شود. نتیجه ی تازه ترین تحقیقات نشان می دهند که تغذیه ی نامناسب و در نتیجه سوخت و ساز شیمیایی نامتناسب در بدن باعث افزایش ارسال سیگنال های عصبی حاوی پیغام درد به مغز می شود. رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به کمردرد، رژیمی است که بتواند التهاب بدن را کاهش دهد و برای کاهش این التهاب و در نتیجه کاهش کمردردتان باید از خوردن بیش از حد مواد حاوی کافئین مثل چای یا قهوه ی غلیظ یا غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و انواع کنسروها بپرهیزید.

۷) حمل کیف های سنگین

میزان آسیبی که حمل کردن کیف های سنگین به ستون فقرات وارد می کند با آسیبی که هنگام انجام دادن ورزش های حرفه یی و سنگین به ستون فقرات وارد می شود برابری می کند و این زنگ خطری است برای افرادی که در طول روز با کیف دستی های سنگین روانه ی محل کار، خرید یا محل درس شان می شوند.

۸) تشک های قدیمی

عمر مفید یک تشک خوب بین نه تا ده سال است. اما اگر خواب راحتی ندارید یا بیشتر وقت ها اول صبح کمرتان درد می کند، ممکن است مشکل از تشک تان باشد، حتی اگر پنج یا شش سال بیشتر از عمرش گذشته باشد بهتر است هر پنج سال یک بار تشک تان را عوض کنید و یک تشک خوب و طبی بخرید.

۹) پوشیدن کفش های پاشنه بلند

وقتی که شما کفش پاشنه بلندی به پا می کنید، برای حفظ تعادل بدن تان مجبورید که کمی متمایل به جلو راه بروید و کمرتان را هم وادار به تحمل وزن بیشتری کنید. همچنین پوشیدن انواع صندل ها هم باعث حرکت مداوم پاهای تان به طرفین و درنتیجه وارد آمدن فشاری مضاعف به ستون فقرات تان می شود. برای رفت و آمد روزانه به محل کار یا تحصیل یا حتی خرید، از کفش های سبک و راحت استفاده کنید.

۱۰) اعتیاد به برنامه های تلویزیونی

اگر دشمن خودتان و کمرتان هستید، می توانید برای هر چه بهتر و سریع تر آسیب رساندن به ستون فقرات تان ساعت ها جلوی تلویزیون چمباتمه بزنید و مشغول تماشای فیلم های سینمایی، سریال ها یا فوتبال شوید. بهتر است هنگام تماشای تلویزیون کنترل آن را دورتر از خود قرار دهید تا در طول برنامه چند مرتبه مجبور به بلند شدن از جای خود و تغییر وضعیت تان شوید.

منبع: rasekhoon.net

ده علت کمردرد

علت صدا کردن مفصل چیست؟

علت صدا کردن مفصل چیست؟

 صدا کردن مفصل,بیماری  صدا کردن مفصل, صدا کردن مفصل در بارداری,علائم  صدا کردن مفصل,درمان  صدا کردن مفصل,درمان  صدا کردن مفصل با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان  صدا کردن مفصل, صدا کردن مفصل را چگونه درمان کنیم, صدا کردن مفصل در کودکان, صدا کردن مفصل در بزرگسالان, صدا کردن مفصل در نوزادان, صدا کردن مفصل در بهار, صدا کردن مفصل در تابستان, صدا کردن مفصل در پاییز, صدا کردن مفصل در زمستان,آشنایی با  صدا کردن مفصل,همه چیز در مورد  صدا کردن مفصل, صدا کردن مفصل واگیردار است, صدا کردن مفصل و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان  صدا کردن مفصل

علت صدا کردن مفصل چیست؟

 به گزارش بی اس ام اس هیچ! صدا کردن مفصل نشانهٔ چیز خاصی نیست، مگر اینکه ضربه‌ای به آن وارد شده باشد. ممکن است دلائل متعددی برای این سر و صداها پیدا کرد، ولی الزاماً نشانهٔ بیماری مشخصی نیست.شایع‌ترین علت مالش یک وتر بر روی وتر دیگر یا یک رباط است. وقتی هنوز جوان و در حال رشد هستید، وترها، رباط‌ها، و استخوان‌ها به نسبت‌های متفاوت رشد می‌کنند، و بدن نوجوان ممکن است گاه‌گاه صدا کند. با بالا رفتن سن و نازک شدن غضروف‌های اطراف مفاصل، رباط‌ها و وترهای مفاصل بر روی هم مالیده می‌شوند و صدا می‌کنند.اگر مفصلتان نرم است، دلیل دیگری هم برای صدای آن وجود دارد: وترها و رباط‌ها درازتر و کشسان‌تر از معمولند و مفصل بیش از حد حرکت می‌کند و صداها بیشتر می‌شود.اغلب مردم به‌طور معمول در دوران رشد نرم‌مفصل هستند.غیر از مالش رباط‌ها و وترها بر یکدیگر، تنها دلیل دیگر پیدایش ناگهانی حباب‌های نیتروژن در بافت‌های مفصل در هنگام حرکت است، که انگار تعدادی دانه‌های ریز در مفصل قرار دارند.- درمان صدا کردن مفصل اگر مفصل آسیب‌دیده شروع به صدا کردن بکند، پزشک با عکس‌برداری از آن احتمال شکستگی را بررسی می‌کند. در غیر این‌صورت، کار خاصی لازم نیست بکنید.

علت صدا کردن مفصل چیست؟

– چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

– صدا کردن مفصل به‌دنبال زمین خوردن یا وارد شدن ضربه‌ای به آن شروع شده است.

علت صدا کردن مفصل چیست ؟

شاید شما هم متوجه صداهایی می شوید که گه گاه از مفاصل بدنتان شنیده می شود و حتی ممکن است نگران این باشید که آیا این وضعیت طبیعی است یا غیر طبیعی؟باید بدانید که صدا کردن مفصل علامت نگران کننده ای نیست ، مگر اینکه ضربه ای به آن وارد شده باشد. ممکن است دلائل متعددی برای این سر و صداها پیدا کرد.شایع ترین علت این صدا ها مالش یک وتر بر روی وتر دیگر یا یک رباط است.وقتی هنوز جوان و در حال رشد هستید، وترها، رباط ها، واستخوان ها به نسبت های متفاوت رشد می کنند، و بدن نوجوان ممکن است گاه گاه صدا کند. با بالا رفتن سن و نازک شدن غضروف های اطراف مفاصل، رباط ها و وترهای مفاصل بر روی هم مالیده می شوند و صدا می کنند. اگر مفصلتان نرم است، دلیل دیگری هم برای صدای آن وجود دارد:وترها و رباط ها درازتر و کشان تر از معمولند و مفصل بیش از حد حرکت می کند و صداها بیشتر می شود. اغلب مردم به طور معمول در دوران رشد نرم مفصل هستند. غیر از مالش رباط ها و وترها بر یکدیگر، تنها دلیل دیگر پیدایش ناگهانی حباب های نیتروژن در بافت های مفصل در هنگام حرکت است، که انگار تعدادی دانه های ریز در مفصل قرار دارند.اگر مفصل آسیب دیده شروع به صداکردن بکند، پزشک با عکس برداری از آن احتمال شکستگی را بررسی می کند. در غیر این صورت، کار خاصی لا زم نیست بکنید اما اگر صدا کردن مفصل به دنبال زمین خوردن یا وارد شدن ضربه ای به آن شروع شده است حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

علت صدا کردن مفصل چیست؟

پارک جنگلی گیسوم+عکس

پارک جنگلی گیسوم+عکس

پارک جنگلی گیسوم تالش،نقشه پارک جنگلی گیسوم،آدرس پارک جنگلی گیسوم،عکس پارک جنگلی گیسوم

یکی از مناطق زیبا برای تفریح و گردش در شمال کشور  پارک جنگلی گیسوم است.

لازم به ذکر است که یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. البته مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد نموده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد و لذت بی نهایتی به هر گردشگری می دهد.

 پارک جنگلی گیسوم،عکس پارک جنگلی گیسوم

قابل ذکر است که در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار گرفته اند.بهتر است بدانید که جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک و ملایم کوهستان های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش و نشاط ببخشد و روحش را آسایش دهد.در واقع گیسوم جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و سحر طبیعت به اوج و نهایت خود می رسد.البته اگرچه گیسوم فقط در نیمه اول سال پذیرای گردشگران است ولی باید گفت که اگر در نوروز و نیمه اول سال هم موفق به سفر به این منطقه گردشگری نشدید زیبایی های طبیعی گیسوم در فصل پاییز و زمستان نیز کمتر از بهار و تابستان نخواهد بود.

 پارک جنگلی گیسوم،عکس پارک جنگلی گیسوم

جالب است بدانید که همسایگی جنگل و دریا در این نقطه از شمال کشور، زیبایی دو چندانی را نصیب چشمان گردشگران می‌نماید.قابل ذکر است که این ساحل زیبا در ایام نوروز پذیرای جمعیت زیادی از علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور می باشد مسافرانی که از گوشه و کنار کشور می آیند تا آغازین روزهای بهار را در کنار جنگل و دریا به تماشابنشینند و تماشاگر رویش طبیعت زیبای تالش باشند.بهتر است بدانید که وجود گیسوم موجب شده است که روستای گتگسر در کنار آن به یک روستای مهمان پذیر با خانه های ویلایی تبدیل گردد و اهالی به خاطر حضور بیش از حد مسافران خانه‌های خود را تبدیل به سوئیت های مهمان‌پذیر نمایند.

 پارک جنگلی گیسوم،عکس پارک جنگلی گیسوم

لازم به ذکر اتس که جنگل گیسوم با مساحتی حدود ۸۰ هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می‌ سازد این پارک با امکاناتی مثل پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک‌نیک روزانه، کمپینگ طبیعی،مسیرهای پیاده روی، مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور گردشگران می باشد تا لحظات فوق العاده ای را نصیب آنها کند.

 پارک جنگلی گیسوم،عکس پارک جنگلی گیسوم
بهتر است بدانید که درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی به خصوص درختان انجیلی ( آسون دار )، چشم انداز رویایی در فصل پاییز به همراه دارد. در واقع در پارک جنگلی گیسوم امکانات رفاهی و سوییت و منازل قرارداده شده است و پاسگاه پلیس امنیت این پارک را شبانه روزی کنترل می نماید.مغازه های مختلف خرید و ساحل زیبای آن برای شنا جذابیت آن را دو چندان کرده است.بهترین زمان سفر به گیسوم ماههای اردیبهشت و مهر و آبان می باشد.

پارک جنگلی گیسوم+عکس

مطالب مرتبط:

طبیعت گیسوم

باغ پرندگان تهران

بخورنخورهای تیروئیدی

بخورنخورهای تیروئیدی

خواص بخورنخورهای تیروئیدی,فواید بخورنخورهای تیروئیدی,بخورنخورهای تیروئیدی درمانی,خاصیت بخورنخورهای تیروئیدی,خواص بخورنخورهای تیروئیدی درمانی,خواص بخورنخورهای تیروئیدی برای پوست,خواص بخورنخورهای تیروئیدی برای مو,خواص بخورنخورهای تیروئیدی برای جوانی,خواص بخورنخورهای تیروئیدی برای بارداری,خواص خوردن بخورنخورهای تیروئیدی,فواید بخورنخورهای تیروئیدی خام,فواید بخورنخورهای تیروئیدی پخته

بخورنخورهای تیروئیدی

به گزارش بی اس ام اس : تیرویید که غده‌ای پروانه‌ای شکل و کوچک است، در جلوی گردن قرار دارد و با وجود کوچکی اندازه‌اش، نقش بسیار بزرگی در سلامت ما دارد؛به طوری که ترشح منظم هورمون‌‌های آن بسیاری از اعمال بدن ما را از میزان ضربان قلب گرفته تا ساختار پوست، تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. وقتی ترشح هورمون‌های تیروییدی از تعادل خارج می‌شوند، ما مبتلا به پرکاری یا کم‌کاری تیرویید خواهیم شد و از آنجا که کارکرد این غده بر عملکرد سایر دستگاه‌ها هم تأثیر می‌گذارد، ابتلا به این اختلالات با علایمی بسیاری همراه خواهد شد.آیا با تغییر در برنامه غذایی می‌توانیم بر شدت و ضعف این اختلالات تأثیر بگذاریم یا نه؟ دکتر حسینی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، به این سوال پاسخ داده‌اند.

آیا افراد مبتلا به بیماری‌های تیروییدی باید رژیم خاصی داشته باشند؟
برای کم‌کاری تیرویید یا پرکاری رژیم مشخصه‌ای وجود ندارد؛ البته عده‌ای معتقدند که چیزهایی که ما می‌خوریم روی عملکرد تیرویید تاثیرگذار است، برای مثال وجود برخی از مواد غذایی، فعالیت این غده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بخورنخورهای تیروئیدی


ممکن است درباره این مواد غذایی بیشتر صحبت کنید؟

بله؛ برخی از مواد غذایی با عملکرد تیرویید تداخل دارند. این مواد شامل کلم و خانواده اش از جمله کلم بروکلی و گل کلم، کلم پیچ و مواد دیگری نظیر سویا هستند. اگر مصرف این دسته از سبزیجات و مواد غذایی زیاد باشد، می‌تواند به مواد گوآتروژن (گوآترزا) تبدیل شود و زمینه ابتلا به بیماری‌های تیروییدی را فراهم کند. البته باید به این نکته توجه کرد که همین مواد اگر پخته باشند این اثرات را نخواهند داشت.

آیا می‌شود مشکلات تیروییدی را با رژیم غذایی درمان کرد؟
نه؛ اگر فردی کم‌کاری و پرکاری تیرویید دارد و تصور می‌کند که می‌تواند با رژیم غذایی آن را درمان کند، در اشتباه است. چنین چیزی امکان ندارد، مگر در موارد خاصی که برای مثال، کمبود ید بسیار شدیدی در بدن وجود داشته باشد و بدن به سمت گواتر یا کم‌کاری تیرویید می‌رود.
این نوع کمبود را می‌توان با اضافه کردن ید یا مصرف کردن نمک ید دار تامین کرد. اما اینکه کسی اگر کم‌کاری تیرویید داشت به جای مراجعه به پزشک غدد به رژیم غذایی روی بیاورد کار غلطی است.

بخور نخورهای تیروییدی

شاید بتوان کلسترول بالا یا قند بالا را با رژیم غذایی درمان یا کمی برطرف کرد اما مشکلات تیروییدی چیزی نیست که بتوان آن را با رژیم غذایی رفع کرد. در مورد کلسترول و قند بالا هم فرد لازم است نزد پزشک متخصص قلب یا غدد مراجعه کند و در کنار آن رژیم غذایی را هم رعایت کند. در بحث تیرویید چنین چیزی وجود ندارد. برای همین این ذهنیت که غذا می‌تواند دارویی برای درمان بیماری تیروییدی باشد، اشتباه است.

پس نقش تغذیه در بیماری‌های تیروییدی را چگونه تشریح می‌کنید؟

بالاخره بیماری‌های تیروییدی پیامدهایی دارند که این پیامد‌ها را می‌توان با تغذیه کم کرد؛
برای مثال، افرادی که داروهای تیروییدی مصرف می‌کنند، باید مراقب زمان مصرف دارو و غذای‌شان باشند؛ چرا که مصرف هم‌زمان داروهای تیروییدی با برخی از غذاها در جذب دارو تداخل ایجاد می‌کند. خوردن غذاهای فیبری هم‌زمان با داروهای هورمونی در جذب داروها تاثیرات منفی می‌گذارد. از طرفی، این افراد باید از خوردن گردوی زیاد و سویا پرهیز کنند. کم‌کاری تیرویید نیز تبعاتی مثل چاقی دارد، در حالی که فرد مبتلا به پرکاری تیرویید از لاغری رنج می‌برد، و بنابراین لازم است علاوه بر دریافت دارو تحت رژیم هم باشد. حتی بهتر است بیماران تعداد وعده‌های غذایی‌شان را افزایش دهند و در مقابل، از حجم هر وعده مقداری کم کنند. دریافت پروتئین نیز باید کمی افزایش یابد. گنجاندن تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت ماکیان و ترکیب غلات و حبوبات در رژیم غذایی برای تأمین نیاز پروتئینی این عزیزان مهم تلقی می‌شود. برای کسانی که کم‌کاری تیرویید دارند و دچار چاقی هستند هم رژیم‌هایی در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر تامین کالری و دریافت دارو، دچار اضافه وزن نشوند.

بخورنخورهای تیروئیدی

بهترین منبع دریافت ید در کم‌کاری ناشی از کمبود این ماده معدنی، کدام است؟
اگر کم‌کاری ناشی از کمبود ید باشد، بهترین توصیه مصرف همان نمک یددار است ولی منابع دیگر ید فرآورده‌های دریایی هستند ماهی‌ها علاوه بر ید مملو از اسیدهای چرب امگا3 نیز هستند.‌ جالب است بدانید که وجود این نوع از اسید چرب به جذب ید هم کمک می‌کند؛ یعنی شما با خوردن ماهی با یک تیر، دو نشان می‌زنید!

درباره مصرف مکمل‌ها چه‌طور؟ آیا نیازی به مصرف آنها هست؟
مکمل‌ها در بهبود شرایط بیماران تاثیر آنچنانی ندارند. بیماران می‌توانند با مصرف میوه و سبزی مواد مورد نیاز خود را تامین کنند ولی باید دقت کرد در صورت مصرف مکمل‌ها یا مولتی ویتامین‌ها فاصله زمانی را بین مصرف دارو و غذا رعایت کنند. مصرف هم‌زمان داروهای هورمونی و این مواد، جذب داروها را کم می‌کند. بنابراین مصرف مکمل‌ها باید با فاصله دو ساعت از خوردن غذاها صورت گیرد.

بخور نخورهای تیروییدی

تاثیر مصرف لبنیات و میوه‌ها در کنترل پیامدهای این دسته از بیماری‌ها چه قدر است؟
استفاده طولانی مدت از داروهای تیروییدی موجب پوکی استخوان می‌شود بنابراین مصرف شیر و ماست در افرادی که کم‌کاری تیرویید دارند، لازم است. بارها گفته ایم که لبنیات از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند. از طرفی، افرادی که دچار کم‌کاری تیرویید هستند به دلیل اینکه ممکن است چاق باشند به آنها توصیه می‌شود که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند. با این کار هم ویتامین‌های ضروری‌شان تأمین می‌شود و هم کالری کمی را دریافت خواهند کرد.
در ضمن، با اینکه فیبر موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها خاصیت سیرکنندگی دارد اما باید میزان مصرف‌شان به اندازه باشد، چرا که مصرف زیاد فیبر هم می‌تواند در جذب دارو‌ها تاثیر منفی داشته باشد.
خلاصه اینکه
• بیماران مبتلا به کم‌کاری تیرویید باید از مصرف زیاد مواد غذایی گوآتروژن (گوآترزا) پرهیز کنند: انواع کلم، شلغم، بادام زمینی و سویا.

• سویا می‌تواند مانع جذب کافی داروهای تیرویید شود؛ بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کرد.

• تنظیم کالری دریافتی برای جلوگیری از افزایش وزن نیز برای آنهایی که به کم‌کاری تیرویید دچارند، ضروری است.

• مصرف منظم منابع غنی از فیبر (سبزی‌ها و میوه‌هایی مانند انجیر، آلو، سیب و مرکبات و حتی حبوبات و غلات سبوس‌دار) برای برطرف شدن یبوست به این بیماران توصیه می‌شود.

• نوشیدن آب (حداقل روزی 8 لیوان) به این بیماران توصیه می‌شود

بیماری های تیروئید و انواع آن

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی بهبود رتبه گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

راه های بهبود رتبه گوگل

راه های بهبود رتبه گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.اصولا برای بهبود رتبه گوگل سراغ روشهای هزینه بر نروید

لوبیا سبز و خواص آن

لوبیا سبز و خواص آن

لوبیا سبز پلو،لوبیا سبز به انگلیسی،لوبیا سبز نفاخ است؟،لوبیا سبز- خواص،لوبیا سبز خوراک

لوبیا سبز را بعد از پاک کردن در فریزر بسته بندی کنید و برای فصول دیگر استفاده کنید.

به طور کلی می توان گفت که لوبیا دارای انواع سفید، قرمز، چشم بلبلی، چیتی و … می باشد. تا وقتی که لوبیا، سبز و تازه است در گروه سبزیجات قرار دارد، ولی

وقتی غلاف و دانه‌ های آن خشک گردد جزء گروه حبوبات یا بهتر است بگوییم جزو بنشن‌ ها محسوب می شود.

بهتر است بدانیدکه لوبیا سبز در مقایسه با لوبیا خشک کالری بسیار کمی دارد به طوری که در 100 گرم آن تنها 30 کالری انرژی پنهان است، در حالی که 100 گرم لوبیا

قرمز و سفید خشک 340 کالری و لوبیا چشم ‌بلبلی 130 کالری انرژی دارد. البته بهتر است بدانید که هنگام طبخ از مقدار کالری انواع لوبیا اندکی کم می گردد.

به طور کلی لوبیا سرشار از ویتامین‌ های A، B، C و مواد معدنی آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است. البته جالب است بدانید لوبیا خشک فاقد ویتامین C بوده اما از نظر

پروتئین و ویتامین E غنی‌ تر می باشد.

قابل ذکر است که لوبیا سبز با این که از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می باشد.

لوبیا سبز،خواص لوبیا سبز
نقش لوبیا سبز در کمک به استخوان سازی

بهتر است به یاد داشته باشیدکه لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، ‌ برای ساختن استخوان هایی قوی بسیار با اهمیت است. ویتامین K1، پروتئین

استئوکلسین(پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می ‌کند. جالب است بدانید که این پروتئین مولکول های کلسیم را در استخوان نگه می ‌دارد لذا بدون

ویتامین K1، میزان استئوکلسین نیز کافی نمی ‌باشد و پروسه معدنی شدن استخوان دچار نقص و تخریب می‌ گردد.

به یاد داشته باشید که ویتامین C محلول در آب و بتاکاروتن،‌ محلول در چربی می ‌باشند. این دو آنتی اکسیدان محلول در آب و چربی به کمک هم از اکسید شدن

کلسترول جلوگیری می‌ نمایند چون کلسترول اکسید شده توانایی دارد به دیواره رگ های خونی بچسبد که نتیجه آن تصلب شریان، سکته و حمله قلبی خواهد بود؛

مصرف مقدار کمی از بتاکاروتن و ویتامین C، از این عوارض جلوگیری و پیشگیری می ‌نماید.

قابل ذکر است که همچنین لوبیا سبز حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم می‌ باشد که هر کدام از این مواد نقش موثری در تقویت سیستم قلبی ـ عروقی ایفا

می ‌نمایند.

گفتنی است که منیزیم و پتاسیم با همکاری هم به کاهش فشار خون کمک می ‌کنند.

لوبیا سبز،خواص لوبیا سبز

بهتر است بدانید که لوبیا سبز از مبتلا شدن به سرطان روده پیشگیری می‌ کند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن سلول های روده را از خراب شدن توسط رادیکال های

آزاد محافظت می نمایند.

جالب است بدانید که فولات موجود در لوبیا سبز نیز از تخریب DNA و تغییر سلول های روده پیشگیری می‌ نماید. حتی در مواردی که سلول ها به سمت سرطانی شدن

پیش رفته اند نیز موثر می ‌باشد. مطالعات نشان داده اند افرادی که در غذای شان از میزان زیاد ویتامین C، بتاکاروتن و فولات استفاده می ‌کنند ریسک مبتلا شدن به

سرطان روده در آن ها کمتر از کسانی است که از این مواد استفاده نمی ‌نمایند. همچنین فیبر توانایی چسبیدن به سمومک ه  باعث ایجاد سرطان می شود را قبل از آن

که این سموم بتوانند به سلول های روده آسیبی برسانند آن ها را از بدن خارج می ‌کند.

لازم است بدانید که یکی دیگر از فواید فیبر جلوگیری از یبوست می باشد.

لوبیا سبز،خواص لوبیا سبز
تقویت سیستم ایمنی با کمک لوبیا سبز

جالب است بدانید که لوبیا سبز به دلیل غنی بودن از ویتامین C و بتاکاروتن به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می رساند چرا که این مواد مغذی رادیکال های آزاد را

برطرف می کند.

بهتر است بدانید که ویتامین C، به طور مستقیم سبب تحریک گلبول های سفید برای مبارزه با میکروب ها، عفونت ها و ویروس ها می گردد.

وجود یک نگرانی کوچک درباره لوبیا سبز

به خاطر داشته باشیدکه لوبیا سبز دارای اگزالات است. گفتنی است زمانی که مقدار اگزالات ها در بدن بالا برود، مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کنند. به همین دلیل

امکان دارد افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کیسه صفرا، از خوردن این سبزی اجتناب کنند.

گفتنی است که در مطالعات آزمایشگاهی دیده شده است که اگزالات می تواند با جذب کلسیم در بدن تداخل نماید. با این حالب هتر است بدانید در خیلی از تحقیقات

مشابه دیگر، دیده شده که توانایی مواد غذایی دارای اگزالات برای کاهش جذب کلسیم، بسیار کم می باشد و به طور قطع آن مقدار کلسیمی که از طریق این مواد

غذایی به بدن ما می رسد، بسیار بیشتر از تاثیر منفی اگزالات ها بر روی جذب آن می باشد. در واقع اگر شما دستگاه گوارشی سالمی دارید و شرایط شما به گونه ای

است که می توانید به راحتی و با آرامش غذا بخورید و از غذایی که می خورید، لذت ببرید، خوردن غذاهای گیاهی غنی از کلسیم که دارای اگزالات نیز می باشند، برای

شما مفید و موثر است.

بهتر است بدانید که لوبیا سبز را همه سنین می‌ توانند بخورند، اما کسانی که معده‌ های ضعیف دارند یا بچه ‌های کوچک به علت نفاخ بودن باید آن را کمتر مصرف نمایند.

توصیه ها:

جالب است بدانید که برای خرید لوبیا سبز بهتر است آن دسته از آن ها را انتخاب نماییم که غلاف آن ها سبز باشد و دارای پوستی لطیف و بدون نقطه های قهوه ای

بوده و ترد و تازه باشند.

لوبیا سبز،خواص لوبیا سبز
بهتر است بدانید که مدت نگهداری لوبیا سبز در یخچال در صورتی که آن را در کیسه محبوس نکنیم 3 تا 4 روز و در فریزر به صورت وکیوم 1 تا 6 ماه می باشد. البته

انجماد طولانی می‌‌ تواند تا حدودی از ویتامین C و اسیدفولیک این سبزی بکاهد و طعم و مزه آن را نامطلوب و تند سازد. بنابراین بهتر است در هر فصلی از سبزی‌ های

تازه آن فصل استفاده کنیم و مصرف سبزی‌‌ های منجمد را کاهش دهیم .

لوبیا سبز را در سبد غذای خانواده بگنجانید.

لوبیا سبز و خواص آن

مطالب مرتبط:

کاهو

هویج

گوجه فرنگی