مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

آلزایمر

آلزایمر

 آلزایمر در جوانی , آلزایمر در سالمندان , آلزایمر زودرس , آلزایمر پیشرفته

آلزایمر یا بیماری فراموشی در اثر از بین رفتن سلول‌های منطقه هیپوکامپوس مغز که مسئول به یاد سپاری و حافظه است رخ می‌دهد. «آلزایمر» یا «بیماری فراموشی» از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج و پیش رونده است که متاسفانه علیرغم باور عموم که آن را مختص سالمندان می‌دانند، پیر و جوان نمی‌شناسد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره علائم و درمان و پیشگیری از آلزایمر زودرس در جوانی و سالمندان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

علائم آلزایمر

اساس بیماری آلزایمر «فراموشی» است و البته برخلاف تصور عموم با بیماری زوال عقل تفاوت دارد. در حقیقت آلزایمر یکی از زیر مجموعه‌های بیماری زوال عقل است. گم کردن وسایل، جا به جا گذاشتن وسایل، عدم توانایی حساب و کتاب و تجزیه و تحلیل مسائل مالی، اختلال در تصمیم‌گیری، اختلال در یافتن مسیر حتی مسیرهای آشنا مثل آدرس منزل و محل کار و در نتیجه گم شدن از جمله نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر هستند. در موارد حاد بیماری آلزایمر گاهی با توهم هم همراه است. اشتباه گرفتن نزدیک‌ترین افراد مثل همسر و فرزندان و نشناختن آن‌ها، ناتوانی در پیدا کردن دستشویی و حمام و سایر نقاط منزل، هذیان‌گویی و گاهی بدبینی نسبت به اطرافیان و به تدریج از دست دادن توانایی برای انجام ساده‌ترین کارها مثل دستشویی رفتن از جمله علائم این بیماری غیر قابل علاج و بدون درمان از نوع خفیف تا پیشرفته آن هستند.

تاریخچه آلزایمر

در سال ۱۹۰۱، روان‌شناس و عصب‌شناس آلمانی «آلویز آلزایمر» اولین مورد این بیماری را کشف و در مورد آن نوشت، که بعدها به بیماری آلزایمر معروف شد. بیمار یک زن ۵۰ ساله بود به اسم «آگوست دتر». آلویز آلزایمر این زن را از زمان بستری شدنش در آسایشگاهی در شهر فرانکفورت تا زمان مرگ او در سال ۱۹۰۶ همراهی کرد.روز جهانی آلزایمر همه ساله روز ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) به مناسبت روز جهانی آلزایمر در دنیا مراسم و همایش‌های مختلفی برگزار می‌شود. شعار سال ۲۰۰۸ (No time to lose) بود، به این معنی که زمانی برای تلف کردن نداریم. 

نحوه رفتار با بیماران آلزایمری

باید با او با لحنی ملایم و اطمینان بخش سخن گفته شود. هنگام گیجی و سردرگمی، با بیمار نباید سرزنش آمیز رفتار کرد و اشتباهات وی را با ارائه پیشنهاد تصحیح کرد. اگر افراد از پشت سر به او نزدیک شوند ممکن است بیمار وحشت زده یا آشفته شود. همواره باید به سخن گفتن با بیمار ادامه داد، حتی زمانی که دیگر متوجه کلمات دیگران نمی شود. و در مورد موضوعاتی حرف زد که فرد به آنها اهمیت می دهد. در هر زمان بهتر است فقط یک سؤال از او پرسیده و مهلتی برای پاسخ دادن به او داده شود. اگر به نظر می رسد بیمار آلزایمری متوجه گفتار دیگران نشده است، بهتر است پرسش با همان کلمات تکرار شود.

آلزایمر کشنده , آلزایمر چیست+pdf , آلزایمر ارثی است , علت آلزایمر در جوانی

آلزایمر و رژیم غذایی

داشتن یک تغذیه سالم سرشار از میوه و سبزیجات، غلات کامل و سبوس‌دار، انواع مغزها و آجیل، استفاده از گوشت و منابع پروتئین کم‌چرب و مصرف لبنیات کم‌چرب از جمله عوامل پیشگیری از این بیماری هستند. از ادویه‌جاتی مثل زردچوبه، زنجبیل و مریم گلی به صورت مرتب استفاده کنید. مصرف چربی‌های اشباع و فست‌فود را به حداقل برسانید و از خوردن غذاهایی با شکر اضافه، غذاهای شور، مصرف بیش از حد کربوهیدرات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. یکی از بهترین رژیم‌ها برای کم کردن خطر احتمال ابتلا به آلزایمر رژیم غذایی موسوم به مدیترانه‌ای است. در این رژیم غذایی بیشتر محتویات بشقاب شما را سبزیجات و خوراکی‌های دریایی، انواع زیتون و روغن زیتون تشکیل می‌دهد که عمدتا خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند.

طرز تهیه چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک

 طرز تهیه چیز کیک , طرز تهیه چیز کیک شکلاتی , طرز تهیه چیز کیک ساده , طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

کیک پنیر یا چیزکیک شیرینی مغذی و پرمایه‌ای است که از پنیر دَلَمه یا پنیر خامه‌ای و دیگر افزودنی‌ها تهیه می‌شود. برای تهیه کیک پنیر غالباً از پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکارپونه استفاده می‌شود. این نوع کیک‌ها دو نوع دارند که یا پخته‌شده هستند یا غیرپخته که پس از آماده‌سازی در یخچال گذاشته می‌شوند تا آماده و سفت گردند. کیک پنیر نیویورک اصیل‌ترین نوع کیک پنیر است که برای تهیه آن باید نکات زیادی رعایت شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه چیز کیک یخچالی و ژاپنی ساده و شکلاتی در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه

پنیر خامه ای یا ماسکار پونه: ۲۰۰ گرم

بیسکویت یا پودر بیسکویت: ۲۰۰ گرم

کره: ۱۵۰ گرم

وانیل: ۱ قاشق چایی خوری

خامه: ۲۰۰ گرم

شکر: نصف پیمانه

پودر ژله با طعم دلخواه: ۱ بسته

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذا خوری

آب جوش

قالب کمر بندی

طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه

اگر نتوانستید پودر بیسکویت تهیه کنید، می‌توانید بیسکویت‌هایی که تهیه کرده اید را با استفاده از گوشت کوب یا مخلوط کن و هر وسیله ایی که می‌شناسید پودر کنید.بعد از آن که بیسکویت‌ها را پودر کردید، کره را بیاورید و داخل پودر بیسکویت بریزید و آن‌ها را به صورت کامل مخلوط کنید، بعد از آن که مخلوط شدند آن‌ها را درون یک قالب کمر بندی بریزید و به مدت زمان ۱۰ دقیقه درون فریز بذارید.۳. قالبی که درون یخچال گذاشته بودید را بیرون بیاورید، سپس به سراغ پودر ژلاتین خود بروید و آن را داخل یک چهارم لیوان آب جوش بریزید و به صورت کامل هم بزنید تا کامل مخلوط بشوند، و سپس آن را یک جا بگذارید و به سراغ سایر مواد بروید. پنیری که در اختیار دارید را داخل هم زن بریزید و بعد از آن وانیل، شکر و خامه رو به آن اضافه کنید و با هم زن آن‌ها را ۲ دقیقه هم بزنید. سپس ژلاتینی که آماده کرده بودید را بیاورید و با آن‌ها به صورت کامل مخلوط کنید و سپس مخلوطی که درست کرده اید را بر روی قالب بریزید و آن را داخل یخچال بگذارید و بعد از یک ساعت آن را بیرون بیاورید.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی , طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک , طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه , طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

۴. برای درست کردن قسمت ژله ایی چیز کیک، ابتدا پودر ژله ایی که تهیه کرده اید را آماده کنید. بعد از آنکه چیز کیک را از یخچال بیرون آوردید به صورت دلخواه روی آن میوه بچینید و سپس ژله ایی که آماده کرده بودید را بر روی قسمت پنیری چیز کیک بریزید و آن را به حال خودش بذارید تا کامل خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از اینکه مطما شدید ک چیز کیک کامل خودش را گرفته، آن را از قالب در بیاورید و از طعم خوش مزه آن لذت ببرید.

بیماری اوتیسم

بیماری اوتیسم

 یماری اوتیسم , بیماری اوتیسم چیست , بیماری اوتیسم+عکس , بیماری اوتیسم در بزرگسالان

این بیماری درجات مختلفی دارد ممکن است تنها یک نقص ساده باشد که زندگی طبیعی بیمار را تا حدودی محدود می‌کند یا ممکن است ناتوانی شدیدی باشد که در آن به مراقبت‌های اساسی نیاز است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره علت و علائم و درمان انواع بیماری اوتیسم در بزرگسالان و کودکان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

اوتیسم چیست

اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته است. به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد.

علائم بیماری اوتیسم

اختلال درخودماندگی همان چیزی است که با شنیدن کلمه‌ی اوتیسم به ذهن خیلی‌ها خطور می‌کند. به اختلال در برقراری ارتباطات، تعاملات اجتماعی و بازی‌های تخیلی در کودکان زیر ٣ سال، اختلال درخودماندگی گفته می‌شود. سندرم اسپرگر (Asperger) کودکان مبتلا به این سندروم مشکل زبانی ندارند و در تست هوش میانگین هوشی بالاتر از متوسط دارند، اما مانند کودکان اوتیسمی در برقراری ارتباطات اجتماعی مشکل و محدودیت دارند. اختلال فراگیر رشد (PDD یا اوتیسم آتیپیک) این اختلال یک دسته‌ی عمومی و فراگیر برای کودکانی است که برخی از رفتارهای اوتیسمی را نشان می‌دهند، اما در سایر دسته‌ها قرار نمی‌گیرند. اختلال فروپاشی دوران کودکی کودکان مبتلا به این اختلال حداقل در دو سال اول زندگی رشد نرمالی دارند و پس از آن بخش بزرگی از مهارت‌های ارتباطی خود را از دست می‌دهند.

علل بیماری اوتیسم

وقتی یک زن باردار داروهای خاصی مانند داروهای دیابت، چاقی مفرط و مُسکن‌ها را مصرف کند، احتمال ابتلای کودک او به اوتیسم بالا می‌رود. در برخی موارد اوتیسم به دلیل یک اختلال متابولیک مادرزادی ناشی از عدم حضور یک آنزیم و سرخجه رخ می‌دهد. اگرچه گاهی اوقات دلیل مشخصی برای اوتیسم وجود ندارد، هیچ شواهدی هم دال بر دخالت واکسیناسیون در بروز اوتیسم وجود ندارد.

مشکلات ژنتیکی و اوتیسم

مشکلات ژنتیکی. به نظر می‌رسد چندین ژن متفاوت در اختلال طیف درخودماندگی یا اوتیسم دخیل هستند. اوتیسم در کودکان می‌تواند با یک اختلال ژنتیکی از قبیل سندرم رت یا سندرم ایکس شکننده در ارتباط باشد. برای دیگران تغییرات ژنتیکی ممکن است کودک را بیشتر مستعد اوتیسم کند یا عوامل خطر محیطی ایجاد کند. دیگر ژن‌ها هنوز ممکن است تحول مغز را تحت تأثیر قرار دهند یا روش‌هایی که سلول‌های مغز از طریق آن ارتباط برقرار می‌کنند را تحت تأثیر قرار دهند یا آن‌ها ممکن است شدت علایم اوتیسم را تعیین کنند. به نظر می‌رسد بعضی از مشکلات ژنتیکی به ارث برده می‌شود، در حالی که دیگر مشکلات ژنتیکی به‌طور خود به خودی رخ می‌دهند.

سیاه دانه و عسل برای بارداری

سیاه دانه و عسل برای بارداری

 سیاه دانه و عسل برای بارداری , سیاه دانه و عسل برای بارداری نی نی سایت , سیاه دانه و عسل برای بارداری طریقه مصرف , سیاه دانه و عسل برای باردار شدن

سیاه‌دانه، یا «شونیز» (انگلیسی: Nigella Sativa) گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری و نازایی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص سیاه دانه و عسل

این معجون سلول های بتا را که در بیماری های لوزالمعده دیابت ی در حال از بین رفتن هستند را تحریک می کند. موجب بهبود مسمومیت و نابود شدن MRSK در افراد افراد مسموم شده می شود. معجون سیاه دانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف معجون دوسین سرماخوردگی های مکرر را درمان می کند. سیاه دانه سبب درمان تب های بلغمی و سوداوی می شود. مصرف معجون دوسین ادرار آور است و برای درمان عفونت های ادراری مفید است همچنین این معجون برای برای مردان مبتلا به پروستات مفید می باشد.با مصرف عصاره سیاه دانه می توانید بیماری صرع را درمان کنید . سیاه دانه به طور سنتی تشنج را کاهش می دهد.

خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری

مصرف سیاه دانه و عسل تعداد اسپرم را افزایش و نازایی را درمان می کند.سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

مواد مغذی سیاه دانه

سیاه دانه از اسیدهای آمینه، پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها، روغن‌های فرار و غیرفرار، آلکالوئیدها، ساپونین و فیبر تشکیل شده است. کربوهیدرات موجود در سیاه دانه عبارت‌اند از: مونوساکارید آرابینوز، گلوکز، رامنوز و زایلوز. همچنین سیاه دانه محتوی کلسیم، آهن، پتاسیم و سدیم است. ازجایی‌که بیشتر افراد از مقادیر بسیار اندک روغن سیاه دانه یا مکمل‌های حاوی عصاره‌ی روغنی آن استفاده می‌کنند، معمولا مقدار اندکی مواد مغذی از این طریق دریافت می‌کنند.

به لیمو و لاغری

به لیمو و لاغری

به لیمو و لاغری , چای به لیمو و لاغری , دمنوش به لیمو و لاغری , برگ به لیمو و لاغری 

به لیمو قرن هاست که استفاده می شود و سابقه بسیار طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، تب، اضطراب، سوء هاضمه، اسپاسم و بی خوابی دارد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کمکی طبیعی برای کاهش وزن مشهور است .در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره آشنایی با خواص مصرف چای و دمنوش برگ به لیمو و لاغری در زنان و مردان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مصرف به لیمو در بدنسازی

مطالعات نشان داده اند که ویژگی های منحصر به فرد به لیمو می تواند به جلوگیری از آسیب عضلانی در ورزشکاران در هنگام مصرف مکمل ها قبل از تمرین ،کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی به لیمو همراه با توانایی آن برای سرکوب التهاب است که به پیشگیری از آسیب و بهبود بافت ماهیچه مرتبط است. استفاده از به لیمو به عنوان یک مکمل، قبل از تمرین رشد و یا تقویت عضله مفید است.

رابطه به لیمو و لاغری

البته نوشیدن چای، بدون قند، به طور کلی به عنوان بخشی از یک برنامه برای کاهش وزن، مفید است. مخصوصا به لیمو که برای این کار مناسب است. نشان داده شده است که سرکوب اشتها، نیاز به محدود کردن گرایش های غیر قابل مقاومتی برای تنقلات و یا شیرینی هاست ؛ بنابراین چای به لیمو را بین وعده های غذایی خود بنوشید ،تا به شما کمک کند که به رژیم غذایی خود برسید و به هدف لاغری خود را تحقق ببخشید. علاوه بر خواصی برای مهار طبیعی اشتها، که مانع از پر خوری می شود، چای به لیمو نیز باعث سوختن چربی، تحریک تجزیه سلولیت و تنظیم متابولیسم می شود.

به لیمو یک آرام بخش

به لیمو ،یک آرام بخش موثر است. زمانی برای خودتان اختصاص دهید و از یک فنجان چای خوشمزه لذت ببرید، که باعث می شود تنشتان را از بین ببرد و باعث کاهش استرس می شود. اما اجزای موجود در به لیمو ،اثر آرام بخش کننده را تقویت می کند و بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و به کاهش تنش عضلانی کمک می کند. این ویژگی های آرام بخش ،باعث بهبود اعصاب، اضطراب و استرس می شود. مطالعات نشان داده اند که ورباسکوزید، یک جزء بیولوژیکی در برگ به لیمو، عنصر اصلی است که مسئول خواص بهبود استرس و اضطراب می باشد.

چای سبز برای لاغری

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات (EGCG) بوده که در سوزاندن چربی وافزایش متابولیسم بدن بسیار تاثیرگذار است. نتایج یک مطالعه در مجله کالج آمریکایی نشان داده شده که این آنتی اکسیدان با افزایش اکسیداسیون چربی اثرات ضد چاقی فوق العاده در چای سبز به وجود می آورد. مصرف نوشیدنی لیموناد چای سبز در بین تمرینات ورزشی می تواند سرعت چربی سوزی را در بدن افزایش داده و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

شربت به لیمو و لاغری , به لیمو برا لاغری , چای به لیمو لاغری , چای به لیمو در لاغری

به لیمو و بی خوابی

بسیاری افراد دمنوش به لیمو را بدلیل خواص آرامبخش آن برای کاهش اختلالات خواب ازجمله بیخوابی توصیه میکنند. همان خواصی که به کاهش استرس و تنش منجر میشوند و موجب آرامش بدن و ذهن میگردند، میتوانند فرد را برای یک خواب خوب درطول شب آماده کنند. همچنین به لیمو سرشار از ملاتونین است، هورمونی در بدن که در مواقع شب افزایش پیدا میکند. تولید این هورمون با تاریکی تحریک میشود و موجب خواب آلودگی فرد میگردد. نوشیدن دمنوش به لیمو یک راه طبیعی برای افزایش میزان ملاتونین بدن است. توانایی به لیمو برای آرامش و تسکین دهندگی، منبع غنی ملاتونین و فاقد کافئین، این دمنوش را به یک نوشیدنی ایدآل برای شب تبدیل کرده است. این میتواند به آرام شدن بدن و ذهن فرد کمک کند تا یک خواب شبانه ی آرام داشته باشد.

مصرف لیمو برای کاهش وزن

ویتامین C لیمو به روند سوزاندن چربی در بدن کمک می کند و در بین مرکبات و میوه ها لیمو یکی از بهترین منابع این ویتامین محسوب می شود، ویتامین C موجود در این نوشیدنی در زمان مصرف بین تمرینات ورزشی ۳۰ درصد میزان چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد. مطالعه در مجله بیوشیمی بالینی و تغذیه منتشر شده که نشان داد که پلی فنول در لیمو به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و به تحریک کبد در سوزاندن چربی کمک می کند که در نتیجه علاوه بر لاغری در افراد با کبد چرب نیز موثر است. لیمو سرشار از فیبر پکتین بوده که با احساس گرسنگی شما مقابله کرده وشما مدت طولانی تر حس سیری دارید در نتیج کمتر به سراغ خوردنی ها رفته و چاق نمی شوید.

موز و سرماخوردگی

موز و سرماخوردگی

 خواص موز و سرماخوردگی , موز برای گلودرد و سرماخوردگی , موز و سرماخوردگی کودکان , موز برای سرماخوردگی کودکان

بیماری سرماخوردگی معمولأ با سوزش و درد گلو آغاز می شود و با سرفه، آبریزش بینی و بعضی مواقع با خروج خلط ادامه پیدا می کند. البته گاهی مواقع کودکان سرماخورده دچار تب بالا نیز می شوند ولی تب به ندرت بزرگسالان را درگیر می کند. علائم بیماری تا ۲ الی ۳ روز شدید هستند و به تدریج خفیف می شوند. سرماخوردگی معمولأ بین ۵ تا ۷ روز طول می کشد ولی سرفه ناشی از آن ممکن است ادامه پیدا کند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره رابطه و خواص شیر موز و سرماخوردگی و سرفه کودکان در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مصرف موز و سرماخوردگی

بر اساس جدیدترین تحقیقات، متخصصین تغذیه و سلامت به افراد توصیه می کنند تا روزانه ۱ یا ۲ عدد موز رسیده مصرف نمایند. بر این اساس مصرف موز رسیده، بدن را در برابر بیماریهای آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماریهایی نظیر آنها ایمن می کند.

عامل سرماخوردگی

ویروس “راینوویروس” از خانواده “پیکورناویروس ها” عامل اصلی سرماخوردگی است. همچنین ویروس های دیگری نیز مثل کوروناویورس، آدنوویروس، ویروس پاراآنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ممکن است باعث سرماخوردگی شوند. عفونت های باکتریایی نیز ممکن است به سرماخوردگی اضافه شوند که در این صورت علائم بیماری شدیدتر و دوره آن طولانی تر خواهد بود. در این مواقع ممکن است عفونت سینوس ها (سینوزیت)، گلو (فارنژیت) یا گوش (اتیت) را درگیر کند.

خواص موز رسیده

اگر شما نیز به میوه موز علاقه دارید، لازم است که در انتخاب نوع سالم آن توجه کنید. موز کاملا رسیده حاوی ماده‌ای به نام *TNF است که قابلیت و قدرت مبارزه با سلول های غیر طبیعی را دارا است. گفتنی است، که یکی از نشانه‌های موز رسیده، وجود لکه‌های سیاه یا قهوه ای بر روی پوست آن است و هر چه میزان لکه‌های سیاه یا قهوه ای موز بیشتر باشد اثر بهسازی و ایمنی آن بالاتر خواهد بود.

موز و سرماخوردگی , موز و سرماخوردگی کودک , موز و سرماخوردگی , رابطه موز و سرماخوردگی

موز و سرطان

تحقیقات متخصصین تغذیه ژاپنی، که موز یکی از میوه‌های پر مصرف در میان آنهاست، نشان می‌دهد که وجود ماده TNF در موز یک خاصیت ضد سرطانی محسوب می‌گردد و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. محققان بر این باورند که مصرف موز یک راه بسیار عالی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تهدید کننده سیستم دفاعی بدن و به ویژه سرطان است.

طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور , طرز تهیه جغور بغور زنجانی , طرز تهیه جغور بغور با جگر سفید , طرز تهیه جغور بغور تبریز 

جغور بغور یا خوراک جگر از آن دسته از غذاهایی می‌باشد که همه ی ما خورده ایم و از طعم و مزه‌ی آن خاطره داریم. دستور پخت آن نیز بسیاز ساده می‌باشد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه جغور بغور زنجانی و شیرازی و تبریزی با جگر سفید و رب انار در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

قلوه گوسفند – ۱ عدد

دل گوسفند –  ۱عدد

جگر گوسفند – ۱  عدد

جگر سفید – ۱ عدد

پیاز–  ۴عدد

رب گوجه فرنگی – ۴  قاشق غذاخوری

روغن سرخ‌کردنی بهار الماس – ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه جغور بغور زنجان , طرز تهیه جغور بغور با رب انار , طرز تهیه جغور بغور با گوشت چرخ کرده , طرز تهیه جغور بغور شمالی

طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

برای تهیه خوراک جگر یا جغور بغور ابتدا دل و جگر و قلوه را تمیز می‌کنیم. به این ترتیب که دل‌ها را از وسط نصف کرده و لخته‌های خون را از آن خارج می‌کنیم. رگ‌های جگر را گرفته و قلوه‌ها را نیز از وسط نصف کرده و رگ‌های سفید داخل آنرا جدا می‌کنیم.جگر سفید را جداگانه تمیز کرده و خرد می‌کنیم و با ۱ لیوان آب و کمی نمک و زردچوبه روی حرارت ملایم می‌پزیم. در حین پختن جگر سفید، پیازها را خرد کرده و در روغن سرخ‌کردنی بهار الماس تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس دل، قلوه، جگر و جگر سفید را پس از پختن به پیاز داغ اضافه می‌کنیم و ادویه می‌زنیم و تفت می‌دهیم تا رنگ آنها تغییر کند. سپس رب گوجه‌فرنگی، یک لیوان آب‌جوش، نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم.سپس حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم خوراک بپزد و آب آن تمام شود. این خوراک خوشمزه را می‌توانید با نان، برنج و سیب‌زمینی میل کنید. همچنین می‌توانید برای بهتر شدن طعم خوراک جگر یا جغور بغور تعدادی فلفل کبابی در کنار آن سرو کنید.

عناب و دیابت

عناب و دیابت

 عناب و دیابت , عناب و دیابت بارداری , عناب و دیابت , عناب تازه و دیابت

دیابت، شایع ترین بیماری آندوکرین است که در آن قند خون و به دنبال آن چربی خون افزایش می یابند . این بیماری دارای عوارض دراز مدت چشمی، کلیوی، عصبی و عروق خونی است. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی عصاره‌های گیاهی اثر ضد دیابتی دارند و لذا می توانند در افراد مبتلا به دیابت به منظور پایین آوردن قند خون، مورد استفاده واقع شوند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره تاثیر و خواص خوردن میوه عناب و دیابت بارداری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص عناب و دیابت

عناب میوه ای با طبع معتدل و مرطوب است. برای جلو گیری از التهاب و آبریزش بینی توصیه میشود. استفاده از آن باعث تصفیه و تولید خون میشود و برای رفع خارش بدن بسیار موثر بوده. عناب تب بر است. همچینین جوشانده عناب برای کسانی که بواسیر دارند بسیار مفید است بهتر است بدانید خوردن روزانه پنج دانه عناب برای کنترل میزان قند خون موثر می باشدفواید عناب

خواص عناب

این میوه خشک تصفیه کننده خون بوده و به هضم غذا کمک می کند. وی معتقد است عناب در درمان نامرتب بودن ضربان قلب، خستگی اعصاب، عرق شبانه و تعرق زیاد بدن نیز استفاده می شود. این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد نرم کننده سینه است و آسم و تنگی نفس را برطرف می کند، خاطرنشان کرد:این میوه خشک ملین است و اگر آن را با آب یا شیر بجوشانیم خاصیت ملین بودن آن بیشتر هم خواهد شد.

خواص عناب برای پوست و مو

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید. روغن دانه عناب باعث رفع استرس شده و پوست را صاف می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و ماساژ آن روی پوست به پاکسازی گرد و غبار و آلودگی های پوست کمک می کند. عناب با درمان عفونت و التهاب به بهبود بیماری های اگزما، پسوریازیس، عفونت قارچی، آکنه و جوش کمک کرده و دانه عناب به دلیل مقادیر فراوان ویتامین A و C برای درخشان شدن و شادابی پوست موثر است. روغن دانه عناب خشکی پوست را برطرف کرده، چین و چروک ها را کاهش می دهد و پوست را مرطوب و صاف نگه می دارد. هشدار: قبل از استفاده از روغن عناب حتما آن را روی قسمت کوچکی از پوست بازو تست کنید. اگر بیش از حد در معرض آفتاب هستید توصیه می شود در کنار استفاده از ضد آفتاب، عناب نیز مصرف کنید.

انواع دیابت

دیابت یا بیماری قند (یا Diabetes Mellitus) یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

ارزش غذایی عناب

این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور می‌باشد. در ضمن حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول مؤثر در کاهش چربی و قند خون است. محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است.

خواص غوره

خواص غوره

 خواص غوره تازه , خواص غوره شور , خواص غوره خشک , خواص غوره عسگری

غوره همان انگور نارس است که در روایات ما از آن به عنوان یکی از میوه های بهشتی یاد شده است. فواید انگور بی شمار است و تأثیرات روانی خارق العاده ای دارد و ضد افسردگی است . در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره مضرات و خواص غوره و آبغوره برای لاغری و پوست در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

غوره چیست

معمولا زمانی که انگور می‌رسد، شیرین‌تر می‌شود، اگرچه شیرینی آن متغیر است. غوره، همان انگور نارس بوده که چند هفته قبل از اینکه خوشه‌های انگور بر روی تاک‌ها برسند تا به آبمیوه تبدیل شده یا به صورت میوه فروخته شوند، قابل استفاده است. حتی اگر نام غوره را نشنیده باشید، احتمالا با آبغوره آشنایی دارید. آبغوره توجه سرآشپزان دنیا را به خود جلب کرده و به فهرست غذایی بسیاری از کافه‌های گرانقیمت راه پیدا کرده است. در برخی فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ ایرانی، مصرف غوره یک سنت قدیمی به شمار می‌آید. طعم ترش غوره به گونه‌ای است که با خوردن آن، صورت فرد جمع می شود.

خواص غوره

غوره برای رفع تشنگی و سستی اعضا هم استفاده می شود.اگر عدس پوست گرفته با سرکه و غوره پخته شود برای مبتلایان به آبله و بیماری های گرم سودبخش است. کسانیکه زمان غذا خوردنشان طولانیست بهتر است بین غذا خوره بخورند تا به هضم بهتر غذا و فاسد نشدن غذا کمک کند. در شخصی صفرا به مقدار زیاد تولید می گردد باید غذای سرد بیمزه انتخاب نمایند مانند ماءالشعیر، خیار، کدو و سبزی ها و میوه های ترش از قبیل غوره، ریباس و انار و از چربی ها و شیرینی و چیزهای تلخ و شور و تند و تیز پرهیز شود. یکی دیگر از خواص غوره ، درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها است . همچنین آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید است . یکی دیگر از خواص غوره درمان بیماری اسکوربوت است. این بیماری به خاطر کمبود ویتامین C در بدن اتفاق می افتد.

کاربرد غوره

غوره به دلیل طعم ترشی که دارد، یک افزودنی عالی برای سالاد محسوب می‌شود. یک دسته غوره را در مخلوط کن ریخته و آب آن را در فریزر بگذارید تا در سس‌هایی که به سرکه نیاز دارند استفاده کنید. همچنین می‌توانید غذاهای سنتی ایرانی که در آن‌ها از غوره استفاده می‌شود (مانند خورشت کدو و بادمجان) را امتحان کنید و یا می‌توانید مقداری غوره را به مواد برگ موی شکم‌پر مانند دلمه اضافه کنید.

خواص آب غوره

در طب سنتی از آب غوره به عنوان میوه ای قابض، رفع کننده ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها یاد شده که بعلت وجود تارتارات اسید و پتاسیم در آن، برای سیاتیک و روماتیسم بسیار نافع بوده و برای تقویت معده و کبد و تصفیه کننده خون از آن استفاده می شود. غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست. این میوه نارس، حرارت خون و صفرا در بدن را کم کرده و باعث از بین رفتن صفرا و بلغم موجود در معده می‌شود.

خواص زرشک

خواص زرشک

 خواص زرشک , خواص زرشک کوهی , خواص زرشک سیاه , خواص زرشک سیاه چیست

زرشک گیاهی نیمه گرمسیری با میوه های قرمز،کوچک و طعم ترش است. بوته زرشک بیشتر در کشورهای اروپایی، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی رشد می کند و از قسمت های مختلف این گیاه از جمله ریشه، پوست درخت و میوه زرشک برای اهداف دارویی استفاده می شود. ایران بزرگ ترین تولید کننده زرشک در جهان است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص زرشک کوهی سیاه و پلویی برای پوست و لاغری و قاعدگی در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبع زرشک

طبع زرشک سرد و خشک است.زرشک میوه ای قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌ بوده و بیش از ۲۵۰۰ سال است که به دلیل خواص دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. میوه زرشک منبع غنی از ویتامین C، ویتامین B، تیامین، کاروتنوئیدهایی از جمله بتا کاروتن، لوتیئن و زاکسنتین و همچنین کروم، کبالت و روی می باشد.

سلامت قلب با زرشک

قلب سالم از هرگونه بیماری قلبی عروقی در امان است. زرشک دربردارنده نوعی ترکیب فعال به نام بربامین است که این ترکیب از قلب دربرابر آسیب به بافت‌های آن و هرنوع صدمه دیگری مراقبت می‌کند. این ترکیب در تنظیم غلظت یون‌های کلسیم موثر است. یون‌های کلسیم مانع از فعالسازی بیش از اندازه پروتیین و در پی آن سکته قلبی می‌شوند. بعلاوه، این ترکیب حساسیت سلول‌ها دربرابر کلسیم را افزایش داده و در انقباض عضلات موثر خواهد بود.

سبوس و ریشه زرشک

سبوس و ریشه زرشک حاوی انواع بسیاری از مواد شیمیایی به نام آلکالوئید ایزو کیتولین است. دانشمندان و محققان این ترکیبات را در طول سالیانه متمادی مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند، ولی پی بردند که آنها در واقع خواص آنتی بیوتیکی دارد. برخی ازآنها باعث پائین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می کنند. – برای برطرف کردن سوزش ادرار مفید است، واریس را درمان می کند.

برگ زرشک

– اسهال های مزمن را درمان می کند – برگ زرشک دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشدبنابراین در درمان بیماری اسکوربوت اثر مفید دارد- در موقع آنژین و گلودرد، دم کرده برگ زرشک را غرغره کنید. – مصرف مقدار زیاد زرشک و یا ساقه و برگ آن برای زنان حامله مناسب نیست. – میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می تواند سبب ناراحتی معده و روده ها شود و جذب ویتامین B کافی در بدن را مشکل می کند.

خواص زرشک پلویی , خواص زرشک برای پوست , خواص زرشک برای لاغری , خواص زرشک برای قاعدگی

خواص زرشک

صرف نظر از علت بروز اسهال، زرشک به دلیل ویژگی‌های قابض کنندگی موجود در آن در کاهش علائم اسهال موثر است. با مصرف آب زرشک می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.وجود باربرین در زرشک آن را به دارویی ویژه و خاص در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها تبدیل کرده است. در درمان بیماری تشنج نیز باربرین خصوصیت ضدتشنجی را افزایش داده و صرع را بهبود می‌بخشد.گل زرشک و پوست درخت آن دارای خاصیت ضدروماتیسمی بوده و برای درمان این بیماری بکار می‌روند. باین ترتیب، درصورت مشاهده هرگونه علائم روماتیسم از مصرف زرشک غافل نشوید.یکی دیگر از خواص زرشک این است که با سرماخوردگی مقابله می‌کند. ویتامین C موجود در زرشک برای درمان گلودرد و برخی از اختلالات ساده مانند سرماخوردگی فوق‌العاده است.