مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

درد سینه

درمان درد سینه ,درد سینه,درد سینه در بارداری,درد سینه در دوران بارداری,درد سینه سمت چپ,,درد سینه سمت راست,درد سینه در مردان,علت درد سینه

درمان درد سینه , درد سینه , درد سینه در بارداری , درد سینه در دوران بارداری

توضیحاتی در مورد درد سینه

مستودینیا، ممالجیا یا پستان درد واژه‌هایی پزشکی به معنی درد پستان هستند (از ریشه یونانی آن، مستو (masto-) به معنی پستان و آلگوس (algos) به معنی درد گرفته شده‌اند). درد می‌تواند از دردهای کوچک تا دردهای بسیار سخت و ناتوان‌کننده ادامه‌داشته‌باشد. بیشتر زنان نسبت درد پستان از احتمال سرطان پستان نگرانی فراوان‌تری دارند. درد پستان در طول شیردهی یا بعد از، از شیر گرفتن نوزاد، شامل این تعریف نمی‌شوند اما معمولاً در رده‌های تراکم خون پستان یا ورم پستان نفاسی طبقه‌بندی می‌شوند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد سینه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد سینه و آلرژی

دایانا راموس متخصص زنان و رئیس کمیته ملی پیشگیری از سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا می گوید: بسیاری از لوسیون‌های بدن قرار است پوست را صاف و آبرسانی کنند اما بعضی دیگر دقیقا برعکس عمل می‌کنند و باعث قرمز، ملتهب و دردناک شدن پوست می‌شوند. وی توضیح می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات آرایشی می‌تواند باعث ایجاد واکنش حساسیت‌زا روی پوست شوند حتی اگر روی قفسه سینه زده شوند موجب حساسیت روی سینه‌ها می‌شوند و می‌توانند باعث تورم مشخص و درد شوند و درد سینه را ایجاد کنند. دیگر عوامل آلرژی زا شامل پودرهای رختشویی، محصولات مراقبت از مو (به دلیل رفتن آنها روی قفسه سینه به هنگام دوش گرفتن) مواد آرایشی و ضد آفتاب هستند. اگر اخیرا یکی از محصولات زیبایی بدن را استفاده کرده‌اید و در حال حاضر درد سینه دارید ممکن است که بین آنها ارتباطی وجود داشته باشد. سعی کنید که آن محصول زیبایی را کنار بگذارید تا ببینید درد سینه شما رفع می‌شود یا نه.

درد سینه نشانه بارداری

دکتر راموس می‌گوید اغلب اولین نشانه‌های بارداری، تورم، حساسیت و درد سینه‌ها است. مبارک باشه! هورمون‌هایتان را مقصر این موضوع بدانید: در مراحل اولیه بارداری، سینه‌ها سریعتر از کودک رشد می‌کنند. همچنان که سطح استروژن شما افزایش می‌یابد، آنها حجم مجراهای شیر خود را افزایش می‌دهند که به نوبه خود می‌تواند درد و حساسیت سینه را افزایش دهد.

انواع درد سینه

پستان درد می‌تواند در دو رده عمومی پزشکی طبقه‌بندی شود: چرخه‌ای: دوره‌ای که شدت درد در حال تغییر است در طول چرخه قاعدگی. غیرچرخه‌ای: که درد در طی چرخه قاعدگی بدون تغییر باقی می‌ماند. این نوع کمتر شایع است.

ویژگی دردهای دوره‌ ای سینه

ویژگی دردهای دوره‌ای (چرخه ای) ارتباط واضحی با دوره‌های قاعدگی دارد. احساس ناراحتی مبهم، احساس سنگینی یا درد وجود دارد. معمولاً با تورم یا توده همراهی دارد. معمولاً درد دو طرفه است و و بیشتر در قسمتهای فوقانی خارجی سینه احساس می‌شود که به زیر بغل تیر می کشد. درد معمولاً طی دو هفته نزدیک به شروع قاعدگی شدیدتر می‌شود و پس از آن تخفیف می یابد. معمولاً زنانی که در سنین پیش از یائسگی هستند را در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی د رگیر می‌کند و همچنین زنانی که به حوالی یائسگی می رسند را در حوالی سن چهل سالگی تحت تأثیر قرار میدهد.

ویژگی دردهای غیر دوره‌ ای سینه

ویژگی دردهای غیر دوره‌ای (غیرچرخه ای) به دوره ی قاعدگی ارتباطی ندارد. درد به صورت فشارنده یا سوزشی احساس می‌شود. ممکن است درد پایدار یا متناوب باشد. معمولاً یکطرفه است و ناحیه مشخصی را درگیر می‌کند و ممکن است به بقیه ی نقاط سینه انتشار پیدا کند. معمولاً زنان یائسه را تحت تأثیر قرار می دهد و اکثر افراد در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی قرار دارند.

علل درد سینه

درد پستان چرخه‌ای دردی بسیار شایع است که اغلب با تغییرات فیبروسیست پستانی یا گسترش مجرای پستان همراه است و گمان می‌رود توسط ناهنجاری‌هایی در فعالیت‌های درونی و تغییرات هورمونی به‌طور عمده شامل پرولاکتین تیروتروپین، ایجاد شود. علل دردهای غیرچرخه‌ای پستان بسیار متنوع و سخت قابل شناسایی می‌باشند. ریشه‌های درد غیرچرخه‌ای بیشتر در خارج از پستان می‌باشد.

درمان درد چرخه ای سینه

درمان بسته به علت آن دارد، تغییرات فیبروسیست پستانی یا گسترش مجرای پستان را مشاهده کنید. در حالی که در اصل ممکن است با یک سری از تحقیقات درون‌ریزشناسی مربوط به تیروئید و آزمایش هورمون هیپوفیزی پیش‌بینی شود که کدام درمان موثرتر واقع خواهد شد، این به ندرت در عمل انجام می‌شود. درمان‌هایی که بعضی از اثرات را نشان می‌دهد: عصاره ویتکس: شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ویتکس در درمان درد پستان چرخه‌ای امن و مؤثر است. فرض بر این است، که مانند بروموکریپتین این عصاره از طریق کاهش ترشح پرولاکتین از هیپوفیز کار می‌کند. داروهای غیراستروئیدی، داروهای مسکن

بیشتر بخوایند :

سه نما


لب شوک و ویتامین A

لب شوک و ویتامین A

جذب متعادل ویتامین A در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به شکاف شکم و لب ها را کاهش دهد. نوزادان مادرانی که مکمل های ویتامین A را در دوران بارداری مصرف می کنند، کمتر احتمال دارد که شکاف لب های ران یا کام را نسبت به سایر نوزادان ایجاد کنند. محققان در مطالعه 535 زن باردار، متوجه شدند که خانم هایی که روزانه حدود 3/8 میلی گرم مکمل ویتامین A مصرف می کنند، خطر ابتلا به یک کودک با شکاف لب و شکاف شکم را کاهش می دهد.
عوامل ایجاد ظهور شکاف در لیپوساکشن اسکروتوم

این یک بیماری ارثی است که وابسته به کروموزوم X است و تقریبا هر 700 تولد دارد، یکی از کمرهای کمری یا شکاف یا هر دو دارد. همچنین، میکروب های دهان و دهان در عوامل ارثی و محیطی دخیل هستند. شدت و مدت کارکرد عوامل محیطی مهمتر از نوع خاص آنها هستند. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض مواد سمی، از جمله الکل و کوکائین در دوران بارداری و سندرم های ژنتیکی، در ظهور شکاف ها دخیل هستند.
عوارض شکاف لب در شپش

بسته به میزان و محل شکاف شکم یا لب، عوارض نیز متفاوت است. به طور کلی یک یا چند عارضه یا بیشتر از عوارض جانبی ممکن است رخ دهد: تنفس: فوریت های فک و کاما باعث مشکلات تنفسی می شوند. درمان شامل روش جراحی و استفاده از پروتزهای دهان است. تغذیه: تغذیه نوزادان با مشکل نیز یک مشکل است. همکاری متخصص تغذیه و گفتار میتواند سودمند باشد. دستگاه های ویژه برای تغذیه نوزاد نیز در دسترس هستند. عفونت گوش و کاهش شنوایی: هرگونه اختلال در دستگاه تنفسی فوقانی می تواند عملکرد پلک را مختل کند و احتمال تجمع مایع در گوش میانی را افزایش دهد. این باعث افزایش احتمال عفونت گوش میانی می شود. از دست دادن شنوایی نیز نتیجه عفونت های مکرر گوش میانی است. برای اصلاح این مشکل، ENT از VT یا Grumat استفاده می کند. سخنرانی دیرهنگام: برای اینکه کودک بتواند کلمات صحیح و واضح صحیح را اصلاح کند، رشد طبیعی و رشد لب و کام ضروری است. این می تواند مورد استفاده برای تعمیر شکست با کمک درمان گفتار برای کمک به توسعه سخنرانی کودک است. مشکلات دندان: گاهی اوقات شکاف غده و فک نیز بر رشد صحیح دندان و فک تاثیر می گذارد. یک دندانپزشک کودکان یا متخصص ارتودنسی می تواند با این مشکل کمک کند.
تغذیه نوزادان با پودر

تغذیه در نوزادان دیابتی نیز مشکلی دارد. همکاری متخصص تغذیه و گفتار میتواند سودمند باشد. دستگاه های ویژه نیز برای تغذیه نوزاد در دسترس هستند.
عفونت های گوش و کاهش شنوایی در کودکان

هرگونه اختلال در دستگاه تنفسی فوقانی می تواند عملکرد لوله یونجه (در گوش) را مختل کند و احتمال تجمع مایع در گوش میانی را افزایش دهد. این باعث افزایش احتمال عفونت گوش میانی می شود. از دست دادن شنوایی نیز نتیجه عفونت های مکرر گوش میانی است. برای اصلاح این مشکل، ENT از VT یا Grumat استفاده می کند.
تشخیص لب شوک

معمولا شوک پس از تولد نوزاد تشخیص داده می شود. در اولین آزمایشات انجام شده توسط دکتر در نوزاد، لب ها و سینه های نوزاد مورد بررسی قرار می گیرند و اگر شکاف وجود داشته باشد تشخیص داده می شود. گاهی اوقات لب ها در یک سونوگرافی قبل از تولد و در دوران بارداری تشخیص داده می شوند. با این حال، به یاد داشته باشید که این سونوگرافی همیشه قادر به تشخیص مشکل نیست و بنابراین پزشکان به تشخیص سونوگرافی برای تشخیص ابتلا به هیپرتروفی نیاز ندارند.
درمان لب شکر

بیماری شریان پوسیدگی را می توان با جراحی درمان کرد. جراحی می تواند مشکل پاستوریزه را حل کند. اگرچه لب های شکاف را می توان در اولین روزهای زندگی ترمیم کرد، اغلب توصیه می شود که تعمیر اولیه شکاف لب در سن سه ماهگی انجام شود. در این سن، نوزاد دارای وضعیت فیزیکی بهتر جراحی است. در ترمیم شکاف شکم یا لوب شکم، می توانید اقدامات اولیه را برای اصلاح اختلال در بینی انجام دهید. این می تواند نتیجه جراحی بعدی را بهبود بخشد.
بچه گوسفند در خانه

همانطور که کودک شما بزرگتر می شود، باید درباره چیزهایی نظیر مشکلات گفتاری یا رشد دندان های کودک خود مراقب باشید. همچنین، اگر فرزند شما در مورد مشکل ناراحت یا نگران باشد، از او حمایت کنید و به او کمک کنید تا اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید. در مواردی که کودک شما دارای سایبان است مراقبت از کودک شما ممکن است نیاز به صبر و صرف زمان بیشتری داشته باشد.

تشخیص التهاب روده بزرگ

تشخیص التهاب روده بزرگ


Image result for ‫التهاب روده‬‎

IBD بر اساس نشانه های شما، و همچنین آزمایش ها و آزمایش هایی که برای او اعمال می شود، پزشک شما را تشخیص می دهد. این آزمون ها و آزمایشات می تواند شامل موارد زیر باشد: تست مدفوع: نمونه مدفوع فرد برای رد شدن علل میکروبی، ویروسی یا انگلی که به اسهال می انجامد، به آزمایشگاه ارسال می شود. همچنین، مدفوع برای پیدا کردن یک ردی از خون است که نمی توان با چشم غیر مسلح دید. تست شمارش سلول های خونی (CBC) یک پرستار یا تکنسین آزمایشگاهی نمونه ای از یک نمونه خون ارسال شده به آزمایشگاه می باشد. افزایش تعداد گلبولهای سفید خون باعث التهاب می شود. و در صورت خونریزی شدید در بدن، میزان گلبول قرمز و هموگلوبین کاهش می یابد. برای بررسی شدت بیماری، دیگر الکترولیتهای خون (سدیم و پتاسیم)، پروتئین و نشانگرهای التهابی مانند گلبول قرمز (ESR) و CRP (پروتئین واکنش C) ممکن است مورد بررسی قرار گیرد. کولیت پریکارد ممکن است سطوح آنتی بادی سیتوپلاسمی Anti-neutrophil perianuclear (PANCA) را افزایش دهد. همچنین پزشک ممکن است از آزمایش های مخصوص برای بیماری های منتخب درخواست کند. تصویربرداری X-Barium اگر چه به ندرت در این آزمون استفاده می شود، می توان آن را برای بررسی اختلالات ناشی از بیماری کرون در دستگاه گوارش فوقانی از جمله مریض، معده و روده کوچک استفاده کرد. اگر هدف بررسی قسمت فوقانی دستگاه گوارش باشد، فرد راه حل پودر پودر گچ را فرو برد. این راه حل سطح دستگاه گوارش را پوشش می دهد و می تواند برای اشعه ایکس دیده شود. اگر این روش برای بررسی دستگاه گوارش معده استفاده شود، راه حل بزرگی به داخل بدن می رسد و از خواسته می شود تا آن را نگه دارید تا روده بزرگ و رکتوم عکس گرفته شود. در این فرآیند ممکن است ناهنجاری های ناشی از کولیت زخمی در بیماری کرون پیدا شود. دیگر تست های رادیوگرافی (اسکن سیتی)، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) و سونوگرافی نیز برای تشخیص بیماری کرون و کولیت اولسراتیو استفاده می شود. سیگموئیدوسکوپی به این ترتیب، پزشک از یک سیگموئیدوسکوپ (لوله های باریک و انعطاف پذیر با منبع نور و دوربین) برای بررسی سرطان روده بزرگ بیمار از رکتوم، از جمله رکتوم و کلام سگموئید استفاده می کند. سیگموئیدوسکوپ وارد بدن می شود و از طریق آنزیم، دیواره روده پس از زخم، التهاب و خونریزی به نظر می رسد. پزشک همچنین ممکن است از دستگاهی که از طریق دستگاه سیگموئیدوسکوپ عبور می کند از دستگاه روده (بیوپسی) عبور کرده و از آزمایشگاه میکروسکوپی استفاده کند. کولونوسکوپی مانند سیگموئیدوسکوپی است، اما در اینجا دکتر از یک لوله کشش طولانی برای بررسی تمام روده های بزرگ استفاده می کند. این آزمون امکان بررسی شدت بیماری را در روده بزرگ (کولون) فراهم می کند. آندوسکوپی بالایی اگر علائم مربوط به بخش فوقانی دستگاه گوارش مانند تهوع و استفراغ باشد، پزشک از اندوسکوپ استفاده می کند که یک لوله باریک و انعطاف پذیر با منبع نور و دوربین است تا بتواند از معده فرار کند دوازدهه، که قسمت پایین تر روده کوچک است مشاهده می شود. زخم معده و دوازدهه در هر 10 نفر مبتلا به بیماری کرون رخ می دهد. آندوسکوپی کپسول این آزمایش برای تشخیص بیماری هایی که روی روده کوچک تاثیر می گذارد، مانند بیماری کرون است. به این ترتیب، یک شخص کپسول کوچکی را که در آن یک دوربین وجود دارد پرتاب می کند. تصاویر گرفته شده توسط دوربین از مری، معده و روده به گیرنده منتقل شده در کمربند، که بیمار بسته است، فرستاده می شود. در پایان این روند تصاویری از کمربند بر روی کامپیوتر بارگیری می شوند. دوربین در نهایت از طریق روده عبور می کند و ناتوان می شود.