مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

قرص اکوفن

قرص اکوفن

قرص اکوفن ,قرص اکوفن و نازایی,قرص اکوفن چاق کننده است,قرص اکوفن برای پوست,قرص اکوفن Ecophane,قرص اکوفن قیمت,قرص اکوفن چیست,قرص اکوفن ریزش مو,قرص اکوفن برای چیست,قرص اکوفن در دوران بارداری,قرص اکوفن باعث نازایی میشود؟,قرص اکوفن باعث نازایی میشه,قرص اکوفن چاق کننده است؟,قرص اکوفن Ecophane چیست

قرص اکوفن

توضیحاتی در مورد قرص اکوفن

قرص اکوفن (Ecophane) نوعی مکمل رژیمی – غذایی بوده که برای افرادی با کمبود ویتامین گروه ب و افرادی که دچار ریزش مو هستند می‌تواند مناسب باشد. اندازه محصول : 60 قرص کشور سازنده: فرانسه مدت انقضاء : 24 ماه کد بهداشتی : 5650190355631940 . اغلب، ما نمی توانیم تمام مواد مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی تأمین کنیم. در این گونه موارد از انواع قرص برای رشد مو استفاده می شود. فرمولاسیون قرص های رشد مو و تقویت مو به صورتی است که مواد مورد نیاز برای رشد مو را تأمین نماید. به طور مثال اثر زینک برای ریزش مو و توقف آن تأیید شده است که باید با مواد دیگری نظیر ویتامین B به مصرف بدن برسد. این قرص ها توسط پزشک متخصص مو و پزشک متخصص پوست و مو تجویز می شود و طبیعتاً می تواند به کاهش ریزش مو و تقویت تارهای مو و افزایش روند رشد مو کمک نموده و در کنار آن سبب بهبود وضعیت پوست و ناخن ها نیز شود.

قرص اکوفن و ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند و برای قطع آن ممکن است هر روشی را تجربه کرده باشند. یکی از درمان‌هایی که برای پیشگیری و کند کردن روند ریزش مو به کار می‌رود درمان دارویی آن توسط قرص اکوفن می‌باشد. اگر اولین بار است نام این دارو را شنیده‌اید و یا قصد مصرف آن را دارید بهتر است با آن آشنایی کافی داشته باشید.عوامل مختلفی در سفید شدن و ریزش موها دخیل هستند. به طور کلی می‌توان گفت حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین و الکل، استعمال سیگار (سبب نرسیدن خون به فولیکول مو می‌شود)، اختلالات هورمونی (که در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است) و سابقه ارثی و خانوادگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش و سفیدی مو‌ها محسوب می‌شوند.

ترکیبات قرص اکوفن

ویتامین B5: افزایش استحکام مو و جلوگیری از ریزش مو ویتامین B6: جذب سیستین در مو ویتامین B8: تقویت مو و ناخن ویتامین PP: کمک به رشد مو زینک: ساخت سیستین که یکی از مواد اساسی مو می‌باشد. منیزیم: ترکیب روی و منیزیم که برای ناخن‌های شکننده و ضعیف مفید است. اسپیرولین: حاوی مواد مغذی فراوان با کالری پایین و حجم کم که باعث بهبود جذب آهن و سلامتی موها می‌شود.ویتامین های B کمپلکس برای تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم اعصاب مرکزی اهمیت دارند. همچنین این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. برخی متخصصین تغذیه ادعا می کنند که برخی از ویتامین های پرکاربردتر گروه B مانند ویتامین B-۱۲ می تواند به استحکام و حالت پذیری مو کمک کند.ویتامین B-complex شامل ویتامین B۱ (تیامین)، B۲ (ریبوفلاوین)، B۳ (نیاسین)، B۵ (پانتوتنیک اسید)، B۶ (پایریدوکسین)، B۷ (بیوتین)، B۹ (فولات) و B۱۲| (کوبالامین) می باشد. ویتامین ها باید ابتدا از طریق مواد غذایی جذب شوند. مواد غذایی حاوی ویتامین ب- کمپلکس شامل دانه ها، سبزیجاتی نظیر هویج، گل کلم و سبزیجات با برگ های سبز تیره، جگر گوساله و آبزیان، تخم مرغ، سویا، آجیل، حبوبات و آووکادو می باشند. ویتامین B۱۲ در فرآورده های لبنی و حیوانی یافت می شود. در صورتی که کمبود ویتامین B در بدن شما شدید بود، می توانید از قرص های حاوی این ویتامین نظیر اکوفن، فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده نمایید.● درمان ریزش مو ● تحریک کننده ی رشد مو و ناخن ● غنی شده با پروتئین و ویتامین های مختلف ● افزایش مقاومت مو و ریشه ی مو ● بهبود جذب موثر آهن در بدن ● با افزایش ساخت کراتین موجب تقویت رشد مو و ناخن شده ● شامل پروتئین هیدرولیز شده ی گندم از قرص آکوفن که به اشکال مختلفی چون پودر ، قرص و شامپو وجود دارد ، جهت تقویت مو و ناخن به صورت مؤثر استفاده می شود . بهتر است مصرف این قرص با مشورت پزشک انجام شود ، نتایج حاصل از مصرف این دارو با توجه به دوز مصرف شدن از آن بعد از دو ماه نمایان خواهد شد . داروی آکوفن ، در درمان ریزش موی ارثی و ریزش مو در اثر برخی بیماری های خاص بی تاثیر است .

قرص اکوفن چیست

قرص اکوفن (Ecophane) نوعی مکمل رژیمی – غذایی بوده که برای افرادی که از کمبود ویتامین‌های گروه ب رنج می‌برند می‌تواند مناسب باشد همچنین تأثیر این دارو بر عدم ریزش و تقویت مو انکارناپذیر است. اکوفن یکی از انواع داروهای تقویت کننده مو و ناخن است و در رشد مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد و به بهبود جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

نحوه و طریق مصرف قرص اکوفن

میزان مصرف این دارو طور معمول برای بزرگسالان به صورت روزی دو عدد قرص بعد از نهار و شام همراه با یک لیوان آب و برای کودکان به صورت روزی یک عدد همراه با یک لیوان آب می‌باشد. توجه: افرادی که دچار ریزش مو هستند باید تا حد امکان از استرس دوری کنند چراکه باعث تشدید این عارضه می‌شود.

نکاتی در مورد قرص اکوفن

در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف قرص اکوفن باید قطع گردد. در صورت سابقه بیماری گوارشی همراه با غذا مصرف شود و یا با پزشک معالج مشورت گردد. در محل خشک و زیر دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

قرص اکوفن و مو

یکی از دلایل نسبتا مهم ریزش موی سر کمبودهای تغذیه ای می باشد.تامین این کمبودها از راههای مختلفی امکانپذیر بوده که از آن جمله میتوان به رژیم غذایی مناسب و حاوی عناصر ومینرالهای مورد نیاز بدن اشاره نمود.امروزه با وجود اشکالات فروان در نوع تغیه ،نحوه تغذیه و…که از شرایط خاص زندگیهای مدرن و امروزی منجمله شرایط اجتماعی ،فرهنگی وعموما اقتصادی و…ناشی میشود،سعی بر آنست که از موادی که بمنظور تامین این عناصر مورد نیاز بدن ،از جمله مو؛بصورت مصنوعی و با عنوان محصولات طبیعی!(که این روزها بیشتر مد شده)سنتز وساخته میشود ،بهره گرفته شود.البته شرایط زمانی ،اکنون اقتضا میکندکه از مصرف این پروداکتها بی نصیب نمانیم. *اما داروی اکوفن که این روزها سر وصدای زیادی بپا کرده است، تولیدی شرکت بایورگا و مشتمل برفرمولی است که تا حد امکان کمبود مینرالهای موثر بر ریزش مو را جبران نماید. اهم ترکیبات این داروشامل موارد ذیل می باشد:پروتیین گندم وکنجد،اسید آمینه سیستین،مالتو دکسترین،سیترات منیزیوم،فسفات کلسیم،سیترات روی، ویتامینهای ب کمپلکس ، ویتامین ای و بیوتین.

نکاتی در مورد مصرف قرص اکوفن

در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف قرص اکوفن باید قطع گردد. در صورت سابقه بیماری گوارشی همراه با غذا مصرف شود و یا با پزشک معالج مشورت گردد. در محل خشک و زیر دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

عوارض جانبی قرص اکوفن

*درد قفسه سینه،تنفس کوتاه، خستگی و بی حالی غیر معمول، زردی چشم، آنمی(کم خونیگلودرد یا تب یا لرزوزخمهای دهانی از جمله عوارض جانبی مصرف سولفات روی بوده که باید به پزشک مراجعه کرد.درد شکم وناراحتی معده نیز از دیگر عوارض آنست که از اهمیت کمتری برخورداراست.

درمان ریزش مو با قرص اکوفن

شرکت سازنده بایول-بایورگا (Bailleul Biorga) کشور فرانسه قرص اکوفان محصولی شناخته شده برای درمان ریزش مو که با داشتن کراتین به عنوان محرکی برای رشد مو و ناخن نیز عمل می کند.داروی اکوفن (به انگلیسی: Ecophane) برای افرادی که از کمبود ویتامین‌های گروه ب رنج می‌برند می‌تواند مناسب باشد همچنین تأثیر آن بر عدم ریزش و تقویت مو انکار ناپذیر است

موارد مصرف قرص اکوفن

– کمک به درمان ریزش مو – محرک رشد مو و ناخن – غنی از پروتئین، ویتامین های (B8, B6, B5, PP) و املاح (زینک 15mg و منیزیم) – بهبود جذب آهن در بدن – افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو – کم کالری، فاقد قند و نمک – 100% گیاهی و بدون عوارض جانبی – حاوی پروتئین هیدرولیز شده گندم (غنی از سیستین و متیونین) – تقویت کننده رشد مو و ناخن با افزایش ساخت کراتین

خواص قرص اکوفن

تقویت کننده ریشه مو و کمک به درمان ریزش مو محرک رشد مو و ناخن منبعی سرشار از ویتامین‌های گروه ب (ب۶ و ب۵ و ب۸) بهبود جذب آهن در بدن افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو کم کالری، فاقد قند و نمک داروی کاملاً گیاهی اکو فن یکی از انواع داروهای تقویت کننده مو و ناخن است و رشد مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد.

عوارض قرص اکوفن

در صورت مصرف نرمال این دارو عوارض آنچنانی ندارد. این دارو بعنوان مکمل می‌باشد از مصرف طولانی مدت آن پرهیز کنید. – زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. – در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید. – مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.در صورت مصرف زیاد این دارو برای آقایان باعث کاهش اسپرم واختلال در سالم بودن اسپرم آنان میگردد که عوارض بسیار بدی برای آقاین دارد وبهتر است بجای استفاده از قرص اکوفن در مورد آقایان از شامپو اکوفن استفاده کنند. سفیدی و ریزش مو‌ها یکی از مشکلات عمده افراد به شمار می‌رود البته با افزایش سن احتمال سفید شدن و ریزش مو‌ها بیشتر می‌شود؛ در این جا راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توان این روند را به تاخیر انداخت. حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص عوامل موثر در ریزش و سفیدی مو‌ها بیان کرد: حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین و الکل، استعمال سیگار (سبب نرسیدن خون به فولیکول مو می‌شود)، اختلالات هورمونی (که در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است) و سابقه ارثی و خانوادگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش و سفیدی مو‌ها محسوب می‌شوند. وی اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت و شستشوی مرتب موها، استرس‌های شغلی، کم خونی (این عارضه بیشتر در زنان دیده می‌شود)، کاهش زینک، مواد آلی، روی و گروه ویتامین‌های A و B در اثر زایمان، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو (که باعث آسیب به بافت مو و موخوره می‌شود)، مصرف بیش از حد رنگ مو، ژل و تافت‌های شیمیایی نیز ریزش و سفیدی مو‌ها را به همراه دارند. این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افراد به منظور تقویت موهای خود باید کف سرشان را با روغن‌های بادام، زیتون، کَرچَک و نارگیل ماساژ دهند. همچنین اشخاصی که دچار موخوره هستند باید موهای خود را کوتاه کنند. عظمایی تاکید کرد: مصرف ژل کتیرای طبیعی برای تقویت مو‌ها ضروری است. همچنین شانه کردن مو‌ها با شانه‌های چوبی دندانه درشت توصیه می‌شود. وی تصریح کرد: ماساژ کف سر توسط خمیر تخم شنبلیله علاوه بر اینکه سبب قطع ریزش مو می‌شود، محرک رویش مو نیز است. همچنین قرار دادن آب پیاز به مدت ۳۰ دقیقه بر روی کف سر در افرادی که از سفیدی و ریزش مو رنج می‌برند، ضروری است. این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ماساژ کف سر با ژل آلوئه ورا و نوشیدن شربت آلوئه ورا به صورت ناشتا سبب تقویت ریشه مو می‌شود. همچنین ماساژ کف سر به وسیله خمیر قرص کمر، سدر و مورد در اشخاصی که دچار سفیدی و ریزش مو هستند، مفید است. عظمایی گیاه گزنه را در رفع ریزش مو موثر دانست و اظهار کرد: این گیاه محرک رویش مو نیز است. ماساژ موضعی کف سر با گل سرشور و حنا از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و محکم شدن ریشه مو می‌شود. وی عنوان کرد: ماساژ کف سر با سیر نیز سبب افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و رفع چربی کف سر می‌شود. از جمله موادی که باعث تقویت، تغذیه و محرک رشد مو بوده و موجب افزایش خون رسانی به فولیکول مو می‌شود، می‌توان به آرد نخود خام، بابونه، سبوس برنج (به دلیل دارا بودن گروه ویتامین‌های B و E)، بابونه، رزماری، گل ختمی و پرسیاوشان اشاره کرد

بیشتر بخوانید : قرص بتاهیستین ♥ قرص بیوتین ♥ قرص اکوفان ♥ قرص بیزاکودیل قرص باکلوفن

فلج مغزی

فلج مغزی

فلج مغزی ,فلج مغزی در بزرگسالان,فلج مغزی نی نی سایت,فلج مغزی خفیف,فلج مغزی اسپاستیک,فلج مغزی کودکان,فلج مغزی Pdf,فلج مغزی نوزاد,فلج مغزی Ppt

فلج مغزی , فلج مغزی در بزرگسالان , فلج مغزی خفیف , فلج مغزی اسپاستیک

توضیحاتی در مورد فلج مغزی

فلج مغزی (به انگلیسی: cerebral palsy) گروهی از اختلالات حرکتی دایم ولی غیر پیشرونده هستند که به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی یا اسیب‌های وارده بر مغز در مراحل اولیه تکامل ایجاد می‌گردند. تعدادی از اینان فقط نقص حرکتی دارند و اختلال دیگری ندارند ولی در سایر بیماران علایم احتمالی همراه این اختلالات، مشکلات یادگیری، شنیدن، دیدن و تشنج است. وضعیت هوش بسته به محل آسیب متغیر است و بعضی از این کودکان از نظر هوشی با استعدادند. فلج مغزی دارای چندین نوع متفاوت است: اسپاستیک (Spastic)، شایعترین نوع که ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد را شامل می‌شود در اثر آسیب به نورون‌های حرکتی فوقانی در مسیر پیرامیدال ایجاد می‌شود گاهی دو طرفه‌است حداقل با دو مورد از موارد زیر مشخص می‌شود: الگوی حرکتی غیرطبیعی، افزایش تون(tone) عضلات، رفلکس‌های پاتولوژیک مانند بابنکس و هیپررفلکسی آتاکسیک (Ataxic)، در کمتر از ۵ درصد موارد مشاهده می‌شود به علت آسیب مخچه روی می‌دهد ومشخصات آن عبارت است از وضعیت (posture) غیرطبیعی و فقدان هماهنگی منظم عضلات و یا هر دو دیس کینتیک (Dyskinetic)، ده تا پانزده درصد موارد را تشکیل می‌دهد مشخصه آن الگوهای حرکتی غیرطبیعی و حرکات بدون اراده، کنترل نشده و راجعه‌است هیپوتونیک(Hypotonic) ترکیبی از انواع فوق.در این مطلب از سایت جسارت در مورد فلج مغزی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

دلایل فلج مغزی

شیوع فلج مغزی ۳/۳ در هر ۱۰۰۰ نفر است؛ تقریباً ۸۱ درصد آن‌ها مبتلا به نوع اسپاستیک فلج مغزی هستند در میان کودکان با فلج مغزی ۸ درصد دچار طیفی از اختلالات مانند اوتیسم و ۳۵ درصد مبتلا به صرع هستند. ۵۶ درصد قادر به راه رفتن به تنهایی و ۳۳ درصد دچار محدودیت حرکتی و یا نا توانی در راه رفتن هستند[۶] فلج مغزی توسط آسیب یا ناهنجاری‌های مغزی ایجاد می‌شود. بسیاری از این مشکلات در دوران جنینی رخ می‌دهند اما این اختلال می‌تواند در هر زمان دیگری طی ۲ سال اول زندگی، زمانی که مغز کودک همچنان در حال تکامل است رخ دهد. در بعضی از افراد با فلج مغزی بعلت کاهش سطح اکسیژن (هیپوکسی) بخش‌هایی از مغز آسیب دیده‌اند.

عوامل خطرساز فلج مغزی

نوزادان زودرس برای بروز فلج مغزی در خطر بیشتری قرار دارند. فلج مغزی در بعضی از کودکان درنتیجه تولد باوزن کمتر از ۱۵۰۰ گرم عوارض حاملگی مانند پلی هیدآمنیوس اکلامپسی، خونریزی در سه ماهی سوم، چند قلویی، پرزانتاسیون غیرطبیعی جنین، تب مادر تشنج یا اختلالت تشنجی در مادر درمان مادر با هورمون تیروئید استروژن یا پرژسترون آنسفالوپاتی هیپوکسیک -ایسکمیک خونریزی مغزی عفونت‌های مغزی (آنسفالیت، مننژیت، ابتلا به ویروس هرپس سمپلکس) ضربه مغزی عفونت در مادر طی دوران بارداری (سرخجه) ایکتر شدید علل نامشخص

علائم فلج مغزی

بیشتر موارد ابتلا به جز موارد خفیف در ۱۸ ماه اول زندگی مشخص می‌شوند. علایم به صورت ناتوانی در رسیدن به استانداردهای حرکتی، وجود اختلالاتی مثل عملکرد حرکتی خشن و نامتقارن و افزایش تون عضلات (hypertonia) یا کاهش تون عضله (hypotonia). علایم بسیار متفاوت است علایم ممکن است خفیف یا شدید باشد و تنها یک نیمه بدن یا هر دو نیمه بدن درگیر باشد. با درگیری بیشتر دست‌ها یا پاها و یا هر ۴ اندام همراه باشد. حرکات غیرطبیعی (نظیر پیچشی، پرشی، جرخشی) در دست‌ها، پاها، بازو، ساق با، این حرکات حین استرس تشدید می‌یابد. لرزش، عدم حفظ هماهنگی و تعادل بدن، عضلات شل بخصوص در حالت استراحت، مفاصل بیش از حد متحرک، کاهش ضریب هوشی، کاهش توانایی یادگیری، اختلال در تکلم، مشکلات شنوایی و بینایی، تشنج، درد بخصوص در بالغین، علایم گوارشی (شامل اختلال در مکیدن شیر، یا غذا خوردن، جویدن، بلعیدن، استفراغ و یبوست، افزایش آبریزش دهان)، روند کند رشد، تنفس‌های نامنظم، بی‌اختیاری ادرار. تعداد و شدت علایم زیر در کودکان دچار فلج مغزی، کاملاً متغیر است: بروز مشکل در مکیدن نوک پستان یا شیشه شیر در همان اوایل شیرخوارگی فقدان تون عضلانی طبیعی (در مراحل اولیه) کندی رشد و نمو (راه رفتن، صحبت کردن) سفتی و اسپاسم عضلات (در مراحل بعدی) درجات متغیری از عقب‌ماندگی ذهنی مشکل در هماهنگی و تعادل بدن کری ژست‌های غیرطبیعی بدن لوچی حرکات بی‌هدف بدن تشنج

پیشگیری فلج مغزی

ترتیبات مراقبت مناسب را در زمان حاملگی، شروع درد زایمانی، و زایمان فراهم آورید. در زمان حاملگی، رژیم غذایی طبیعی و متعادل داشته باشید. در زمان حاملگی، بدون مشورت با پزشک خود هیچ دارویی مصرف نکنید. به هیچ عنوان الکل ننوشید. در زمان حاملگی، از افراد بیمار و مبتلا به عفونت دوری گزینید.

درمان فلج مغزی

درمان به نوع اختلال عملکردی بستگی دارد درمان‌های فیزیکی و کاردرمانی به نحو مطلوبی وضعیت و حرکات بدنی را تسهیل می‌کند روش‌های درمانی عبارتند از تجویز داروهای خوراکی، تجویز بوتولینیوم، کارگذاری پمپ اینتراتکال باکلوفن جهت درمان اسپاسیته درمان تشنج، اختلالات ارتوپدی، و اختلالات حسی. هیچ راه معالجه‌ای وجود ندارد. اما با درمان مناسب می‌توان به این کودکان کمک کرد. روان درمانی یا مشاوره برای کمک به خانواده کودک برای پذیرش وضعیت کودکشان و کمک کردن به وی برای دستیابی به حداکثر توانایی خود جراحی برای تصحیح مشکلات عضلانی و بدشکلی‌های مربوطه (گاهی) مراقبت در مکان مخصوص نگهداری درازمدت کودکان دچار فلج مغزی شدید (گاهی) با توجه به این که تشخیص زودهنگام مهم است، کودک خود را مرتب برای چکاب پیش پزشک ببرید. تشخیص ندادن فلج مغزی ممکن است باعث شود کودک فرصت وارد شدن به برنامه‌های مخصوص برای به حداکثر رساندن رشد و نمو را از دست دهد. همواره در مورد خود و کودک‌تان دید مثبت داشته باشید. گاهی نتایج دور از انتظار و خوبی به دست می‌آید. با دیگر والدینی که کودکانشان فلج مغزی داشته‌اند مشورت کنید و از آن‌ها راهنمایی و کمک بخواهید. در مورد برنامه‌های آموزشی و فیزیوتراپی مخصوص این کودکان و نیز گروه‌های حمایتی تحقیق به عمل آورید تا بتوانید به بهترین درمان دسترسی داشته باشید و توانایی‌های کودکتان را به حداکثر برسانید. کاردرمانی بهترین و مؤثرترین شیوه جهت درمان و بهبودی این کودکان است و در صورت صلاح دید کاردرمانگر مربوطه به فیزیوتراپیست محترم مراجعه شود. فیزیوتراپی در درمان این بیماران بسیار موفق بوده و برای درمان تکنیک‌های بسیاری دارد فیزیوتراپیست کنترل سر وگردن .کنترل اندام‌ها ویادگیری نشستن ایستادن .راه رفتن به کودک اموزش می دهند و به او کمک می‌کند وکاردرمان نیز برای فعالیت‌های روزمره مانند لباس پوشیدن به تنهایی حمام و دستشویی رفتن و…را به کودک اموزش می‌دهد

فلج مغزی در کودکان

کودکتان را تشویق کنید تا هر چقدر می‌تواند فعالیت داشته باشد. با انجام فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، و استفاده از وسایل مخصوص می‌توان به کودک کمک کرد تا به حداکثر توانایی ممکن دست یابد.

فلج مغزی کودکان چیست

فلج مغزی کودکان به گروهی از اختلالات سیستم عصبی در دوران نوزادی یا ابتدای دوران کودکی گفته می‌شود که تاثیرات مداوم و همیشگی بر حرکات بدن و هماهنگی عضلات بدن می‌گذارد. علت بروز فلج مغزی (بیماری cp) آسیب یا بروز اختلالی در تشکیل قسمت‌هایی از مغز است که موجب می‌شود توانایی مغز در کنترل حرکات بدن و حفظ حالت و تعادل بدن دچار مشکل شود. فلج مغزی ناحیه کنترل حرکات در لایه بیرونی مغز را درگیر می‌کند (به نام قشر مغزی). این قسمت از مغز، دستورات مربوط به حرکات عضلات را صادر می‌کند. در برخی از موارد قشر مغزی در دوران جنینی به طور کامل و طبیعی رشد نمی کند. در برخی دیگر از موارد کودک سالم است اما بر اثر حادثه‌ای در دوران بارداری، در حین تولد یا بعد از تولد، این قسمت از مغز او دچار آسیب می‌شود. در هر دو مورد این آسیب قابل جبران نیست و ناتوانی‌ها و اختلالات ناشی از آن نیز دائمی و همیشگی هستند. فلج مغزی کودکان را نمی‌توان به طور کامل درمان کرد اما با به‌کارگیری روش‌های فیزیوتراپی و توانبخشی فلج مغزی می‌توان توانایی‌های کودک را بهبود بخشید. بسیاری از کودکان می‌توانند با کمک این درمان‌ها، ناتوانی‌های خود را تا حدود زیادی کنترل و مدیریت کنند و در دوران بزرگسالی زندگی مشابه با زندگی نرمال داشته باشند.

نشانه های فلج مغزی در کودکان

کودکان مبتلا به فلج مغزی ممکن است علائم بسیار زیاد و مختلفی داشته باشند از جمله: عدم هماهنگی مناسب عضلات در هنگام انجام حرکات ارادی داشتن عضلات خشک و منقبض با واکنش‌های حرکتی شدید ضعف در یک دست یا یک پا راه رفتن روی پنجه‌ی پا، راه رفتن به حالت خمیده یا راه رفتن به حالت “قیچی” داشتن حالت‌های مختلف حجم عضلانی در بدن مثلا عضلات بسیار خشک و منقبض یا عضلات بسیار شل و افتاده ریختن آب از دهان، مشکل در بلعیدن غذا و مشکلات تکلم داشتن لرزش در بدن یا انجام حرکات غیر ارادی به صورت تصادفی تاخیر در یادگیری توانایی‌های حرکتی مشکل در انجام حرکات دقیق و ظریف مانند نوشتن یا بستن دکمه پیراهن

علل فلج مغزی کودکان

فلج مغزی کودکان بر اثر رشد ناکامل یا غیر طبیعی و یا آسیب رسیدن به بخشی از مغز ایجاد می‌شود که این بخش کنترل حرکات بر بدن را به عهده دارد. این آسیب ممکن است قبل از تولد، در حین زایمان یا بعد از تولد رخ دهد. فلج مغزی ممکن است عوارضی هم روی کودکان داشته باشد. فلج مغزی مادرزادی اغلب کودکانی که به فلج مغزی (cp) دچار هستند، به صورت مادرزادی این بیماری را دارند اما ابتلای آنان به فلج مغزی ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از تولد تشخیص داده می‌شود. فلج مغزی اکتسابی درصد کمی از کودکان به فلج مغزی اکتسابی مبتلا می‌شوند که در این صورت این بیماری بعد از تولد ایجاد می‌شود. برخی از علل ابتلا به فلج مغزی اکتسابی عبارتند از آسیب مغزی طی چند ماه یا چند سال اول زندگی کودک، عفونت مغزی مانند مننژیت باکتریایی و یا آنسفالیت ویروسی، مشکل در جریان خون به مغز، یا ضربه شدید به سر بر اثر تصادفات ماشین، زمین خوردن یا تجاوز به کودک.

انواع فلج مغزی کودکان

دسته‌بندی انواع فلج مغزی بر اساس نوع، شدت و محل بروز اختلالات جسمانی کودک است. پزشکان، بیماری فلج اطفال را بر اساس اختلالات حرکتی کودک بدین صورت تقسیم بندی کرده‌اند: فلج مغزی اسپاستیک: این نوع از فلج مغزی از سایر انواع دیگر فلج مغزی شیوع بسیار بیشتری دارد. بیماران مبتلا به این نوع از CP عضلات منقبض دارند و حرکات آنها حالت غیرعادی دارد. انواع فلج مغزی اسپاستیک عبارتند از: اسپاستیک همی پلژی (Spastic hemiplegia ) که دست و پای یک طرف را درگیر می‌کند. اسپاستیک دی پلژی (Spastic diplegia) در این حالت خشکی و اسپاسم عضلات بیشتر در پاها است و کمتر دست‌ها و صورت را درگیر می‌کند. البته ممکن است کنترل حرکت دست‌ها برای بیمار مشکل باشد. اسپاستیک کوادری پلژی (Spastic quadriplegia) که شدیدترین نوع فلج مغزی اسپاستیک است و معمولا همراه با ناتوانی‌های هوشی متوسط تا شدید همراه است. فلج مغزی دسکینتیک (Dyskinetic) که نشانه‌های آن نوشتن بیمار به صورت آهسته و با کنترل کم و انجام حرکات ناگهانی و غیر ارادی دست و پاها است. فلج مغزی آتاکسی که تعادل و درک عمقی از وضعیت بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کودکان مبتلا به این نوع از فلج مغزی هماهنگی عضلانی کمی دارند و به صورت بی ثبات و با پاهای باز راه می‌روند. فلج مغزی از نوع ترکیبی دارای علائم مختلفی است که موجب می‌شود نتوان بیماری را به یک نوع را دسته خاصی نسبت داد.

تشخیص فلج مغزی کودکان

در اغلب کودکان، ابتلا به فلج مغزی طی 2 سال اول زندگی تشخیص داده می‌شود اما در صورتی که علائم کودک بسیار خفیف و نامشخص باشند، دادن تشخیص صریح و قطعی برای پزشک بسیار مشکل خواهد بود که در این صورت پزشک تست‌ها و آزمایشاتی را برای ارزیابی توانایی‌های حرکتی کودک تجویز می‌کند. تست‌های آزمایشگاهی: این تست‌ها برای بررسی ابتلای کودک به سایر بیماری‌هایی است که احتمالا می‌توانند موجب بروز علائم مشابه به فلج مغزی شوند. سونوگرافی جمجمه که تصاویری از ساختار درونی مغز کودک به دست می‌دهد. سی.تی اسکن که در آن از اشعه ایکس برای نشان دادن شاختار مغز و نواحی آسیب‌دیده آن استفاده می‌شود. ام آر آی که می‌تواند محل آسیب مغزی و نوع آن را مشخص کند.

درمان فلج مغزی کودکان

معمولا در اولین قدم از درمان فلج مغزی کودکان از داروهای خوراکی مانند دیازپام، باکلوفن، دانترولن سدیم و تیزانیدین استفاده می‌شود تا مشکل منقبض بودن عضلات برطرف شود. برای شل کردن برخی عضلات به صورت موضعی نیز از تزریق بوتاکس (بوتولونیوم توکسین) استفاده می‌شود که عصب‌ها را از منقبض کردن زیاد عضلات منع می‌کند. وسایل کمکی وسایل کمکی مانند کامپیوتر، برخی نرم افزارها، آمایشگرهای صدا و کتاب‌های تصویری می‌توانند کمک زیادی در یادگیری توانایی‌های ارتباطی به بیمار مبتلا به فلج مغزی بکنند.

بیشتر بخوانید : فلج بلز ♥ فلج معده ♥ فلج عصب صورت ♥ ضربه مغزیمرگ مغزی

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید ,قرص فوروزماید برای لاغری,قرص فوروزماید 40 میلی,قرص فوروزماید40,قرص فوروزماید برای درمان چیست,قرص فوروزماید ۴۰

قرص فوروزماید

توضیحاتی در مورد قرص فوروزماید

فوروزماید در درمان خیز (همراه با نارسایی احتقانی قلب، سیروز کبدی و بیماری کلیوی) و کم‌ادراری ناشی از نارسایی کلیوی و زیادی خفیف تا متوسط فشار خون و به عنوان داروی کمکی در درمان بحران زیادی فشار خون مصرف می‌شود.

مشخصات قرص فوروزماید

فورزماید (به انگلیسی: Furosemide) داروی مدر (ادرار آور) است که بر قوس لوله هنله در گلومرولهای کلیه اثر می‌کند. نام دیگر آن لازیکس است. فورزماید موجب افزایش دفع کلسیم و پتاسیم می‌شود. این دارو در افزایش فشار خون ، ادم ریه حاد، آسیت و… کاربرد دارد. اشکال دارویی: آمپول، قرص

موارد مصرف قرص فوروزماید

فوروزماید برای درمان پرفشاری خون مصرف می‌شود. همچنین برای کاهش ادم عمومی، افزایش جریان ادرار و در نتیجه کاهش وزن (برای ورزشکاران به عنوان دوپینگ محسوب می‌شود -سستی و بی‌حالی از عواقب آن است)، ادم ریه حاد، آسیت و… استفاده میشود. فارماکوکینتیک تقریباً 60 تا 70 درصد فوروزماید پس از مصرف خوراکی جذب می شود. غذا ممکن است سرعت جذب را بدون تغییر اثر مُدری، کم کند. پیوند فوروزماید به پروتئین بسیار زیاد است. نیمه عمر دارو نیم تا یک ساعت است. متابولیسم دارو کبدی است. 1- این دارو در موارد بی ادراری و عیب کار کلیه باید با احتیاط فراوان مصرف شود. 2- این دارو ممکن است سبب بروز کمی پتاسیم و سدیم خون شود. 3- بیماران سالخورده ممکن است به اثرات این دارو بر روی فشارخون و الکترولیت ها حساس تر بوده و در معرض خطر بروز کلاپس گردش خون و حملات ترومبوآمبولی باشند. تداخل های دارویی مصرف هم زمان لیتیم با فوروزماید ممکن است موجب بروز مسمومیت ناشی از لیتیم شود. اثرات ضدانعقادی داروهای ضدانعقاد مانند آسپیرین، در صورت مصرف هم زمان با فوروزماید ممکن است افزایش یابد

مکانیسم اثر قرص فوروزماید

دیورتیکهای لوپ هنله شامل فورزماید، بومتانید و اتاکرینیک اسید، قویترین دیورتیکهای در دسترس هستند. آن‌ها کانال‌های سدیم و کلراید را در بخش صعودی قوس هنله نفرون مهار میکنند و از بازجذب سدیم جلوگیری می‌کنند و همین امر منجر به افزایش ترشح ادرار می‌شود. این دسته از مدرها اتساع عروق محیطی را به اندازه دیورتیکهای تیازیدی کاهش نمی‌دهند. بنابراین همه جانبه عمل نکرده و به اندازه کافی در کاهش فشار خون مؤثر نیستند. به‌منظور افزایش ادرار دیورتیکهای لوپ از تیازیدها بسیار موثرترند و به‌طور متداول بیشتر در درمان بیماران با حجم بالای مایع به کار می‌روند. با اثر بر روی قوس هنله موجب افزایش دفع کلسیم، پتاسیم و آب می‌شود. اثر دارو از راه خوراکی پس از ۲۰ تا ۲۶ دقیقه و از راه تزریق وریدی پس از ۵ دقیقه شروع می شود. زمان لازم برای رسیدن به اوج اثر مُدر دارو، از راه خوراکی ۱ تا ۲ ساعت و از راه وریدی طی ۳۰ دقیقه است. اوج اثر کاهنده‌ی فشارخون این دارو تا چند روز پس از شروع درمان ظاهر نمی‌شود. طول اثر دارو از راه خوارکی ۶ تا ۸ ساعت و از راه وریدی ۲ ساعت است. ۸۸ درصد فوروزماید از راه کلیه و ۱۲ درصد آن از راه صفرا و مدفوع دفع می شود. لوپ دیورتیک. با اثر بر پمپ بازجذب سدیم-کلراید در بخش بالارو لوله هنله و توبول های پروگزیمال و دیستال موجب افزایش ترشح آب، سدیم، کلراید، منیزیم و کلسیم می گردد.

عوارض جانبی قرص فوروزماید

کاهش سدیم خون، هیپوکالمی و هیپومنیزیمی، آلکالوز ناشی از کمی کلرور خون، افزایش دفع کلسیم، کاهش فشارخون، تهوع، اختلالات گوارشی، افزایش اوره خون و نقرس، افزایش موقت غلظت کلسترول و تری گلیسرید پلاسما با مصرف این دارو گزارش شده است.

فارماکوکینتیک قرص فوروزماید

تقریباً 70-60 درصد از فوروزماید پس از مصرف خوراکی جذب می‌شود. غذا ممکن است سرعت جذب را بدون تغییر اثر مدری، کم کند. پیوند فوروزماید به پروتئین بسیار زیاد است. نیمه عمر دارو 1-5/0 ساعت است. متابولیسم دارو کبدی است. اثر دارو از راه خوراکی پس از 60-20 دقیقه و از راه تزریق وریدی پس از 5 دقیقه شروع می‌شود. زمان لازم برای رسیدن به اوج اثر مدر دارو، از راه خوراکی 2-1 ساعت و از راه وریدی طی 30 دقیقه است. اوج اثر کاهنده فشار خون این دارو تا چند روز پس از شروع درمان ظاهر نمی‌شود. طول اثر دارو از راه خوراکی 8-6 ساعت و از راه وریدی 2 ساعت است. 88 درصد فوروزماید از راه کلیه و 12 درصد از راه صفرا و مدفوع دفع می‌شود.

تداخلات دارویی قرص فوروزماید

مصرف همزمان لیتیم با فوروزماید ممکن است موجب بروز مسمومیت ناشی از لیتیم شود.اثرات ضد انعقادی داروهای ضد انعقاد در صورت همزمان با فوروزماید ممکن است افزایش یابد.

عوارض شایع قرص فوروزماید

کمی سدیم خون، کمی پتاسیم خون و کمی منیزیم خون، آلکالوز ناشی از کمی کلرور خون، افزایش دفع کلسیم، کاهش فشار خون،تهوع، اختلالات گوارشی، افزایش اوره خون و نقرس، افزایش موقت غلظت کلسترول و تری گلیسرید پلاسما بامصرف این دارو گزارش شده است.

احتیاط در مصرف قرص فوروزماید

1- این دارو در موارد بی‌ادراری و عیب کار کلیه باید با احتیاط فراوان مصرف شود. 2- این دارو ممکن است سبب بروز کمی پتاسیم و سدیم خون شود. 3- بیماران سالخودره ممکن است به اثرات این دارو بر روی فشار خون و الکترولیت‌ها حساس‌تر بوده و در معرض خطر بروز کلاپس گردش خون و حملات ترومبوآمبولی باشند.

مصرف قرص فوروزماید

1- مصرف این دارو حتی در صورت احساس بهبودی باید ادامه یابد. 2- این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید. از این رو مصرف این دارو ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد. 3- در طول مصرف این دارو، احتمال بروز کمی پتاسیم خون وجود دارد، از این رو ممکن است مصرف مکمل‌های پتاسیم ضروری باشد. 4- در هنگام ایستادن به مدت طولانی، انجام فعالیت جسمانی یا در هوای گرم، به علت اثر کاهنده فشار خون در حالت ایستاده، باید احتیاط شود. 5- به عنوان پایین‌آورنده فشار خون، از مصرف سایر داروها به خصوص داروهای مقلد سمپاتیک که نیاز به نسخه پزشک ندارند، باید خودداری شود. 6- اگر برنامه مصرف دارو یک بار در روز باشد، به منظور جلوگیری از تکرار ادرار در طول شب، این دارو باید صبح مصرف شود. 7- اگر فوروزماید به رژیم درمانی فشار خون اضافه شود، به منظور جلوگیری از افت شدید آن، کاهش مقدار مصرف سایر داروهای کاهنده فشار خون ممکن است ضروری باشد. 8- اگر کم‌ادراری باحداکثر مصرف این دارو به مدت 24 ساعت ادامه داشته باشد، توصیه می‌شود مصرف دارو قطع شود. 9- احتمال بروز حساسیت به نور بامصرف فوروزماید وجود دارد. از تماس بیش از حد بانور خورشید باید خودداری شود. 10- در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دار، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد. در این صورت مقدار مصرف بعدی نباید دو برابر گردد.

کاربرد قرص فوروزماید

فوروزماید برای کمک به درمان انواع بیماری هایی مانند پرفشاری خون، نارسایی های کلیوی و انواع بیماری های دیگر طبق نظر پزشک تجویز می شود

همه چیز درباره قرص فوروزماید

قرص فوروزماید داروی ادرار آور (مدر) است که بر قوس لوله هنله در گلومرولهای کلیه اثر می گذارد. نام دیگر این دارو لازیکس است. فوروزماید موجب افزایش دفع پتاسیم و کلسیم می شود که این مورد از عوارض این دارو محسوب می گردد. فوروزماید برای درمان فشار خون بالا و مشکلات حاد ریه و چند بیماری دیگر بسته به تشخیص پزشک تجویز می شود. دز این مقاله قصد داریم به بررسی باید و نباید های مصرف قرص های فوروزماید بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید. فوروزماید برای درمان سیروز کبدی، نارسایی احتقانی قلب و بیماری های کلیوی کاربرد دارد. همچنین این قرص برای افزایش جریان ادرار و کاهش وزن استفاده می شود. مصرف این قرص برای کاهش وزن در ورزشکاران به عنوان دوپینگ محسوب می شود و مصرف آن بی حالی و سستی را به دنبال خواهد داشت.

نکاتی در مورد مصرف قرص فوروزماید

در طول مصرف این دارو احتمال بروز کمی پتاسیم خون وجود دارد، به همین دلیل مصرف مکمل های پتاسیم ضروری است. در هنگام ایستادن به مدت طولانی، ایستادن در هوای گرم و انجام فعالیت های جسمانی، به دلیل اثرات کاهنده فشار خون در حالت ایستاده، باید احتیاط شود. اگر احساس بهبودی کامل را نیز کردید باید مصرف این قرص را ادامه دهید. این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی کند بلکه موجب کنترل فشار خون می شود. به همین دلیل ممکن است مصرف این دارو برای برخی افراد تا آخر عمر توصیه شود. اگه مشکل کم ادراری شما پس از مصرف آن در طی 24 ساعت بهبود نیافت، توصیه می شود که مصرف این قرص را قطع نمایید. اگر پزشک شما مصرف این دارو را یک بار در روز تجویز کرده است، بهتر است برای جلوگیری از تکرر ادرار در طول شب، این قرص را صبح مصرف نمایید. با مصرف قرص فوروزماید احتمال حساسیت به نور وجود دارد. از این رو از تماس بیش از حد و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید خودداری کنید.

در هنگام مصرف قرص فوروزماید از چه کارهایی اجتناب کنیم

از بیدار شدن سریع از رختخواب، یا تغییر وضعیت سریع نشستن یا دراز کشیدن، اجتناب کنید چون ممکن است دچار سرگیجه شوید. به آرامی و محکم حرکت کنید تا از افتادن شما جلوگیری شود. از کم آب شدن و خشکی بدن خود اجتناب کنید. از پزشک بپرسید حال که فوروزماید مصرف می کنید چه مقدار آب باید در طی روز بنوشید.

عوارض جدی قرص فوروزماید

هر یک از علامت های آلرژیک به فوروزماید را داشتید فورا به اورژانس مراجعه کنید این علایم عبارتند از: درد سینه، درد پا، ضعف ماهیچه یا حالت لنگیدن می شود. کم شدن کلسیم که سبب داشتن احساس سوزن سوزن شدن اطراف دهان، سفتی یا انقباض ماهیچه می شود سردرد“، احساس لرزش، ضعف یا تنفس ضعیف عکس العمل شدید پوست، تب، گلو درد، تورم صورت یا زبان، سوزش چشم ها، درد پوست، قرمزی پوست که به ویژه در صورت یا قسمت فوقانی بدن پخش شود و باعث تاول یا پوسته پوسته شدن شود.

تاثیر دارویی با قرص فوروزماید

در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید خصوصا داروهای زیر: سیس پلاتین (پلاتینول) سیکلوسپورین (نئورال، جنگراف، ساندیمیون) اتاکرینیک اسید (ادکرین) لیتیوم (اسکالیث، لیتوبید) متوتروکسات (ریماتریکس، ترکسال) فنی توئین (دیلانتین) آنتی بیوتیک هایی مثل آمیکاسین (آمیکین)، سفدینیر (آمنیسف)، سفپروزیل (سفزیل)، سفوروکسیم (سفتین)، سفالکسین (کیفلکس)، جنتامایسین (گرامیسین)، کانامیسین (کنترکس)، نئومیسین (میسیفردین، نئو آسپرین، دیسالسید، دالوبید، سالفلکس، تریکوسال. استروئیدها البته لیست داروهای بالا کامل نیست و احتمالا داروهای دیگری نیز با فوروزماید واکنش دارند، بنابراین لازم است که هر دارویی را که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

مقدار مصرف قرص فوروزماید

مقدار مصرف خوراکی بزرگسالان: در درمان بی ‏ادراری: ابتدا 20 تا 80 میلی‏ گرم به صورت مقدار واحد مصرف می‏ شود که سپس هر 6 تا 8 ساعت مقدار 20 تا 40 میلی‏ گرم به مقدار مصرف اضافه می ‏شود تا پاسخ مطلوب حاصل شود. مقدار نگه دارنده ی این دارو به صورت مقدار واحد یا در 2 تا 3 مقدار منقسم یک روز در میان یا 2 تا 4 روز متوالی، یک بار در هفته تجویز می ‏شود. به عنوان کاهنده ی فشارخون: ابتدا 40 میلی‏گرم 2 بار در روز و سپس مقدار مصرف بر اساس پاسخ بیمار تنظیم می ‏شود. بیشینه مقدار مصرف تا 600 میلی گرم در روز است. خوراکی کودکان: ابتدا 2 میلی گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن به صورت مقدار واحد مصرف می‏ شود و سپس هر 6 تا 8 ساعت 1 تا 2 میلی گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن به آن افزوده می‏ شود تا پاسخ مطلوب به دست ‏آید. تزریقی بزرگسالان: ابتدا 20 تا 40 میلی ‏گرم به صورت مقدار واحد تزریق عضلانی یا وریدی می‏ شود و سپس هر 2 ساعت تا حصول پاسخ کافی، مقدار 20 میلی گرم افزوده می ‏شود. مقدار نگهدارنده بر اساس اندازه ‏گیری غلظت سرمی تعیین می ‏شود (1 یا 2 بار در روز). * در خیز حاد ریوی (بدون بحران زیادی فشارخون) به عنوان مقدار شروع 40 میلی‏ گرم تزریق وریدی می ‏شود و در صورت عدم پاسخ کافی مجدداً پس از یک ساعت 80 میلی ‏گرم تزریق می ‏شود. * به عنوان کاهنده ی فشارخون در بحران زیادی فشارخون در بزرگسالانی که کلیه ی سالمی دارند، مقدار 40 تا 80 میلی‏ گرم و در بحران زیادی فشارخون همراه با خیز ریوی یا نارسایی حاد کلیوی، مقدار 100 تا 200 میلی ‏گرم به صورت وریدی تزریق می ‏شود. تزریقی کودکان: ابتدا 1 میلی گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن به صورت مقدار واحد، تزریق عضلانی یا وریدی می ‏شود و هر 2 ساعت 1 میلی گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن به مقدار مصرف افزوده می ‏شود تا پاسخ مناسب حاصل شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص فوروزماید صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص نیوتن ♥ قرص سفیکسیم ♥ قرص ایمدین ♥ قرص ایروکاستقرص نیزوپرد

قرص بیوتین

قرص بیوتین

قرص بیوتین ,قرص بیوتین کانادایی,قرص بیوتین برای چیست,قرص بیوتین المانی,قرص بیوتین 10000,قرص بیوتین 5 میلی گرم,قرص بیوتین 300,قرص بیوتین 5000,قرص بیوتین کانادا,قرص بیوتین چیست,قرص بیوتین 5 چیست,قرص بیوتین ۵ چیست,قرص Biotin چیست,قرص بیوتین 5 برای چیست,مصرف قرص بیوتین برای چیست,قرص بیوتین برای درمان چیست

قرص بیوتین

توضیحاتی در مورد قرص بیوتین

ویتامین‌ها نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند. کمبود ویتامین‌ها نشانه‌هایی دارد و در صورت عدم جبران، عوارضی جدی بر سلامت بدن دارد. بیوتین یکی از آن‌هاست که هم به صورت قرص بیوتین و هم به میزان کمی در غذاها وجود دارد. این دارو از گروه ویتامین‌های B است. اگر به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید بهتر است مصرف این ویتامین را در برنامه غذایی خود داشته باشید. بیوتین ویتامینی است که به مقدار کم در بسیاری از غذاها وجود دارد. نام های دیگر آن، کوآنزیم R، ویتامین B7، ویتامین H و فاکتور W می‌باشد. بیوتین (ویتامین H): از گروه ویتامین های ب کمپلکس می باشد که با متابولیزه کردن سریع چربی ها و پروتئین ها در بدن به تولید انرژی لازم برای فعالیت های روزمره و سیستم عصبی کمک می نماید. بیوتین در گروه ویتامین های محلول در آب قرار دارد و بدن انسان قادر به ذخیره سازی آن نمی باشد. بیوتین از ترکیبات اصلی آنزیم هایی است که در شکسته شدن و جذب پروتئین ها، چربی ها و سایر مواد غذایی در بدن نقش اساسی دارند. یکی از عوامل اصلی ریزش مو کمبود بیوتین است، به همین دلیل مصرف روزانه بیوتین برای نگه داشتن میزان بیوتین بدن در سطح کافی توصیه می شود.

قرص بیوتین چیست

قرص بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است که با H هم شناخته می‌شود.دریافت کافی این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. «بیوتین» یکی از ویتامین‌های محلول در آب از گروه B (ب کمپلکس) است که گاهی با نام‌های ویتامین B۷ یا ویتامین H نیز شناخته می‌شود. بیوتین جزو ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است. این ویتامین در متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و تولید انرژی در بدن تاثیر زیادی دارد. در مواد غذایی گوناگون، هم به شکل بیوتین و هم به شکل نوعی ترکیب پروتئینی پیدا می‌شود. میزان دسترسی بدن به بیوتین و جذب آن از انواع غذاها متفاوت می‌باشد.

تاثیر قرص بیوتین در بدن

 – ارتقاء سیستم انرژی بدن – کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن – کمک به کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موهای نازک شده، افزایش حجم و درخشندگی آنها – حفظ سلامت استخوان ها به واسطه وجود کلسیم – کمک به افزایش استقامت ناخن ها و جلوگیری از شکسته شدن آنها – کمک به کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع دوم – کمک به بهبود حس چشایی در بیمارانی که حس چشایی خود را از دست داده اند. – کمک به درمان علائم نورپاتی (درد و سوزش در دستها و پاها) بخصوص در بیماران دیابتی  . مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قندخون در افراد دیابتی کمک می‌کند. خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خونشان با دارو به سختی کنترل می‌شود. بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد. در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ هم‌زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود. درواقع دریافت کافی ‌این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. به گونه‌ای که گاهی با مصرف قرص بیوتین بهبود مشخصی در سلامت آن‌ها ‌ایجاد می‌گردد. پزشکان در بعضی از موارد ریزش مو از قرص بیوتین استفاده می‌کنند. در مشکلاتی مثل التهاب روده، روده تحریک‌پذیر و یا اسهال مزمن، بنا به نظر پزشک متخصص می‌توان از قرص بیوتین استفاده کرد. این ویتامین در حفظ سلامت بافت عضله، مغز استخوان و سیستم عصبی نیز موثر می‌باشد. دریافت مقدار مناسب بیوتین به کنترل وزن بدن، سلامت قلب و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. استفاده از قرص بیوتین می‌تواند میزان شکنندگی ناخن‌های دست و پا را در افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، کاهش دهد.

قرص بیوتین و کمبود آن

کمبود بیوتین ممکن است در بارداری، تغذیه با لوله در طولانی مدت، سوء تغذیه و کاهش وزن سریع به وجود بیاید. البته به نظر می‌رسد سیگار نیز از جمله عواملی باشد که در کمبود بیوتین نقش داشته باشد. معمولاً بیوتین به صورت مکمل (خوراکی یا تزریق) در مواردی مانند ریزش مو، شکستگی ناخن‌ها، التهابات پوستی در نوزادان، دیابت و در افسردگی متوسط و همچنین سایر موارد کمبودی که نام برده شد، تجویز می‌شود. کمبود بیوتین به ندرت اتفاق می افتد چون بدن به مقدار بسیار کم به آن نیاز دارد و این ویتامین در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. مشکلات روده ای، داروهای ضد تشنج و مصرف آنتی بیوتیک به مدت طولانی سبب از بین رفتن بیوتین و کمبود آن در بدن می گردند. همچنین مصرف چای و قهوه بعد از غذا و خوردن سفیده تخم مرغ خام مانع جذب بیوتین در روده ها می شوند. 

علائم کمبود بیوتین

علائم کمبود بیوتین در بدن عبارتند از خشکی پوست، شوره سر، موهای شکننده و نازک، مو خوره، ریزش مو، مشکلات گوارش از قبیل یبوست، اسهال و بی اشتهایی. تحقیقات نشان می دهند کمبود بیوتین باعث افزایش اختلال در متابولیزم گلوگز در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می گردد. باکتری های مفید در روده ها می توانند مقداری بیوتین تولید کنند. این باکتری ها در اثر مصرف آنتی بیوتیک ها براحتی از بین می روند و به همین دلیل مصرف آنتی بیوتیک موجب کمبود این ویتامین در بدن انسان می شود.

نحوه و روش مصرف قرص بیوتین

با توجه به اینکه عوارض مصرف بیوتین بسیار نادر است، پزشکان تاکید بر محدود کردن زیاد این ویتامین نمی­‌کنند و مقادیر زیر را برای گروه­‌های سنی مختلف کافی می‌­دانند. نوزادان 0 تا 12 ماه = روازنه 7 میکروگرم کودکان1 تا 3 سال = روزانه 8 میکروگرم کودکان 4 تا 8 سال = روزانه 12 میکروگرم 9 تا 13 سال = روزانه 20 میکروگرم 14 تا 18 سال = روزانه 25 میکروگرم 18 سال به بالا و خانم­های باردار = روزانه 30 میکروگرم خانم‌­های شیرده = روزانه 35 میکروگرم در اغلب موارد رژیم­‌های سالم روزانه یا حتی مصرف مولتی ویتامین­‌ها این نیاز روزانه را می­‌تواند رفع کند. منابع غذایی بیوتین عبارتند از: غلات کامل، زرده تخم مرغ، گوشت­‌های ارگانیک، ماهی­‌های آب شور، مرغ و حبوبات.

عوارض قرص بیوتین

بیوتین به تنهایی برای بدن ما سمی نیست و یک ویتامین محلول در آب است اما با این وجود بدن ما نمی‌­تواند مقادیر زیاد آن را ذخیره و تحمل کند. البته این عوارض در افراد بسیار نادر بوده و کمتر به چشم می­‌خورد اما با این حال ما به آنها می­‌پردازیم. 1- بررسی­‌ها نشان می­‌دهند افزایش جذب بیوتین موجب تعرق زیاد و نیاز به ادرار کردن غیر معمول را در افراد به وجود می آورد. 2- مرکز پزشکی مریلند طی یک بررسی اعلام کرده بیوتین برای تقویت موها و ناخن­‌ها ضروری است بنابراین اگر ناخن­‌هایتان رشد غیر طبیعی پیدا کرده احتمالا از عوارض مصرف این دارو است. 3- دانشگاه پزشکی واشنگتن اشاره کرده که برخی از کسانی که از این داور مصرف می­‌کنند دچار عوارضی مثل تهوع خفیف، درد معده و اسهال می­شوند. 4- همچنین مصرف این دارو همزمان با انواع دیگر ویتامین ب به خصوص در افراد میانسال موجب بروز بیماری بسیار نادری می­شود که در آن خون و هوا حفره­های نزدیک ریه‌­ها را پر می­کند. 5- موسسه ملی سلامت آمریکا مصرف این دارو را در دوران بارداری و شیر دهی بدون خطر اعلام کرده و معتقد است هیچ گونه عوارضی در همزمانی با مصرف داروهای گیاهی یا دیگر ویتامین­‌ها ندارد.

نشانه کمبود بیوتین در بدن

نازک شدن موها (اغلب با تغییر رنگ مو) حلقه قرمز رنگ و پوسته‌ای، دور چشم‌ها، بینی و دهان علائم عصبی از جمله افسردگی، بی‌حالی و توهم حس خارش در بازوها و پاها توجه: معمولاً آزمایش خاصی برای تشخیص کمبود بیوتین در بدن وجود ندارد و آن‌ را اغلب از روی علائم کمبود، شناسایی می‌کنند. کمبود این ویتامین هم بسیار نادر است و در صورت مصرف برخی داروها مثل آنتی بیوتیک در بلند مدت به وجود می آید. همچنین مصرف زیاد سفیده تخم مرغ به تنهایی هم به دلیل ترکیباتی که دارد مانع از جذب این ماده در بدن شما می­‌شود. در صورت کمبود بیوتین در بدن شما، علائم آن به شکل زیر خواهد بود: 1- قسمت­‌هایی از پوست صورت شما قرمز رنگ می­‌شود. 2- مشکلات روحی مثل افسردگی، مشکلات عصبی، ضعف، بی حسی و سوزن سوزن شدن اندام­‌ها به سراغتان می آید.

بیوتین

بیوتین بصورت طبیعی در خیلی از خوراکی‌ها وجود دارد. غلات سبوس‌دار، نان سبوس‌دار، تخم‌مرغ، لبنیات، آجیل، ماهی سالمون و مرغ سرشار از بیوتین هستند. همچنین جگر، قلوه، شیر، برنج قهوه‌ای، حبوبات، مغزها (گردو، بادام، فندق و…)، اسفناج، براکلی، گل کلم و … از منابع غنی و خوب بیوتین محسوب می‌شوند. بیوتین درون غذا معمولا به پروتئین جسیبده است و جذب پایینی دارد. معمولاً یک تخم مرغ پخته 13 تا 25 میکروگرم و هر 90 گرم جگر پخته حدود 27 تا 35 میکروگرم بیوتین دارد.در همه گروه‌های سنی، با استفاده درست از تمام گروه‌های اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه، می‌توان از تامین کافی‌ این ویتامین مطمئن شد و نیازی به استفاده از قرص بیوتین نمی‌باشد.

قرص بیوتین در بارداری و شیردهی

به نظر می‌رسد که قرص بیوتین مکملی بی‌خطر حتی در مقادیر مصرف بالا می‌باشد. با این حال اگر شما باردار هستید و یا شیر می‌دهید می‌بایست قبل از مصرف آن با پزشک صحبت کنید.

قرص بیوتین و ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مناسب است. به عنوان یک ویتامین محلول در چربی شناخته شده است و باعث بهبود چربی مناسب برای رشد مو می شود. این نوع ویتامین از زود سفید شدن مو جلوگیری می کند. برخی منابع حاوی بیوتین شامل جیگر، زرده تخم مرغ، مخمر و شیر است. نام های دیگر بیوتین ویتامین اچ (Vitamin H) و ویتامین ب۷(B7) می باشد| از آنجا که بیوتین نقش مهمی در سلامت موها ایفا می کند به آن ویتامین H گفته می شود. بیوتین جز ویتامین های گروه ب است. بیوتین به عنوان یک کوآنزیم به بدن در متابولیزم چربی ها| پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند| کوآنزیم به مواد شیمیایی گفته می شود که برای تولید و فعالسازی آنزیم ها در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. بیوتین برای حفط سلامت ناخن ها| پوست و موها الزامی است به همین جهت در اکثرا مکمل ها و محصولاتی که برای کمک به درمان ریزش موها و مشکلات پوستی تولید می شوند وجود دارد.

منابع طبیعی بیوتین

منابع غنی از بیوتین سفیده تخم مرغ، جگر و مخمرها هستند. برای اطمینان از دریافت بیوتین کافی، باید سعی کنیم این مواد را در برنامه غذایی‌مان مصرف کنیم: جگر، گل کلم، موز، سفیده تخم مرغ پخته، ساردین، حبوبات، قارچ و مخمر و محصولات تخمیری، بادام و پیاز. معمولاً یک تخم مرغ پخته 13 تا 25 میکروگرم و هر 90 گرم جگر پخته حدود 27 تا 35 میکروگرم بیوتین دارد. در همه گروه‌های سنی، با استفاده درست از تمام گروه‌های اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه، می‌توان از تامین کافی‌ این ویتامین مطمئن شد و نیازی به استفاده از قرص بیوتین نمی‌باشد. 

قرص بیوتین

در صورت کمبود این ماده یا عوارض ناشی از آن شما حتما با دیدن علائم حتما باید به مراکز پزشکی مراجعه کنید، این علائم به راحتی توسط پزشک تشخیص داده شده و عوامل ناشی از آن برای شما مشخص خواهد شد، بنابر این سعی نکنید خودتان بیماری و راه‌­های درمان آن را تشخیص دهید و به تذکرات پزشک برای درمان بیماری توجه کامل داشته باشید. – در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ی هم زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود. – در مطالعات انجام شده شواهدی وجود دارد که مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک می‌کند؛ خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خون‌ شان با دارو به سختی کنترل می‌شود. – بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد. – بیوتین می‌تواند میزان شکنندگی ناخن‌های دست و پا را در افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، کاهش دهد. – تا کنون تداخل خاصی بین بیوتین و سایر داروها دیده نشده است.

بیشتر بخوانید : قرص بتاهیستین ♥ قرص ب کمپلکس ♥ قرص بیهوشی ♥ قرص بیزاکودیل قرص باکلوفن