مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

درد سینه

درمان درد سینه ,درد سینه,درد سینه در بارداری,درد سینه در دوران بارداری,درد سینه سمت چپ,,درد سینه سمت راست,درد سینه در مردان,علت درد سینه

درمان درد سینه , درد سینه , درد سینه در بارداری , درد سینه در دوران بارداری

توضیحاتی در مورد درد سینه

مستودینیا، ممالجیا یا پستان درد واژه‌هایی پزشکی به معنی درد پستان هستند (از ریشه یونانی آن، مستو (masto-) به معنی پستان و آلگوس (algos) به معنی درد گرفته شده‌اند). درد می‌تواند از دردهای کوچک تا دردهای بسیار سخت و ناتوان‌کننده ادامه‌داشته‌باشد. بیشتر زنان نسبت درد پستان از احتمال سرطان پستان نگرانی فراوان‌تری دارند. درد پستان در طول شیردهی یا بعد از، از شیر گرفتن نوزاد، شامل این تعریف نمی‌شوند اما معمولاً در رده‌های تراکم خون پستان یا ورم پستان نفاسی طبقه‌بندی می‌شوند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد سینه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد سینه و آلرژی

دایانا راموس متخصص زنان و رئیس کمیته ملی پیشگیری از سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا می گوید: بسیاری از لوسیون‌های بدن قرار است پوست را صاف و آبرسانی کنند اما بعضی دیگر دقیقا برعکس عمل می‌کنند و باعث قرمز، ملتهب و دردناک شدن پوست می‌شوند. وی توضیح می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات آرایشی می‌تواند باعث ایجاد واکنش حساسیت‌زا روی پوست شوند حتی اگر روی قفسه سینه زده شوند موجب حساسیت روی سینه‌ها می‌شوند و می‌توانند باعث تورم مشخص و درد شوند و درد سینه را ایجاد کنند. دیگر عوامل آلرژی زا شامل پودرهای رختشویی، محصولات مراقبت از مو (به دلیل رفتن آنها روی قفسه سینه به هنگام دوش گرفتن) مواد آرایشی و ضد آفتاب هستند. اگر اخیرا یکی از محصولات زیبایی بدن را استفاده کرده‌اید و در حال حاضر درد سینه دارید ممکن است که بین آنها ارتباطی وجود داشته باشد. سعی کنید که آن محصول زیبایی را کنار بگذارید تا ببینید درد سینه شما رفع می‌شود یا نه.

درد سینه نشانه بارداری

دکتر راموس می‌گوید اغلب اولین نشانه‌های بارداری، تورم، حساسیت و درد سینه‌ها است. مبارک باشه! هورمون‌هایتان را مقصر این موضوع بدانید: در مراحل اولیه بارداری، سینه‌ها سریعتر از کودک رشد می‌کنند. همچنان که سطح استروژن شما افزایش می‌یابد، آنها حجم مجراهای شیر خود را افزایش می‌دهند که به نوبه خود می‌تواند درد و حساسیت سینه را افزایش دهد.

انواع درد سینه

پستان درد می‌تواند در دو رده عمومی پزشکی طبقه‌بندی شود: چرخه‌ای: دوره‌ای که شدت درد در حال تغییر است در طول چرخه قاعدگی. غیرچرخه‌ای: که درد در طی چرخه قاعدگی بدون تغییر باقی می‌ماند. این نوع کمتر شایع است.

ویژگی دردهای دوره‌ ای سینه

ویژگی دردهای دوره‌ای (چرخه ای) ارتباط واضحی با دوره‌های قاعدگی دارد. احساس ناراحتی مبهم، احساس سنگینی یا درد وجود دارد. معمولاً با تورم یا توده همراهی دارد. معمولاً درد دو طرفه است و و بیشتر در قسمتهای فوقانی خارجی سینه احساس می‌شود که به زیر بغل تیر می کشد. درد معمولاً طی دو هفته نزدیک به شروع قاعدگی شدیدتر می‌شود و پس از آن تخفیف می یابد. معمولاً زنانی که در سنین پیش از یائسگی هستند را در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی د رگیر می‌کند و همچنین زنانی که به حوالی یائسگی می رسند را در حوالی سن چهل سالگی تحت تأثیر قرار میدهد.

ویژگی دردهای غیر دوره‌ ای سینه

ویژگی دردهای غیر دوره‌ای (غیرچرخه ای) به دوره ی قاعدگی ارتباطی ندارد. درد به صورت فشارنده یا سوزشی احساس می‌شود. ممکن است درد پایدار یا متناوب باشد. معمولاً یکطرفه است و ناحیه مشخصی را درگیر می‌کند و ممکن است به بقیه ی نقاط سینه انتشار پیدا کند. معمولاً زنان یائسه را تحت تأثیر قرار می دهد و اکثر افراد در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی قرار دارند.

علل درد سینه

درد پستان چرخه‌ای دردی بسیار شایع است که اغلب با تغییرات فیبروسیست پستانی یا گسترش مجرای پستان همراه است و گمان می‌رود توسط ناهنجاری‌هایی در فعالیت‌های درونی و تغییرات هورمونی به‌طور عمده شامل پرولاکتین تیروتروپین، ایجاد شود. علل دردهای غیرچرخه‌ای پستان بسیار متنوع و سخت قابل شناسایی می‌باشند. ریشه‌های درد غیرچرخه‌ای بیشتر در خارج از پستان می‌باشد.

درمان درد چرخه ای سینه

درمان بسته به علت آن دارد، تغییرات فیبروسیست پستانی یا گسترش مجرای پستان را مشاهده کنید. در حالی که در اصل ممکن است با یک سری از تحقیقات درون‌ریزشناسی مربوط به تیروئید و آزمایش هورمون هیپوفیزی پیش‌بینی شود که کدام درمان موثرتر واقع خواهد شد، این به ندرت در عمل انجام می‌شود. درمان‌هایی که بعضی از اثرات را نشان می‌دهد: عصاره ویتکس: شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ویتکس در درمان درد پستان چرخه‌ای امن و مؤثر است. فرض بر این است، که مانند بروموکریپتین این عصاره از طریق کاهش ترشح پرولاکتین از هیپوفیز کار می‌کند. داروهای غیراستروئیدی، داروهای مسکن

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.