مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

جوانه ماش

طرز تهیه و خواص جوانه ماش و لاغری و در دوران بارداری و کودکان

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و خواص جوانه ماش و لاغری و در دوران بارداری و برای کودکان می پردازیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروروان گرامی قرار گیرد.

جوانه ماش پر خاصیت را چقدر می شناسید؟

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است.بهتر است بدانید جوانه‌ ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد و دارای خواص بیشتری نسبت به ماش است و همین امر این جوانه را منحصربفرد کرده است.در این مطلب بهترین اطلاعات در مورد جوانه ماش را به شما هدیه می دهیم♦

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

در واقع چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی بیشتر استفاده می‌کنند.به عنوان مثال برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌ نمایند.بهتر است بدانید که جوانه ماش سرشار از ویتامین c است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و سرشار از مواد مغذی می باشد.جوانه‌های ماش برعکس دیگر سبزی‌جات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌نمایند.جوانه ی ماش سرشار از لسیتین است و سبب کاهش کلسترول خون نیز می شود در نتیجه به کاهش چربی کبد کمک می کند و از کبدچرب پیشگیری می کند.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش
واقعیت این است که جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی به شمار می روند و نیز دارای فیبر خوبی هم هستند. جوانه ها شامل انواع ویتامین‌های (a, b, c, d, e, k)، اسید فولیک و نیز منبع عالی از آهن، پتاسیم، کلسیم،‌ فسفر، منیزیم و روی هستند.قابل ذکر  است که خواص تغذیه‌ای جوانه‌ها نسبت به نوع جوانه متغیر است. جالب است بدانید جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی درون خود موسوم به ایزوفلاوون‌ها است که مصارف درمانی بسیاری دارند.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

روش آماده‌سازی جوانه ماش را یاد بگیرید.در ابتدا ماش‌ها را خوب بشویید،سپس آن‌ها را درون آب خیس کرده و به مدت 12 ساعت در جای تاریک و خنک بگذارید.سپس آن‌ها را دوباره بشویید و به مدت 12 ساعت دیگر در جای تاریک و خنک قرار دهید.جوانه‌های ماش پس از 12 ساعت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.