مورچه

زندگی مورچه ای

مورچه

زندگی مورچه ای

انگور

خواص انواع انگور در بارداری در شیردهی برای سرماخوردگی لاغری دیابت

انگور , خواص انگور , فواید انگور , مضرات انگور , اگور در بارداری , انگور در شیردهی , انگور برای سرماخوردگی , انگور برای سرماخوردگی مضر است , انگور و لاغری , انگور و دیابت , انگور برای فشار خون , انگور برای سگ , انگور برای زن باردار , انگور برای نوزادان , انگور برای پوست صورت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص انواع انگور در بارداری در شیردهی برای سرماخوردگی لاغری دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.انگور میوه تابستانی و خوشمزه و پرطرفداری است.انواع و شکلهای مختلف آن در فصل تابستان و پاییز در دسترس عموم مردم قرار دارد. این میوه یکی از منحصر به فرد ترین میوه هایی است که در رنگ های گوناگون و سایزهای مختلف است.این میوه یک میوه بهشتی است و خواص بسیار زیادی دارد.بهتر است بدانید که دانه های سبز یا قرمز آن خاصیت های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیرگذارند. این میوه به جنگ بیماری های قلبی می رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون هم کمک می کندو موثر است.

انگور , خواص انگور , انگور برای سرماخوردگی , انگور و لاغری , انگور و دیابت , انگور برای فشار خون

انگور برای سرماخوردگی

واقعیت این است که انگورها در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای زنان توصیه میگردد.انگورها از آن دسته میوه هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به حساب می آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که انگورها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند و این واقعا عالی است.درخت آن را “تاک” یا “مو” نیز می نامند.علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران این میوه وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد اثبات شده است.این میوه از پیر شدن سلول ها جلوگیری می نماید.قابل ذکر است که که آب آن هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و دکترها علاوه بر نوشیدن آب این میوه، خوردن میوه آن را هم توصیه می کنند.بهتر است بدانید در میوه ها ترکیب هایی به نام فیتوکمیکال وجود دارد. این ترکیب ها جزو سیستم ایمنی گیاه به حساب می آید. سیستم ایمنی، گیاه را که در معرض آفات، قارچ ها و انگل ها قرار دارداز دسترس آفات حفظ کرده و مولد عطر، طعم و رنگ گیاهان است. دیده شده انگورهایی که رنگ بنفش و قرمز دارند حاوی ماده ای به نام آنتوسیانین هستند.این ماده در تمشک هم وجود دارد که وقتی وارد بدن می شود، می تواند از بروز مشکلات بسیاری نظیر ناراحتی های قلبی عروقی، گرفتگی عروق، لخته شدن خون و در نهایت حتی دیابت پیشگیری نماید و موثر باشد.به همین دلیل است که می توان از خواص منحصر به فرد انگور رنگی نسبت به انگورهای زرد به وجود آنتوسیانین اشاره نمود.جالب است بدانید هر چه رنگ این میوه پررنگ تر باشد، غلظت فیتوکمیکال ها در آن بیشتر بوده و انگورهای حاوی هسته نیز اگر هسته آنها خورده شود؛ خود هسته می تواند حرکات روده را به ویژه در افرادی که مشکل یبوست دارند، کنترل کند.البته این افراد باید مایعات فراوانی هم مصرف کنند. وقتی این ماده خورده می شود، ضدالتهاب بوده و به ویژه در افرادی که دچار تصلب شرایین هستند و مشکلات التهابی دارند سبب بهبود حالت این افراد می گردد.خاصیت دیگری که این میوه دارد این است که اجازه نمی دهد پلاکت ها در خون به هم بچسبند و از گرفتگی عروق پیشگیری می کند. ضدسرطان بوده و خاصیت ضدپیری هم دارد و سلول ها را از گزند رادیکال های آزاد که عامل پیر شدن سلول ها هستند، محافظت می نمایند.در ضمن نگهبان سیستم قلب و عروق بوده و از لخته شدن خون در عروق قلب پیشگیری کرده و در عین حال خاصیت فیتواستروژنی هم دارد یعنی آنتی اکسیدانی است که نه تنها خواص ضدسرطانی دارد بلکه تا حدی حالت استروژنی ضعیفی هم ایجاد می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.